på Amino

Søger hjælp til et liv i Thailand

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Amino-karma 55
Fra Odense S
Tilmeldt 18. nov 11
Indlæg ialt: 13
jimmy rasmussen
Skrevet Skrev: 19-07-2014 kl. 11:59

Hej venner :)

Først og fremmest vil jeg sige jer tak for denne gruppe, jeg har med stor interesse læst alt igennem og jeg finder det nu kun mere tiltrækkende, at rykke telt pælene op og tage chancen i smilets land.

Lidt om mig:

Mit navn er Jimmy Rasmussen, jeg er 27 år gammel og studere PBA Int. marketing og salg (Social media marketing).

For 5 år siden, blev jeg anbefalet at tage en tur til Thailand af en kammerat, da han selv var yderst imponeret af landet. I første omgang var jeg lidt skeptisk mht. hans påstande, mest af alt grundet en masse fordomme omkring at Thailand udelukkende er sexindustri og tyveknægte (typisk dansk). Nå men jeg er typen der tager chancer og vi bookede derfor en 14 dages ferie i Pattaya. På denne ferie blev alle mine fordomme manet til jorden, jeg blev allerede i den korte tid forelsket i landet. Ikke blot pga. alle er så søde og imødekommende mennesker, men i det hele taget den thailandske kultur. 

Efter første rejse derud ændrede mit synspunkt på Danmark sig drastisk, vi er jo fulde af bekymringer konstant, vores service er "miles away" fra den Thailandske og for ikke at snakke om vejret. 

Hvor om alting er, så er jeg lige kommet hjem fra mit tredje ophold i Thailand og for hver gang jeg havner i Danmark, så er længslen endnu større for at komme "hjem" til Thailand igen. Dette har sat en masse tanker igang hos mig, hvilket jeg til sidst her i indlægget vil lægge fokus på.

Efter min første rejse derned og til nu, har jeg studeret ekstremt meget omkring Thailand og deres kultur. Jeg har studeret samtlige danske iværksætter der har taget springet, med stor interesse. Den seneste tur til Thailand var ikke blot ferie, her forsøgte jeg mig med at omgåes thaiere fremfor faranger, hvilket gav mig et helt andet syn på hvordan det er at leve i landet, hvilket blot tiltalte mig endnu mere. Nu sidder jeg her en uge efter jeg kom hjem, med en mavefornemmelse af at jeg bare ikke er i mit rette element, når jeg er i Danmark, jeg er ved at føle at tiden er til at prøve mig af derude. 

Lige pt. skal jeg de næste 3. mdr i praktik her i Danmark, for at afslutte min PBA i international marketing og salg (med henblik på social media marketing), dette er jeg så færdig med til Januar.

Jeg er typen der altid går med livrem og seler, derudover ser jeg altid på tingene med en fornuftig skepsis, jeg ved udemærket godt at Thailand ikke bare er paradis på jorden. Derfor er jeg også god klar over, at man skal være vågen derude ellers kan man blive snydt, ja det skal du vel i alle lande. Jeg søger ikke blot et liv hvor jeg lever i et stort ferie paradis, jeg vil gerne have noget ud af mit liv og derfor vil jeg også knokle for det. Dette betyder at hvis jeg vælger at tage chancen i Thailand, så skal det også være fordi at jeg kan finde mig et job dernede, hvor jeg føler at jeg gør gavn af min uddannelse, tjener penge så jeg kan opretholde en fornuftig leve standard, men også samtidig udvikle mig og lave en opsparring.

Min plan efter endt uddannelse:

Som sagt så er jeg en forsigtig type, derfor har jeg nu opsagt min lejlighed og flyttet hjem til mine forældre, ganske enkelt for at kunne sparrer en masse penge op. Min plan er at når jeg er færdig med min uddannelse til Januar, så vil jeg for min opsparring, tage 3-4 mdr i Thailand, for at se om det virkelig er det jeg vil. Jeg har allerede været i kontakt med en dansker dernede som jeg kendte i forvejen, som kan udleje en lejlighed til mig i Pattaya for ca 10.000 bth pr. mdr inkl. vand og el.

Her og så hvad jeg vil med mit indlæg og hvad jeg søger:

- Gode råd til min rejse på de 4 mdr?

- Er der nogle af jer danske iværksættere i Thailand, som vil tage jer tid at snakke med mig, når jeg er dernede og som evt. vil fremvise jeres hverdag?

- Vil det være muligt for mig at finde job, inden for min uddannelse?

- Fordele og ulemper som jeg skal være opmærksom på, hvis jeg vælger at bosætte mig?

Lidt off topic, men stadig noget jeg gerne vil have svar på:

Jeg er typen der går ekstremt meget op i min træning, hvilket jeg har i sinde at gøre i Thailand også. Derfor vil jeg høre om det er muligt at opretholde en sund livsstil dernede? Grunden til at spørger er at jeg aldrig har haft en hverdag i Thailand, så jeg kender intet til indkøbsmuligheder osv. Jeg ved der er træningscentre dernede.

Jeg går med en drøm om at starte mit eget center dernede, men jeg ved ikke om konkurrencen er for høj eller om der overhovedet er en efterspørgsel på det?

Mvh

¨

Jimmy Rasmussen

  • Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 321
Tilmeldt 14. mar 11
Indlæg ialt: 71
dalle333
Skrevet Skrev: 26-07-2014 kl. 14:26

Hej Jimmy!

Først og fremmest dejligt at læse om din fascination af Thailand! Først lidt om mig selv. Jeg hedder Daniel og er fornyeligt blevet student. Min mor er fuldblods dansker, men min far er fra Thailand. Efter hånden har jeg været i Thailand 10 gange og jeg længes efter at komme dertil næsten hver eneste dag. Da min far er fra Thailand har jeg naturligvis også en del familie dernede. Hovedsagligt er min familie centreret i Bangkok, men vi har også lejligheder i Hua Hin, samt lidt i nordthailand. 

Jeg går med lidt af de samme drømme som dig. I slutningen af november, eller start december, drager jeg også til Thailand. Både for at opleve landet på egen hånd, men også for at opleve hverdagen med min familie. Derudover er jeg stødt på et dansk produkt jeg gerne vil tage med mig til Thailand for at præsentere for mine thailandske kontakter.

Jeg kan læse, at du går meget op i din sundhed og træning og at du måske gerne vil starte et fitnesscenter i Thailand. På mange måde minder vi om hinanden, da jeg også går meget op i sundhed og jeg faktisk har haft helt samme tænke angående at starte et center i Thailand. Umiddelbart vil jeg tro, at markedet for fitness centre er stort og for det ikke skal være løgn, så har jeg en Thailandsk ven der for tre år siden startede et center i sammenhæng med hans badmintonbaner. Sidst jeg besøgte ham havde jeg fornemmelsen af, at forretningen gik godt.

Jeg har endnu ikke erfaring med at drive virksomhed i Thailand, men i forhold til dit spørgsmål om man kan være sund i Thailand, så er svaret et kæmpe ja. Generelt lever Thailændere sundere end os danskere og den traditionelle thailandske mad er stort set altid lavet af friske råvarer og indeholder en rigtig god sammensætning af vitaminer, proteiner osv. Jeg er langt fra kostvejleder, men det skulle ikke være et problem at leve så sundt, hvis ikke sundere end du gør i DK.  

Det er rigtig fedt, at der også er andre der dele somme begejstring om Thailand! Lets keep in touch.

Med venlig hilsen

Daniel

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 33
Tilmeldt 2. mar 12
Indlæg ialt: 9
YankeeDK
Skrevet Skrev: 26-07-2015 kl. 03:25

Hej Jimmy. Hvis du er fascineret af Thailand er du vist kommet til det rette sted. Jeg kan nok ikke hjælpe så meget, da jeg ikke har taget springet, men et par almene råd kan det vel blive til.

Brug tiden dernede på at lære sproget. Så kan du også få dig et visum til at blive i landet så lang tid.

Træning er som nævnt ikke noget problem. Der er masser af muligheder for det, men det er relativt dyrt (i forhold til at mange ting er meget billigere i thailand). Jeg ville umiddelbart tro, at markedet er mættet, da træning i fitnesscenter er en vestlig ting og nok nummer 2 på listen over hvad danske mænd gerne vil eje af en forretning (efter en bar), men jeg ved det ikke.

Kost er måske lidt tricky. Du kan købe lækker mad til næsten ingen penge, men du har ingen anelse om, hvad de putter i. Du kan vælge at lave maden selv, men det er svært, når man kan købe færdiglavet mad til næsten samme pris. Supermarkeder er der rigeligt af.

Jeg gad dog godt vide, hvordan du slap af med fordommene om Thailands sexindustri i Thailands sexhovedstad. Har du prøvet at besøge andre steder?

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 10
Tilmeldt 24. nov 11
Indlæg ialt: 3
longhi8260
Skrevet Skrev: 19-06-2016 kl. 12:14

Tænkte præcis det samme da han skrev han havde været i Pattaya af alle steder!  haha

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)

RSS-feed