på Amino

Fjerne static blocks fra enkelte undersider/kategorier etc.?!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
Amino-karma 6.519
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. jan 06
Indlæg ialt: 1.602
Christoffer Steenbeck
Fra 0230 ApS
Skrevet Skrev: 14-08-2010 kl. 11:01

Hej alle!

Har i fundet en løsning så det er muligt at fjerne specifikke static blocks fra kategorier m.m.? Løsningen er ikke at disable dem fuldstændig, da de fortsat skal optræde på andre sider.

Siden det specifikt drejer sig om er; http://www.e-voks.dk/ghd-glattejern

Jeg ønsker at disable 'Vis efter kategori', 'Facebook' og 'Nyhedsbrev' på denne brand side. Jeg har søgt nettet tyndt for løsninger og forsøgt en del forskellig ting, men uden held.

Det må også være aktuelt for andre?! :-))

Christoffer

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 3.727
Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. jan 09
Indlæg ialt: 763
Powerhosting
Fra Powerhosting ApS
Skrevet Skrev: 14-08-2010 kl. 12:32

Christoffer Steenbeck:

Hej alle!

Har i fundet en løsning så det er muligt at fjerne specifikke static blocks fra kategorier m.m.? Løsningen er ikke at disable dem fuldstændig, da de fortsat skal optræde på andre sider.

Siden det specifikt drejer sig om er; http://www.e-voks.dk/ghd-glattejern

Jeg ønsker at disable 'Vis efter kategori', 'Facebook' og 'Nyhedsbrev' på denne brand side. Jeg har søgt nettet tyndt for løsninger og forsøgt en del forskellig ting, men uden held.

Det må også være aktuelt for andre?! :-))

Christoffer

 

Hej Christoffer.

Du kan vælge at kategorien skal have sit eget Sidelayout Fx 1-column.

-Det vil dog fjerne kolonnen helt.

 

Alternativet er at klone din template og rette klonen til så boksene passer og derefter vælge at netop ghd-glattejern-kategorien anvender den klonende template.

-Det lyder lidt omstændigt, der findes sikkert også andre måder at gøre det på :-)

 

God vind med shoppen og god weekend!   Big Smile

 

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 6.519
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. jan 06
Indlæg ialt: 1.602
Christoffer Steenbeck
Fra 0230 ApS
Skrevet Skrev: 14-08-2010 kl. 13:26

Hej. Tak for guldkorenene :-))

Jeg har vendt ideen med at lave et specifikt template ala 'ghd-glattejern-kategorien'. Problemet er blot at for at kunne få 'muligheden' ind i admin systemet skal man, såvidt jeg kan se, igennem core delen. Denne vil jeg helst have forbliver intakt...
Men dette er uden tvivl den nemmeste måde at gøre det på! 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 6.519
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. jan 06
Indlæg ialt: 1.602
Christoffer Steenbeck
Fra 0230 ApS
Skrevet Skrev: 14-08-2010 kl. 13:29

Jeg bruger i øjeblikket;     <?php echo $this->getLayout()->createBlock('cms/block')->setBlockId('ghd-approved')->toHtml() ?>

... til at hive en statisk blok ind, jeg tænke blot at der også fandtes en funktion som kunne blokere for blok-id-xx... :-))

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 3.727
Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. jan 09
Indlæg ialt: 763
Powerhosting
Fra Powerhosting ApS
Skrevet Skrev: 14-08-2010 kl. 13:30

Christoffer Steenbeck:

Hej. Tak for guldkorenene :-))

Jeg har vendt ideen med at lave et specifikt template ala 'ghd-glattejern-kategorien'. Problemet er blot at for at kunne få 'muligheden' ind i admin systemet skal man, såvidt jeg kan se, igennem core delen. Denne vil jeg helst have forbliver intakt...
Men dette er uden tvivl den nemmeste måde at gøre det på! 

Tag et kig på din: Backend -> Katalog -> Kategorier -> ghd-glattejern -> Vælg tab´en: Eget Design

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 3.727
Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. jan 09
Indlæg ialt: 763
Powerhosting
Fra Powerhosting ApS
Skrevet Skrev: 14-08-2010 kl. 13:32

Det kunne også være at AW zblocks kunne løse opgaven, jeg kan se en del af vores kunder bruger det modul.

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 6.519
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. jan 06
Indlæg ialt: 1.602
Christoffer Steenbeck
Fra 0230 ApS
Skrevet Skrev: 14-08-2010 kl. 13:55

powerhosting:
Tag et kig på din: Backend -> Katalog -> Kategorier -> ghd-glattejern -> Vælg tab´en: Eget Design

Problemet er at brand modulet ikke har disse muligheder som sådan. Men ser således ud:

... og for at få sit specielle layout til at stå i dropdown menuen skal man ind i core delen?!

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 6.519
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. jan 06
Indlæg ialt: 1.602
Christoffer Steenbeck
Fra 0230 ApS
Skrevet Skrev: 14-08-2010 kl. 14:01

powerhosting:

Det kunne også være at AW zblocks kunne løse opgaven, jeg kan se en del af vores kunder bruger det modul.

Det er ihvertfald en smart løsning. Umiddelbart ser modulet ud til nemt at kunne TILFØJE statiske blokke, dette er dog også en mulighed for mig nu. Problemet er at jeg ikke kan fjerne dem der allerede eksisterer i kolonnen. Så en exclude/block funktion ville være perfekt.

Men idéen om at du med AW zblocks kan lave bannere, som kan sættes til at skifte afhængig af dag, dato etc. er da utroligt smart!

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)

RSS-feed