på Amino

Problem omkring samme varenumre i flere kategorier

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Amino-karma 2.565
Fra Uldum
Tilmeldt 2. aug 06
Indlæg ialt: 574
langvang
Fra PetDreams.dk ApS
Skrevet Skrev: 06-09-2010 kl. 22:05

Hejsa

Vi har uploaded vores lager til admin. Vi har samme vare i flere kategorier, og jeg havde forstået det sådan, at det ikke ville være et problem, at flere varer havde samme varenummer. Det ser ud til at Magento laver unikke koder. Det var jeg egentlig godt klar over, troede bare ikke det ville ske ved varenumrene. Nu er der det problem, at køber en kunde f.eks. en trimmer i 1 kategori, tæller lageret ikke ned i andre kategorier, hvor beskrivelse osv. godt nok er en anden, men varen og varenummeret skulle være det samme.

Umiddelbart ser det ud til, at er der oprettet 2 af de samme varenumre, kommer det til at se nogenlunde sådan ud:

Trimmer 1: IW46261

Trimmer 2: IW46261-123456789

Nu trækker den så vidt jeg kan se kun lager fra i præcis den solgte kategori, ikke i de andre, hvor magento har genereret en kode efter det originale varenummer.

Håber det er til at forstå. Nogen der kender en god løsning?

Billigt Hundeudstyr Online

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 3.727
Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. jan 09
Indlæg ialt: 763
Powerhosting
Fra Powerhosting ApS
Skrevet Skrev: 12-09-2010 kl. 11:24

langvang:

Hejsa

Vi har uploaded vores lager til admin. Vi har samme vare i flere kategorier, og jeg havde forstået det sådan, at det ikke ville være et problem, at flere varer havde samme varenummer. Det ser ud til at Magento laver unikke koder. Det var jeg egentlig godt klar over, troede bare ikke det ville ske ved varenumrene. Nu er der det problem, at køber en kunde f.eks. en trimmer i 1 kategori, tæller lageret ikke ned i andre kategorier, hvor beskrivelse osv. godt nok er en anden, men varen og varenummeret skulle være det samme.

Umiddelbart ser det ud til, at er der oprettet 2 af de samme varenumre, kommer det til at se nogenlunde sådan ud:

Trimmer 1: IW46261

Trimmer 2: IW46261-123456789

Nu trækker den så vidt jeg kan se kun lager fra i præcis den solgte kategori, ikke i de andre, hvor magento har genereret en kode efter det originale varenummer.

Håber det er til at forstå. Nogen der kender en god løsning?

Hej Langvang.

Ja, løsningen er vel blot at oprette ét produkt, med kun ét SKU og så lade det være synligt i de kategorier du har brug for.

Der er ikke nogen grund til at oprette produkter specifikt for en kategori, et produkt kan godt eksistere i mere end én kategori.

-Eller misforstår jeg problemet ?

 

God vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.565
Fra Uldum
Tilmeldt 2. aug 06
Indlæg ialt: 574
langvang
Fra PetDreams.dk ApS
Skrevet Skrev: 13-09-2010 kl. 01:32

Vi kunne egentlig godt lave 1 beskrivelse der er generel, som vi kan smide i flere kategorier. Problemet i vores tilfælde er, at vi f.eks har produkter, som både kan bruges til hunde og katte. Men beskrivelserne skal være forskellige, og for at optimere til søgemaskinerne, laver vi dem forskellige. Så vi står med f.eks. 2-3 forskellige beskrivelser, men samme produkt, som alle skal bruge det samme varenummer, og trække ned i lager antallet. Kunne man indsætte samme varenummer på flere produkter, så de alle trak på samme lagerkonto, ville man være problemet kvit, men tror ikke det umiddelbart er muligt.

Vi har lavet en teknisk løsning nu, hvor det skulle fungere alligevel, så det håber jeg det kommer til.

Billigt Hundeudstyr Online

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 3.727
Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. jan 09
Indlæg ialt: 763
Powerhosting
Fra Powerhosting ApS
Skrevet Skrev: 13-09-2010 kl. 09:22

langvang:

Vi kunne egentlig godt lave 1 beskrivelse der er generel, som vi kan smide i flere kategorier. Problemet i vores tilfælde er, at vi f.eks har produkter, som både kan bruges til hunde og katte. Men beskrivelserne skal være forskellige, og for at optimere til søgemaskinerne, laver vi dem forskellige. Så vi står med f.eks. 2-3 forskellige beskrivelser, men samme produkt, som alle skal bruge det samme varenummer, og trække ned i lager antallet. Kunne man indsætte samme varenummer på flere produkter, så de alle trak på samme lagerkonto, ville man være problemet kvit, men tror ikke det umiddelbart er muligt.

Vi har lavet en teknisk løsning nu, hvor det skulle fungere alligevel, så det håber jeg det kommer til.

Ja OK, det skulle man lige gætte sig til Big Smile

Anyway, du kan faktisk godt have flere beskrivelser til den samme vare / varenummer.

-Det er præcis den måde flere sprog-versioner virker på i samme backend. (ihvertfald på magento 1.4x)

God vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.565
Fra Uldum
Tilmeldt 2. aug 06
Indlæg ialt: 574
langvang
Fra PetDreams.dk ApS
Skrevet Skrev: 23-09-2010 kl. 02:49

Ok, takker. Det vil jeg prøve at lege med senere, når det vigtigste ruller stabilt. :)

Billigt Hundeudstyr Online

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)

RSS-feed