på Amino

Nyt firma rådgiver små og mellem store håndværksvirksomheder i markedsføring

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
Amino-karma 696
Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. dec 07
Indlæg ialt: 198
Såervipå
Skrevet Skrev: 15-11-2009 kl. 21:28

Jeg har 1 september i år startet min virksomhed Dansk MesterService, hvor jeg hjælper mester med at få større overskud.

Min baggrund

 

Næsten 20 års erfaring i håndværksbranchen.

Selvstændig malermester fra December 2006 til September 2007, hvor jeg på egen krop mærkede hvad stress gør ved en.

Gik fra 0 ansatte til 6 ansatte på 3 mdr. i min virksomhed.

Omsatte på et halvt år, det jeg skulle på 2 år.

Blandt mine kunder var MT. Højgaard, Region Midtjylland, Region Syddanmark, Esbjerg Kommune og mange andre.

 

Om Dansk Mesterservice

 

Er en lille virksomhed som hjælper små og mellemstore håndværksvirksomheder, primær med deres markedsføring.

Virksomheden drives fra hjemmeadressen Enghavevej 12 i Esbjerg.

 

  Jeg tillader mig at indsætte 2 stk. pressemeddelelser fra i fredags 13/11-2009

Kundegaranti i krisetider til håndværksmestere!

Ja, man skulle ikke tro det i disse tider, men den er god nok.

 

Nyt firma tager fat hvor mange små og mellem store håndværksvirksomheder giver op, Dansk MesterService i Esbjerg tilbyder sine kunder forskellige ydelser så der skabes et større overskud til mester.

Mange håndværksmestre går i panik når der er ved at være tomt i ordrebogen, så indrykker de evt. en reklame i den lokale avis eller i lokal radioen, og regner så med at det vælter ind med ordre…!

Men rigtigt mange bliver meget skuffet, da de opdager at telefonen er tavs. Det mester skal gøre er at løbene markedsfører virksomheden, lave en markedsføringsplan således at det ikke blive en hovsa løsning at markedsføre den.

En anden ting der kan gøres er at kontakte eventuelle kundeemner direkte, det vil sige at mester skal finde ud af hvem der ønskes som kunder, og bagefter ringe til emnerne og præsenter sig selv og virksomheden, fremsende noget materiale (brochure eller salgsbreve) og derefter følge op på det fremsendte.

Det er meget vigtigt at følge op på det fremsendte udtaler Allan Schjern indehaver af Dansk MesterService, hvis man ikke følger op på det fremsendte så får man ca.1% som ny kunde, hvorimod hvis man følger op på det fremsendte  materiale, så får man ca. 6-7% som ny kunde, og det er da noget af en forskel siger Allan Schjern.

Som nøje har sammensat nogle pakker med ydelser til sine kunder, hvor der er kunde garanti med i købet.

Ja, jeg ved godt, at der er mange, som siger der er krise, men jeg taler heldigvis hver uge med mange håndværksmester som ikke kender til krisen, det er jo fordi, at de formår selv i krise tider at skaffe sig nye og flere kunder. Dygtige håndværker med høj faglig stolthed vil der altid være brug for, selv i krise tider siger Allan Schjern

Men det kniber i krise tider for mange håndværksmester med at tage kontakt til nye kunder, enten fordi mester er bange for at blive til grin, ikke tør af frygt for at fremstå som en der ikke har noget at lave, eller ikke syntes det er okay at henvende sig til konkurrentens kunder.

Min rådgivning er baseret på ting jeg har prøvet på egen krop (learning by doing). Det syntes jeg er mere troværdig end vis jeg havde en lang uddannelse. Jeg håber virkelig med min kunde garanti, at jeg kan være med til at sætte noget i gang hos mange håndværksmestre slutter Allan Schjern som med sit firma Dansk MesterService, har fået en flot modtagelse hos kunderne. 

 

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mangelfuld opstart af håndværksvirksomheder!

Tiden hvor man fik et cvr. nummer, og første kunde samme dag er forbi.

Nu skal der som alle ved løbes ekstra hurtig for at få kunderne i hus, men trods det er der stadig væk mange håndværksvirksomheder, som bliver drevet og startet med mangelfuld markedsføring!

Mangler ved markedsføringen kan være, bil uden logo, bil med meget lille logo, ingen optagelse i den lokale telefonbog, ingen hjemmeside, ikke noget logo på arbejdstøj, logo fra andet firma på arbejdstøj, intet logo på brevpapir, kuverter mm.

Det er uholdbart i længden siger Allan Schjern fra Dansk MesterService. Det er et spørgsmål om liv eller død for mange håndværksvirksomheder lige nu, men det er meget svært at afsætte tid og penge for rigtig mange til markedsføring af deres virksomhed.

Mange mestre har i mange år været ”dovne” i den forstand at de ikke har fået deres indre sælger i gang, det er ifølge Allan Schjern de nye håndværksmesters mulighed for at få en bid af kagen.

Jeg er sikker på, at med mere rådgivning inden der bliver startet håndværksvirksomheder op, vil de nye håndværksmestre have bedre muligheder for at tage ”kampen” op med de ælder firmaer, og sågar have rigtige gode chancer for at tage markedsandele, siger Allan Schjern.

Man kan sige i dag er det ikke nok at lave et pænt stykke arbejde, man skal også være en dygtig sælger, og dem som ikke formår at mikse de to ting, vil få det meget svært fremover.

Hos Dansk MesterService tilbydes håndværksvirksomheder der er yngre end 12 måneder, 3 timers gratis rådgivning, dette er en udløber af at virksomheden er blevet optaget i rådgivernetværket hos Esbjerg Erhvervsudvikling og Væksthus Syddanmark.

Det er 2 aftaler som jeg ser som et stort skulderklap til min lille virksomhed, og jeg glæder mig meget til at møde nye håndværksmestre i opstartsfasen, slutter Allan Schjern.

 

Glæder mig til at hjælpe mange virksomheder med markedsføring her i gruppen.

 

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)

RSS-feed