Lisbeth Scharling: Jeg vil hellere diskutere markedsføring via facebook end diskutere, om man skal være medlem af hinandens sider.
Jeg vil hellere diskutere markedsføring via facebook end diskutere, om man skal være medlem af hinandens sider.
Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)
Jeg har en firmagruppe og jeg har med vilje valgt ikke at ha' en firmaprofil, da jeg synes at man meget nemt kan komme til at spamme sine medlemmer/fans. Blot man på en firmaprofil vælger at skrive lidt på sin væg popper det fuldstændigt hæmningsløst op på alle medlemmers profiler/vægge. Jeg valgte en gruppe, fordi så kan fans gå ind og kigge når de har lyst og en gang hver 4-6 uge sender jeg måske et nyhedsbrev, for er der noget jeg ikke vil, så er det at spamme eventuelle kunder, det ved jeg at andre gør hæmningsløst, det er deres valg, men så kan det også blive midt valg at spærre for deres spam som jeg vil kalde det hvis der kommer besked på væggen hver eller hver anden dag.
Jeg har meldt mig ind i alle grupper, for det var aftalen for at være med i denne udmærket gruppe som Michael har oprettet, og vil man ikke være med så er det jo frit for enhver at melde sig ud igen, værre er det jo ikke.
Men hvis jeg begynder at slette mig fra firmaprofiler/grupper, fordi én eller flere ikke gider at deltage, så er jeg jo ikke et hak bedre og holder ikke den aftale jeg lavede med Michael da jeg meldte mig ind i gruppen. Det er lige som i forretningslivet, aftaler skal holdes, og det gælder for alle.
Så vidt jeg ved har ingen nævnt at man skal være medlem af hinandens private profiler, ihvertfald et indlæg jeg så har overset. Men vil nogen meget gerne være "venner", så kommer de ihvertfald først i betragtning hvis der kommer mere end blot en kort "ansøgning", forventer da at vedkommende så lige skriver hvorfor han/hun gerne vil på min venneliste på min private profil. Jeg ignorere konsekvent ansøgninger fra folk jeg ikke kender personligt, men det er jo så noget helt andet end det det egentlig handler om her i gruppen.
Jeg ser da frem til at alle, nu mere end 20 medlemmer, får taget sig sammen og melder sig ind i hinandens grupper/firmaprofiler (det tager kun få minutter), eller melder sig ud af denne gruppe fordi de ikke gider være med alligevel.
Lise... der er vist intet i dit indlæg, jeg ikke er enig med dig i.
Bortset fra, at jeg til enhver tid vil anbefale at vælge SIDE frem for GRUPPE.
1) Sider er langt bedre til markedsføring end grupper - giver dig langt flere muligheder. Blandt andet for at holde øje med, hvem dine fans og potentielle kunder er. De fordele oplever du kun, hvis du opretter en side!2) Dine fans kan nemt og hurtigt vælge, om de vil have dine opslag på deres væg. Risikoen for at spamme/irritere sine fans er i øvrigt størst, hvis man undlader at have de fans, der ikke er reelt interesseredeDet er ikke mindst derfor jeg synes det er en rigtig dårlig idé med fans, der ene og alene er fans fordi de SKAL være det. Folk skal melde sig af oprigtig interesse - ellers er der øget risiko for at skabe irritation, modvilje og dårlig omtale.3) Bruger man facebook til markedsføring skal man lære at gøre det på mediets og brugernes præmisser. Uanset man bruger gruppe eller side til formålet. Og mange har afgjort meget at lære på det punkt.
Mvh. Lisbeth Scharlinghttp://webwoman.dk
Amino-gruppe:"Facebook Markedsføring"http://kortlink.dk/facebook/6g2m
WEBwoman KOMMUNIKATION på Facebook (hvis du vil have råd til online markedsføring)http://kortlink.dk/facebook/6gca