Efter diverse indlæg, har jeg rettet i betingelserne for medlemskab af denne gruppe. Læs det venligst igennem og kom gerne med jeres meninger :-)Formål:Denne gruppe er for os der har en profil for vores shop eller virksomhed på Facebook og som ønsker at dele erfaringer med hinanden og ikke mindst hjælpe hinanden med, at sprede kendskabet til vores FB-profiler, ved at blive medlem af hinandens profiler.1: Blive "fan/medlem" af hinandens profiler2: Dele erfaringer omkring tiltag på profilerneGruppen er lukket, ikke for at gøre det hemmeligt eller noget, men for at alle medlemmer kan drage fordel af hinandens erfaringer mm. Det er jo ikke givtigt for medlemmerne, at andre høster vores erfaring ved "bare" at læse med, uden at give noget tilbage :-)Reglerne er som følger:1: Du skal have en profil for din shop eller virksomhed på FB (oplyses ved ansøgning)2: Der er ingen restriktioner på antallet af medlemmer eller brancher 3: Alle medlemmer SKAL være fan eller medlem af de andres FB-profiler(undtagen FB-profiler der er sex relateret, religiøse, politiske eller på anden måde meningsdannende. NB. Som udgangspunkt optages kun firma-profiler. Er der sider, man ikke ønsker at "joine" fordi de er konkurrenter, kan dette også accepteres til en hvis udstrækning)Først skal du "melde" din ankomst i tråden "Nye medlemmer ...": http://www.amino.dk/groups/facebook/forum/t/53937.aspxDet næste er at kigge på "PROFIL-LISTEN", hvor du finder de andre medlemmers FB sider, som du skal "joine": http://www.amino.dk/groups/facebook/forum/t/57203.aspxDet skal gøres indenfor 7 dage efter din tilmelding til gruppen, ellers bliver du "removed" ;-(
Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)
Hej Michael
Men hvad med dem som bare ikke melder sig ind i ens gruppe?Enten fordi de ikke lige får taget sig sammen eller fordi de ikke gider!
Nu er jeg ikke en konkurrent for nogen, da mit produkt er grammatikbøger som jeg selv producerer og ejer, så det kan ikke være en undskyldning for at under halvdelen har meldt sig som fan. Jeg vil jo gerne have at så mange som overhovedet mulig får chancen for at gå til eksamen og klare sig godt, og det kan jeg hjælpe til med, med mine grammatik- og øvehæfter. Jeg sælger 48.000-50.000 af dem om året, har 800 skoler og 300 boghandlere i kundekartoteket, plus det løse! Så det er ikke fordi jeg mangle kunder, synes bare at de sidste også skal have chancen.
Når jeg melder mig ind i en gruppe, synes jeg det er en selvfølgelighed at jeg invitere de af mine venner som kunne have interesse i den samme gruppe, og det forventer jeg egentlig også at andre gør, og alle kender nogen der går i skole på et eller andet niveau, folkeskole, gymnasium, HF m.v. eller har børn/børnebørn der gør.
Et godt netværk går længere ud end netværket.....
"En Facebook-side er en offentlig profil, der giver dig mulighed for at dele din foretning og dine produkter med Facebook-brugere. "
Ovenstående citat er fra http://www.facebook.com/advertising/#/advertising/?pagesFacebooks grupper er ikke beregnet til kommercielle formål. Og de er i øvrigt slet ikke velegnede til kommercielle formål.Hvad med fluks at få dig en firma-profil på Facebook? Den er langt bedre end grupper. :-)Betingelsen for at være medlem af denne gruppe er i øvrigt også at man "1: Blive "fan/medlem" af hinandens profiler"Der findes to slags profiler på facebook - de personlige til personlige og ikke-kommercielle formål. Og sider til kommercielle formål.Jeg er gået ud fra, at vi ene og alene skulle være medlem af hinandens kommercielle profiler - altså medlem af hinandens SIDER.Men nu bliver jeg da helt usikker på, om det også er et krav, at vi skal være medlem af hinandens personlige profiler?
Mange venlige hilsner
Lisbeth Scharlingwebwoman.dkWebWoman Kommunikation på Facebook:http://kortlink.dk/WebWoman/6g9c
Lisbeth Scharling:Jeg er gået ud fra, at vi ene og alene skulle være medlem af hinandens kommercielle profiler - altså medlem af hinandens SIDER.Men nu bliver jeg da helt usikker på, om det også er et krav, at vi skal være medlem af hinandens personlige profiler?
Lise Bjerre:Men hvad med dem som bare ikke melder sig ind i ens gruppe?Enten fordi de ikke lige får taget sig sammen eller fordi de ikke gider!
Problemet er måske ikke mindst, at Lise Bjerre (så vidt jeg da ved) ikke HAR nogen side, man kan tilmelde sig :-)
http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=38521262367&ref=mf
Kan det ikke være temmelig ligegyldigt om man har oprettet en gruppe eller side til sit firma?
Det er også en del der ikke har tilmeldt sig på min firmaside. Det er åbenbart svært for nogle at læse regelsættet. Men jeg gider nu ikke bruge tid på at finde ud hvem, det må være deres egen dårlige samvittighed.
Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.
Hej Kim
Nogle er temmelige ligeglade med, at Facebooks regler ikke tillader, at man bruger grupper til kommercielle formål - andre er ikke.Og du kan risikere, at kunder ikke er ligeglad; at de bliver voldsomt irriterede. Netop fordi Facebook har etableret muligheden for kommercielle profiler (sider) er der en tiltagende irritation over de virksomheder, der blæser på grænserne og bruger grupperne til formål, der ikke er meningen.En anden grund:Er du medlem af en gruppe, optræder dit medlemsskab på din personlige profil. Derfor er mange mennesker meget strikse med, hvilke grupper, de vil være medlem af. Sider kan du være medlem af uden at samtlige dine facebook-venner behøver vide det.For DIG er det måske ikke vigtigt. Men for mange er det. :-)
Lisbeth Scharling
WebWoman Kommunikation på Facebookhttp://kortlink.dk/WebWoman/6g9c
Jeg vil hellere diskutere markedsføring via facebook end diskutere, om man skal være medlem af hinandens sider. Jeg har derfor oprettet en gruppe - http://www.amino.dk/groups/facebook_markedsfring/default.aspx - hvor der ikke er noget krav om, at man skal være medlem af hinandens sider, spamme venner med link etc. til andres sider eller på nogen som helst måde bidrage til at promovere andres side/forretning.Gruppen er ganske enkelt beregnet til debat om markedsføring via facebook. Og det kan så være debat om, hvad man kan gøre for at få og holde på fans.Alle er velkomne i Facebook Markedsføring. Gruppen er åben. Kast jer ud i debatten.Forslag til nærmere præcisering af regler/retningslinjer er velkomne. Jeg lægger ud med ganske minimalistiske regler.Er der interesse for gruppen, kommer der liv i. Er der ingen interesse for den, nedlægges den igen. Mange venlige hilsnerLisbeth Scharling
Hej Lisbeth
Kanon.
Jeg vil hellere diskutere markedsføring via facebook (og andre sociale medier) end hele tiden at skal læse om alt det pladder der foregår på denne gruppe. Jeg har ansøgt om medlemskab i din gruppe.
Det er da helt utroligt, så mange politikvinder der findes her inde.
Blankenstein, vil du slette mig fra denne gruppe, jeg gider ikke være med i dennne diskution længere, om man skal være medlem af hinandens facebook profiler eller ikke.
Alle er naturligvis velkommen til at fortsætte med at være medlem af min Billigt i Sverige facebook profil, hvis I er interesseret i området, men hvis I ikke er interesseret, så blot meld jer ud.
Ha det godt.
De bedste hilsner
Kim Rasmussen