på Amino

Skal jeg blive fan af Webwoman?

bedømt af 0 Amino'er
Ikke besvaret Indlægget har 0 godkendte svar | 6 Svar | 2 der abonnerer på svar
Skal jeg blive fan af Webwoman?
Kvinde
Amino-karma 6.633
ProfileBelow90
Mette Glargaard skrevet 15-04-2009 kl. 07:58

Super initiativ!

Jeg har meldt sig som fan af alle jeres fansider og meldt mig ind i grupperne - jeg glæder mig til at se min egen fansides skare vokse med 20+ :)

Jeg er dog lidt i tvivl om jeg skal melde mig på webwoman http://www.facebook.com/pages/Arhus-Denmark/WEBwoman-KOMMUNIKATION/78009665109 da hun skriver at hun ikke synes man skal melde sig under fanerne bare for at gøre det.

Jeg kan sagtens forstå hende, men dette tiltag er jo for at give hinanden et skub op netop i webmarkedsføring. Jeg er derfor blevet i tvivl om hvorvidt hun vil melde sig som fan hos mig http://www.facebook.com/pages/#/pages/Frederikshavn-Denmark/Terapi-Nord/77784141113?ref=ps

- og det vil jeg gerne lige have på plads. Jeg stillede mig temmelig kritisk inden jeg meldte mig ind i denne gruppe, da jeg ikke vil støtte MLM pushere, politiske, religiøse eller andre holdningsmættede tiltag. Jeg ser dog at listen over deltagere er fyldt med seriøse medspillere, så jeg har ingen problemer med at melde mig under fanerne hos Webwoman - men det skal også være omvendt :)

De bedste hilsner

Mette

  • | Amino Karma for indlæg: 4



Alle svar

Hej Mette

Nu er der jo der særlige ved MIN side, at den handler om markedsføring og komunikation online.
Og det særlige ved min forretning, at jeg lever af at hjælpe folk med at markedsføre sig online.

Jeg er derfor fagligt interesseret i, hvordan folk bruger deres sider - især interesseret i at høre om andres erfaringer.
Derfor er jeg som udgangspunkt interesseret i alle sider. Og særdeles nysgerrig efter at se, hvor forskelligt I gør det.

Jeg er blevet medlem af denne gruppe for at lære - ikke for at få XX medlemmer til min side.

Der er enkelte sider og grupper, jeg ikke vil tilmelde mig.
Der er enkelte sider, hvis hensigt og/eller politiske budskab er mig inderligt imod.
Men der også sider, hvis hensigt og/eller politiske budskab jeg dybest set støtter - hvilket dog ikke betyder, at jeg også ønsker at skilte offentligt med det. Så der kan komme tilfælde, hvor jeg vælger at afholde mig fra at blive fan af en interessant side.

Jeg tilmelder mig din og andres sider af 1 grund: fordi siden interesserer mig (fagligt).
Og jeg synes ikke, at nogen af os kan være tjent med at få fans, der ikke er interesseret i det, vi har at byde på.
Så jeg vil bestemt mene, at du kun skal tilmelde dig min side, hvis du kan få noget ud af at være med.

Venlige hilsner
Lisbeth Scharling

  • | Amino Karma for indlæg: 4
Kvinde
Amino-karma 6.633
ProfileBelow90

Hej Lisbeth

Tak for dit grundige svar, som jeg tolker på den måde at jeg har misforstået den præmis for gruppen der siger:

"- alle medlemmer SKAL være fan eller medlem af de andres FB-profiler"

Du har en anden dagsorden og fred være med det. Min dagsorden er dog at jeg skal have nogle fans, så derfor vil jeg gerne melde mig under din fane, hvis du melder dig under min. Så enkelt er det. Og så vil jeg sige - det kunne jo være vi begge kunne lære noget hos den anden?

Mette

  • | Amino Karma for indlæg: 5
Mand
Amino-karma 1.413
ProfileComplete

Hej Mette

Jeg tror netop at det er sagen i en nøddeskal, vi er her af forskellige grunde. Der er to grupper herinde og hårdt trukket up, så ser de således ud:

1. Dem der gerne vil have flest mulige fans, gennem at alle skal være medlemmer på alles sider.

2. Dem der vil indgå i en dialog om hvordan vi kan udnytte FB bedst muligt i forhold til online kommunikation.

Der er to muligheder, som jeg ser det og det er:

A. Bestemmelsen om at alle skal være medlem af alle, udgår.

B. Vores veje skillesog der oprettes en ny gruppe til dem der føler sig mest som en type 2.

Lad os én gang for alle træffe en beslutning om hvad vi gør, for ellers bruges der en masse spildte kræfter på at diskuterer dette og samtidigt fylder det min mail boks med en masse skidt, som jeg alligevel ikke gider bruge min tid på at læse.

For nu ikke at dette skal starte en endnu lang en e-mail snak, vil jeg tage mig friheden til at sige at nu laver vi en online afstemning.

Hvem kan lave denne afstemning? Der skal være to valg og det er imellem gruppe 2 og 3. Den gruppe der får flest stemmer bestemmer udfaldet.

De bedste hilsner

Kim Rasmussen

  • | Amino Karma for indlæg: 4

Hej Mette

Om du har tolket gruppens præmis korrekt eller ej vil jeg ikke give mig af med at gætte på.
Det er et krav, at man er medlem af hinandens sider - men jeg kan forstå, at enkelte undtagelser accepteres.

Kravet om, at man skal være medlem af hinandens grupper udspringer - formoder jeg - af holdningen: jo flere medlemmer jo bedre. Uanset hvorfor og hvordan de er blevet medlem. Og den indstilling er jeg stærkt skeptisk overfor. Jeg tror ikke, at antallet af medlemmer er nogen som helst garanti for, at man har udbytte af sin side.

Jeg accepterer, at jeg skal være medlem af andres sider/grupper. Hvilket er nemt. Jeg ville jo melde mig alligevel. Af interesse. Og ikke på grund af et noget-for-noget-princip.

Jeg er også helst fri for tvangsindskrevne fans på min egen side. Jeg vil ikke have medlemmer, der kommer til på grund af byttehandel. Den slags medlemmer har ingen af os reelt gavn af.

Jeg er derfor heller ikke tilhænger af at skaffe fans til min side ved at lave byttehandler. At lege "jeg bliver fan af dig hvis du bliver fan af mig" er jeg derfor ikke med på.

Men jeg er særdeles spændt på at følge I andre. Se, hvordan I bruger jeres sider. Hvordan I skaffer medlemmer. Hvad I får ud af medlemmerne. Af siden...
Og jeg glæder mig til at udveksle viden, meninger og erfaringer om "markedsføring via facebook".

Venlige hilsner

Lisbeth

  • | Amino Karma for indlæg: 4
Kvinde
Amino-karma 6.633
ProfileBelow90

Jeg er da helt klart for at debattere og lære om brugen af facebook - MEN - hvorfor skal resten af Amino snydes for dette?

Lav en åben gruppe hvor dette emne kan debatteres - eller brug det forum der så sigende hedder "Internetmarketing og salg": http://www.amino.dk/forums/34.aspx så alle kan være med.

Og når så vi er så langt, kan man jo argumentere for om der overhovedet behøver være en "vi-skal-være-fan af hinanden-gruppe" eller om man simpelthen kan skrive som jeg har gjort - en tråd om bytte og lade dem reagere som vil det :)

Jeg kan forstå at i har diskuteret dette før og for ikke at fylde Kims mailbox med det han tydeligvis definerer som skidt, har jeg nu sagt hvad jeg vil og klapper i som en østers.

De bedste hilsner

Mette

  • | Amino Karma for indlæg: 3
Mand
Amino-karma 2.018
ProfileBelow60

Kim:

Jeg tror netop at det er sagen i en nøddeskal, vi er her af forskellige grunde. Der er to grupper herinde og hårdt trukket up, så ser de således ud:

1. Dem der gerne vil have flest mulige fans, gennem at alle skal være medlemmer på alles sider.
2. Dem der vil indgå i en dialog om hvordan vi kan udnytte FB bedst muligt i forhold til online kommunikation.

Der er to muligheder, som jeg ser det og det er:

A. Bestemmelsen om at alle skal være medlem af alle, udgår.
B. Vores veje skillesog der oprettes en ny gruppe til dem der føler sig mest som en type 2.




Da jeg startede denne gruppe, var hensigten ene og alene, at skaffe nogle "fans" til hinandens sider. Derudover var det tanken at vi kunne hjælpe hinanden (kigge over skulderen), med hvilke tiltag der kunne være relevante for at skaffe flere "fans" og skabe generel aktivitet på siderne. Nogle syntes dette er fint og andre vil gerne noget mere eller andet. Jeg vil håndhæve udgangspunktet (dog med nogle forbehold, som andre har været inde på) og samtidig glæde mig over hvis andre kan byde ind med noget andet (mere konstruktivt!), som det lader til. Jeg håber virkelig at gruppen kan udvikle sig til mere end "bytte fans", men dette vil stadig være 1. prioritet.

Forsiden bliver hermed opdateret ...

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

  • | Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
| RSS