på Amino

Hvad gør i?

bedømt af 0 Amino'er
Ikke besvaret Indlægget har 0 godkendte svar | 12 Svar | 3 der abonnerer på svar
Hvad gør i?
Mand
Amino-karma 2.946
ProfileComplete
Rasmus Poulsen skrevet 28-02-2009 kl. 20:34

Som overskriften antyder, ønsker jeg at vide hvad i gør, for at "skaffe" medlemmer/fans til jeres facebook side.

Ser frem til svar :-)

• | Amino Karma for indlæg: 5

Alle svar
Mand
Amino-karma 287
ProfileBelow70

Jeg har fået en ide, at en række mindre firmaer kan hjælpe hinanden med synlighed på Facebook. Måske kan du også få gavn af initiativet, der er helt gratis.

En auktion på Facebook kan give en god portion gratis PR for et mindre firma. Fidusen er dog, at gruppen Auktioner på Facebook linker til alle igangværende auktioner. Det giver et godt overblik for de personer, der vil byde på auktionerne, og derfor tiltrækker gruppen hurtigt nye medlemmer. Gruppen er kun to uger gammel, men der er snart 800 medlemmer, og om en måned vil der være mange flere.

Nogle byder på auktionsgenstanden, men der er mange flere, der klikker ind på auktionen, hvor firmaet præsenterer sig selv. En del fortsætter videre til webshoppen. Udover PR-værdien kan man med lidt held generere mersalg.

CASE 1
Andando afsluttede sin første auktion med en tilfredsstillende pris. Vinderen blev dirigeret ind i webshoppen for at betale auktionsgenstanden og købte for 500 kr. ekstra.

CASE 2
Allerede inden afslutningen af Lind Tolborg Designs første auktion købte den førende byder for 440 kr. i webshoppen.

CASE 3
Danagonia solgte et sæt øreringe til en tilfredsstillende pris på en flittig besøgt auktion. Derudover gav auktionen 4 nye medlemmer og 2 ekstra salg i webshoppen.

Der er pt. 13 igangværende auktioner, og yderligere mindst 4 andre firmaer er også på vej med auktioner. Jo flere vi er, jo mere opmærksomhed får vi alle sammen. Kom og leg med! Hvad har vi at tabe? Kik forbi gruppen Auktioner på Facebook.

Mvh.

Jakob

Mand
Amino-karma 2.018
ProfileBelow60

Hej Rasmus

Her er hvad jeg har gjort som start og hvad jeg gør lige nu:

1: inviterede først alle familie/venner (gav rigtig godt)

2: bad dem invitere deres venner (gav næsten ikke noget)

3: lavede en begivenhed "Jagten på 200 fans" (gav rimeligt, men mindre end håbet)

4: samarbejde med Jannie Bak om "Støt børn på hjem" (gav rigtig godt det første stykke tid)
     skulle i få lyst til at støtte op om det projekt, er Jannie MEGET interesseret i nye webshops
     der vil sælge bogmærker ... du tjener intet, men støtter en god sag og får en masse goodwill

5: har lagt link ind forskellige stedet på FB (giver intet!)

6: begyndte at lave auktioner, men det var først da Jakob Lind-Tolborg, kom med ideen til en
     fælles FB-side at det er begyndt at blive interessant. Forventer mig meget af dette projekt!
     (giver lidt fans, men masser af opmærksomhed skulle jeg mene)

7: ny begivenhed "Andando´s 4-års fødselsdag" (lige startet, giver nok ikke meget)

8: denne gruppe ... glæder mig meget til jeres input :-)

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

• | Amino Karma for indlæg: 4
Mand
Amino-karma 2.946
ProfileComplete

Tak for jeres svar.

Vi gjorde følgende:

1) Inviterede bekendte/venner

2) Startede facebook konkurrence, med 100 kr. i gavekort som præmie.

3) Derefter indsatte vi link til facebook på vores hjemeside

3) Indsatte link i vores nyhedsbrev (+ 3000 tilmeldte)

Ovenstående har virket ganske fornuftigt. Vi har lige nu mellem 20-60 nye fans om dagen, men det kunne selvfølgelig være sjovere med endnu flere!

Tak fordi i delte jeres erfaring.

Kom endelig med flere råd :-)

Mand
Amino-karma 2.018
ProfileBelow60

Nåe ja, glemte lige ...

har selvfølgelig lavet side på shoppen, om vores Facebook profil og når en kunde laver
en bestilling i shoppen, får de en ordrebekræftelse, hvor der også linkes til FB-siden ...

Mand
Amino-karma 2.946
ProfileComplete

Kunne være fedt, hvis andre medlemmer også ville deltage aktivt i debatterne.

Det er vel det vi er her for ?

Kom nu på banen! :-)

Mand
Amino-karma 26.602
ProfileBelow90

Men du vil vel heller ikke have ligegyldige indlæg som dette vel? :)

Spøg til side, du skal huske at det for mange af os er et helt nyt område og vi ikke har så mange erfaringer i brug af disse sider

Mand
Amino-karma 2.018
ProfileBelow60

Du har da som sådan ret Kenneth, at ligegyldige indlæg er ligemeget, men ....

Jeg kunne godt forestille mig, der sidder nogle stykker i gruppen der tænker "neeej, det er nok ligegyldigt, det jeg kan tilføje debatten", altså at man ikke føler der er nok substans i et evt. indlæg! Til det kan jeg kun sige: fyr bare løs, også med de lidt tynde indlæg og måske lidt dumme spørgsmål, for vi er alle nybegyndere på området og for at få gang i gruppen er alle input velkommen Wink

Så kom med jeres umiddelbare kommentarer, om det så bare er "det er jeg enig i" eller "det gør jeg også" ... så skal tiden og erfaringen, nok udvikle debatten, til noget mere konstruktivt Yes

Mand
Amino-karma 163
ProfileBelow70

Jeg er lige startede med SOS PC SUPPORT som en gruppe, på 3 dage er der kommet 160 medlemmer så det gårt frem af . bare ved og inviter venner :)

Med Venlig hilsen
Keld Sørensen
SOS PC SUPPORT
Administrerende Direktør
E-mail: keld@sospcsupport.dk
www.sospcsupport.dk

Mand
Amino-karma 2.018
ProfileBelow60

Hej Keld

Når nu du er løbet tør for venner og tilmeldingerne ikke kommer af sig selv mere,
har du så nogle idéer oppe i ærmet, til hvordan der kommer nye medlemmer til ;-)

Mand
Amino-karma 163
ProfileBelow70

Jeg ser bare FB som en bonus, så har ikke tænkt så meget over det, men laver tilbud til gruppen når målet er nået, det kan være gratis service, gavkort osv. FX man siger når vi har 1000 i gruppen, så tar man en tilfældig og gir et gavekort til butik eller noget. Bare en ide, så de bliver ved med og sende invates ud

• | Amino Karma for indlæg: 3

Hvordan laver i de der auktioner? Opretter i bare en begivenhed hvor folk skriver en kommentar?

Mand
Amino-karma 287
ProfileBelow70

WooX:
Hvordan laver i de der auktioner? Opretter i bare en begivenhed hvor folk skriver en kommentar?

Hej Dennis

Ja, det er meget præcist, sådan det foregår. Jeg erkender, at Facebook ikke er den ideelle platform til auktioner, hvis man kikker på sikkerheden og funktionaliteterne. Der er muligheder for at lave rav i den for både auktionsudbydere og auktionsbydere, hvis det er det, man vil. Det kræver lidt mere tillid end normalt, men jeg har ikke hørt om nogle problemer endnu. Hele koneptet går jo delvist ud på at komme tættere på sine kunder og opbygge tillid, så det burde ikke give anledning til problemer.

Til gengæld har det den fordel, at auktionbyderes netværk bliver gjort opmærksom på det, når der bydes. Det er med til at øge eksponeringen af både den pågældende auktion og i mindre omfang alle de andre auktioner.

En anden fordel er, at vinderen af auktionen ofte skal ind i webshoppen for at betale for auktionsgenstanden. Det giver mulighed for at præsentere relaterede varer eller andet, der måske hopper med ned i indkøbskurven.

Jeg håber, du kikker forbi og prøver det.
http://www.facebook.com/group.php?gid=62643426213

Mvh. Jakob

• | Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (13 indlæg)
| RSS