på Amino

Dato for bogføring af private udlæg før stiftelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
Amino-karma 4
Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. jul 14
Indlæg ialt: 1
Troels Vognsen
Skrevet Skrev: 24-07-2014 kl. 11:14

Hej,

Først og fremmest tusind tak for et godt og brugervenligt system til bogføring! Efter at have etableret bogholderiet for vores nye virksomhed, står jeg dog tilbage med et spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med.

Vi har ca. 2 måneder inden virksomheden blev stiftet lavet en række udlæg privat. Disse forsøger vi nu at bogføre i Dinero. Problemet er at dato for købene er før stiftelsen, og dermed også før begyndelsen af vores første regnskabsår. Som udgangspunkt forsøgte jeg at bogføre dem med den faktiske dato for købet, men da den ligger før vores første regnskabsår, så vil Dinero ikke acceptere dette.

Skal jeg angive en anden dato som bogføringsdato for bilaget eller ændre mit regnskabsår i Dinero, så den vil acceptere den faktiske dato?

På forhånd tak for hjælpen!

Med venlig hilsen,
Troels 

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 29-07-2014 kl. 09:36

Troels Vognsen:

Hej,

Først og fremmest tusind tak for et godt og brugervenligt system til bogføring! Efter at have etableret bogholderiet for vores nye virksomhed, står jeg dog tilbage med et spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med.

Vi har ca. 2 måneder inden virksomheden blev stiftet lavet en række udlæg privat. Disse forsøger vi nu at bogføre i Dinero. Problemet er at dato for købene er før stiftelsen, og dermed også før begyndelsen af vores første regnskabsår. Som udgangspunkt forsøgte jeg at bogføre dem med den faktiske dato for købet, men da den ligger før vores første regnskabsår, så vil Dinero ikke acceptere dette.

Skal jeg angive en anden dato som bogføringsdato for bilaget eller ændre mit regnskabsår i Dinero, så den vil acceptere den faktiske dato?

På forhånd tak for hjælpen!

Med venlig hilsen,
Troels 

Hej Troels.

Beklager vi ikke har fået svaret på din henvendelse. Men der er gået noget galt i vores alarmsystem omkring aktivitet her på vores gruppe. Det skulle gerne virke igen :)

Du kan kun bogføre på den første dag du har en virksomhed uanset hvorfor tingene er købt. Brug derfor denne dato.

Bemærk at der er en grænse for, hvor lang tid før stiftelsen du må medtage omkostningerne i.

Kan ikke huske reglerne, men det er der helt sikkert en anden amino bruger som kan. Spørg evt. i det normale regnskabsforum for svar.

De bedste hilsner

Rasmus

• Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)

RSS-feed