En af mine (ældre) kunder har betalt en faktura 2 gange. Første gang var beløbet endda også forkert.
Faktura 184 lød på kr 145, men han indbetalte kr. 184. Jeg bogførte hele beløbet for at regnskabet skulle passe med bankkontoen. Der er altså et restbeløb på denne faktura på kr. -39. Senere indbetalte han så kr. 145, men det har jeg ikke bogført endnu.
Hvad gør jeg og hvordan?
Max
MaxS: En af mine (ældre) kunder har betalt en faktura 2 gange. Første gang var beløbet endda også forkert. Faktura 184 lød på kr 145, men han indbetalte kr. 184. Jeg bogførte hele beløbet for at regnskabet skulle passe med bankkontoen. Der er altså et restbeløb på denne faktura på kr. -39. Senere indbetalte han så kr. 145, men det har jeg ikke bogført endnu. Hvad gør jeg og hvordan? Max
Hej Max.
Det var da noget rod :)
Jeg ville slette den oprindelige betaling og gøre det lidt anderledes (faktura->alle->find fakturaen->åben->betalinger->slet)
1. overførselen på 184 kr. ville jeg smide på en konto i balance (via kassekladden), da du skal betale den retur.
regnskab -> kassekladde
2. registrere betalingen på 145 kr. på fakturaen
Giver det mening ?
De bedste hilsner
Rasmus
Hej Rasmus
Tak for svar
Jeg er ikke så stærk i klassekladde. Ved faktisk ikke hvordan jeg skal bruge den.
Men jeg slettede betalingen og bogførte den anden. Sendte pengene retur, så nu passer bankkonto med regnskabet i dinero ;)
Bør jeg have et bilag på transaktionerne?
Hilsen
MaxS: Hej Rasmus Tak for svar Jeg er ikke så stærk i klassekladde. Ved faktisk ikke hvordan jeg skal bruge den. Men jeg slettede betalingen og bogførte den anden. Sendte pengene retur, så nu passer bankkonto med regnskabet i dinero ;) Bør jeg have et bilag på transaktionerne? Hilsen Max
Super du er kommet videre :)
Det skal du egentlig på hver en transaktion. Men det er altså svært når sådan noget her sker :).
Jeg ville personligt lade være med at gøre mere. Kommer skat kan du 100% godt huske den ene kunde som overførte forkert.