Hejsa,
Jeg har lidt problemer når jeg indlæser diverse csv filer i Dinero.
1) Import af Teller csv fil (det er dem som håndterer diverse betalingskortsløsniger i butikker - LS POINT). Jeg indlæser den csv fil jeg får tilsendt når jeg står i kontoplan (en oversigt over transaktioner samt Tellers gebyrer i forbindelse med Mastercards og Internationale kort). Resultat: En tom kassekladde. Opdaterer jeg siden får jeg heldigvis min 'gamle' kassekladde frem med de rækker/posteringer jeg allerede har tastet ind.
2) Indlæsning af csv fil fra Danløn. Virker endnu ikke - men nok fordi jeg under tidligere lønperioder ikke har haft sat Danløn op til at vælge Dinero som bogføringsprogram. Det prøver jeg i næste periode.
3) Indlæsning af csv fil fra bank. Samme scenarie som i punkt 1 (uanset om jeg vælger 'importer bank-fil' eller 'importer csv-fil').
Er der noget jeg gør forkert?
butiksejerkbh: Hejsa, Jeg har lidt problemer når jeg indlæser diverse csv filer i Dinero. 1) Import af Teller csv fil (det er dem som håndterer diverse betalingskortsløsniger i butikker - LS POINT). Jeg indlæser den csv fil jeg får tilsendt når jeg står i kontoplan (en oversigt over transaktioner samt Tellers gebyrer i forbindelse med Mastercards og Internationale kort). Resultat: En tom kassekladde. Opdaterer jeg siden får jeg heldigvis min 'gamle' kassekladde frem med de rækker/posteringer jeg allerede har tastet ind. 2) Indlæsning af csv fil fra Danløn. Virker endnu ikke - men nok fordi jeg under tidligere lønperioder ikke har haft sat Danløn op til at vælge Dinero som bogføringsprogram. Det prøver jeg i næste periode. 3) Indlæsning af csv fil fra bank. Samme scenarie som i punkt 1 (uanset om jeg vælger 'importer bank-fil' eller 'importer csv-fil'). Er der noget jeg gør forkert?
Hej Hej.
1. Det lyder sjovt, ingen af vores test har fejlet. Men prøv at sende mig en mail på support@dinero.dk med :
a. link til denne tråd
b. link til din kassekladde
c. filerne du prøver at importere
2. Ja du skal sætte op til Dinero før du laver løn.
3. Se 1.
De bedste hilnser
Rasmus
Til andre brugere :
Teller filen var ikke gjort klar til Dinero.
Dette gøres således :
Følgende CSV filer har vi gjort klar til : 1. Bank filer 2. Danløn 3. Andre
Hvis du prøver at importere andre filer, skal du overholde de regler vi har sat op. Altså du skal redigere i din CSV fil (her fra Teller) til vores regler.
Se eksempel filen således :
regnskab -> kassekladde -> importer fil -> importer CSV fil -> tryk på "Klik her for at downloade et eksempel på en korrekt formateret csv-fil."
De bedste hilsner