på Amino
Dinero Regnskab

Relaterede Grupper

Lidt uheldig begyndelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Amino-karma 25
Tilmeldt 4. jan 14
Indlæg ialt: 7
clemme81
Skrevet Skrev: 17-03-2014 kl. 22:59

Hej,

Jeg har helt ny.

Tidligere har jeg måtte slette samtlige bogførte poster, hvilket har resulteret i en noget rodet liste over posteringer. Nummereringen virker også til at være dobbelt, og blandet med med nummereringen på mine fakturaer. I det jeg sirligt har ændret numrerne, så de passede i rækkefølgen. Nu læser jeg, at det strider imod regnskabsloven, selvom de er slettede?

Her til aften har jeg så fået slettet hele min kassekladde, blot ved at gemme på ny :/

Og så kan jeg ikke få oploadet min danlønfil, da kontonumrerne ikke passer. Jeg har valgt Dinero i Danløn under både virksomhed og medarbejder. Tilgengæld har jeg måtte tilføje et par konti i min kontoplan, da der blandt andet mangler leasing af bil. Ellers har jeg ikke ændret ved kontoplanen.

Håber nogen kan gøre mig klogere på min forvirring...?

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 17-03-2014 kl. 23:09

clemme81:

Hej,

Jeg har helt ny.

Tidligere har jeg måtte slette samtlige bogførte poster, hvilket har resulteret i en noget rodet liste over posteringer. Nummereringen virker også til at være dobbelt, og blandet med med nummereringen på mine fakturaer. I det jeg sirligt har ændret numrerne, så de passede i rækkefølgen. Nu læser jeg, at det strider imod regnskabsloven, selvom de er slettede?

Her til aften har jeg så fået slettet hele min kassekladde, blot ved at gemme på ny :/

Og så kan jeg ikke få oploadet min danlønfil, da kontonumrerne ikke passer. Jeg har valgt Dinero i Danløn under både virksomhed og medarbejder. Tilgengæld har jeg måtte tilføje et par konti i min kontoplan, da der blandt andet mangler leasing af bil. Ellers har jeg ikke ændret ved kontoplanen.

Håber nogen kan gøre mig klogere på min forvirring...?

Hej Clemme.

Det lyder ikke godt - lad os se om vi ikke kan rette op på det :)

Hermed mine kommentarer.

1. Dinero gør det helt rigtige med slettede bilag, de optager stadig bilagsnummeret. Læs yderligere forklaring om dette i FAQ'en herunder.
Hvis du vil helt ud af det, skal du slette virksomheden og starte forfra, se link herunder.
FAQ : https://dinero.dk/support/guides/hvordan-virker-slet-et-bilag-funktionen/Opret ny virksomhed : 

">

2. Det virker meget mystisk. Kan du sende mig en mail på support@dinero.dk med :

a. link til denne tråd

b. et link til din kassekladde (dinero.dk/xxx/blabla)

c. pdf af outputtet fra supportdetails.com

3. Umiddelbart lyder det som om, at du først har valgt Dinero efter du har kørt lønnen ? Jeg vil foreslå dig at kontakte Danløn, da jeg desværre ikke kan fejlfinde på deres system. Vi høre dog meget gerne hvad der gik galt for dit vedkommende :)

De bedste hilsner

Rasmus

Amino-karma 25
Tilmeldt 4. jan 14
Indlæg ialt: 7
clemme81
Skrevet Skrev: 17-03-2014 kl. 23:37

Tak for det hurtige svar. Jeg tror allerede, jeg er blevet en del klogere.

1. Kan jeg "tage mine faktura med mig" i en ny virksomhed - og kan den nye oprettes i samme cvr nr. som den gamle, som så kan slettes? Eller kan jeg vælge at overleve de lidt rodede posteringer og samtidigt følge regnskabsloven, selvom jeg har skrevet de samme numre flere gange?

2. Nu hvor det er gået op for mig, at jeg skal starte ved nr. 17 (i mit tilfælde) og ikke må ændre første postering til nr. 1, så er det i princippet fint nok at kassekladden blev slettet. Så for mit vedkommende behøver du ikke finde årsagen. Det skete umiddelbart, da jeg ville ændre en konto øverst, da den nu fremgik af Dineros konti efter opdatering. Momsen fulgte heller ik med automatisk, så det virkede lidt som om om, der ik helt vat kontakt til serveren. Jeg har dog sendt en mail med de ting, som du beder om.

3. Ja, du har ret. Lønnen er allerede kørt. Så her har jeg altså årsagen. 

Efterfølgende har jeg forsøgt at importere en bankfil, hvilket umiddelbart skulle være lykkedes. Jeg kan dog ikke finde den nogen steder. Hvor skal jeg kigge?

Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 19-03-2014 kl. 09:56

clemme81:

Tak for det hurtige svar. Jeg tror allerede, jeg er blevet en del klogere.

1. Kan jeg "tage mine faktura med mig" i en ny virksomhed - og kan den nye oprettes i samme cvr nr. som den gamle, som så kan slettes? Eller kan jeg vælge at overleve de lidt rodede posteringer og samtidigt følge regnskabsloven, selvom jeg har skrevet de samme numre flere gange?

2. Nu hvor det er gået op for mig, at jeg skal starte ved nr. 17 (i mit tilfælde) og ikke må ændre første postering til nr. 1, så er det i princippet fint nok at kassekladden blev slettet. Så for mit vedkommende behøver du ikke finde årsagen. Det skete umiddelbart, da jeg ville ændre en konto øverst, da den nu fremgik af Dineros konti efter opdatering. Momsen fulgte heller ik med automatisk, så det virkede lidt som om om, der ik helt vat kontakt til serveren. Jeg har dog sendt en mail med de ting, som du beder om.

3. Ja, du har ret. Lønnen er allerede kørt. Så her har jeg altså årsagen. 

Efterfølgende har jeg forsøgt at importere en bankfil, hvilket umiddelbart skulle være lykkedes. Jeg kan dog ikke finde den nogen steder. Hvor skal jeg kigge?

Hej andre Amino brugere.

Sagen er ved at blive lukket i supportsagen.

Her er lidt svar hvis i læser det senere :)

1. Tage fakturaer med over i et nyt regnskab
Du kan gøre 2 ting : 
a. Oprette fakturaerne NØJAGTIGT som du lavede dem i det gamle 
b. Udskrive de "gamle" fakturaer og bogføre dem i det nye regnskab via kassekladden i henhold til denne guide: 
https://dinero.dk/support/guides/fakturering-udenom-dinero/

2. Posteringer starter ved 17. 
Du har slettet 17 posteringer hvorfor du ikke kan lave nye posteringer med disse bilagsnr. 
Se dem evt. i indstillinger(tandhjul) -> papirkurv -> øvrige bilag

De bedste hilsner

Rasmus

• Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)

RSS-feed