Hej,
Jeg er i gang med at overflytte mit regnskab til Dinero efter afslutning af 2013 og har derfor fulgt jeres guide med hvordan man overflytter fra et andet regnskabssystem.
Jeg har oprettet nyt regnskabsår for 2014 og indtastet åbningsbalance, inkl. skyldig moms. Nu vil jeg så gerne have Dinero til at bogføre min momsafregning for 2. halvår 2013, men jeg har ikke mulighed for at vælge dette. Der er kun 1. og 2. halvår 2014 tilgængelig, som af gode grunde ikke er klar til afregning endnu.
Hvordan bogfører jeg dette i Dinero? Med det store antal nye brugere til Dinero kan jeg ikke forestille mig at jeg er den eneste som render ind i dette problem - eller har jeg bare misforstået et eller andet grundlæggende?
På forhånd tak,
Claus
Claus Broch: Hej, Jeg er i gang med at overflytte mit regnskab til Dinero efter afslutning af 2013 og har derfor fulgt jeres guide med hvordan man overflytter fra et andet regnskabssystem. Jeg har oprettet nyt regnskabsår for 2014 og indtastet åbningsbalance, inkl. skyldig moms. Nu vil jeg så gerne have Dinero til at bogføre min momsafregning for 2. halvår 2013, men jeg har ikke mulighed for at vælge dette. Der er kun 1. og 2. halvår 2014 tilgængelig, som af gode grunde ikke er klar til afregning endnu. Hvordan bogfører jeg dette i Dinero? Med det store antal nye brugere til Dinero kan jeg ikke forestille mig at jeg er den eneste som render ind i dette problem - eller har jeg bare misforstået et eller andet grundlæggende? På forhånd tak, Claus
Hej Claus.
Bogføringen af momsafregning fra tidligere perioder kan vi af gode grunde ikke håndtere af vores smarte funktion.
Dine primo momsposter bør stå anført på momsafregning (konto 64100).
Gør de ikke det, bør du rette i din i åbningsbalance.
Når du betaler bør du bogføre :
bank / momsafregning
Kan være der skal overvejes en guide til denne :)
De bedste hilsner
Rasmus
Rasmus Theilsø Madsen: Bogføringen af momsafregning fra tidligere perioder kan vi af gode grunde ikke håndtere af vores smarte funktion. Dine primo momsposter bør stå anført på momsafregning (konto 64100). Gør de ikke det, bør du rette i din i åbningsbalance.
Hej Rasmus,
Tak for info - det er ingen problem at håndtere dette manuelt som du foreslår.
Jeg vil dog anbefale at I retter i jeres guide, da den anbefaler at man indtaster åbningsbalancen i Salgsmoms (konto 64000) og Købsmoms (konto 64060):
http://www.amino.dk/groups/dinero_project/pages/flyt-over-til-dinero-i-dag-nemt-og-hurtigt.aspx?
Mvh