Hej Dinero-banditter
Når jeg tanker bilen, så får jeg naturligvis en bon fra stationen, og med det samme smider jeg den ind via App'en fra min telefon… Det fungerer supergodt… Problemet kommer, når jeg hjemme på computeren skal taste oplysningerne ind i Dinero, så kan jeg ikke vælge den rigtige konto… Lidt mystisk, og så alligevel ikke.. Den konto, jeg skal bogføre på, ligger under egenkapital, ganske enkelt fordi min revisor siger at den skal ligge der, og det hænger sammen med at det KUN er momsen fra bilaget / købet, som skal bogføres ind på en slags mellemregningskonto. Jeg ejer papegøjepladebilen 100% privat og kan derfor kun trække momsen på drift af bilen…
Hvordan hulen kan jeg få lov til at smide tingene ind på den konto ? Det samme problem forestiller jeg mig hvis jeg har købt noget til firmaet og noget af det skal være privat forbrug på samme faktura - f.eks. i et byggemarked… Jeg ved godt, at det så bør være på to forskellige bon'er / fakturaer, men ét er teori - noget andet er praksis...
Og som de siger i radioen: Tak for et godt program
Rudi - Linkmanden
linkmanden: Hej Dinero-banditter Når jeg tanker bilen, så får jeg naturligvis en bon fra stationen, og med det samme smider jeg den ind via App'en fra min telefon… Det fungerer supergodt… Problemet kommer, når jeg hjemme på computeren skal taste oplysningerne ind i Dinero, så kan jeg ikke vælge den rigtige konto… Lidt mystisk, og så alligevel ikke.. Den konto, jeg skal bogføre på, ligger under egenkapital, ganske enkelt fordi min revisor siger at den skal ligge der, og det hænger sammen med at det KUN er momsen fra bilaget / købet, som skal bogføres ind på en slags mellemregningskonto. Jeg ejer papegøjepladebilen 100% privat og kan derfor kun trække momsen på drift af bilen… Hvordan hulen kan jeg få lov til at smide tingene ind på den konto ? Det samme problem forestiller jeg mig hvis jeg har købt noget til firmaet og noget af det skal være privat forbrug på samme faktura - f.eks. i et byggemarked… Jeg ved godt, at det så bør være på to forskellige bon'er / fakturaer, men ét er teori - noget andet er praksis... Og som de siger i radioen: Tak for et godt program Rudi - Linkmanden
Hej Rudi.
Jeg kan godt følge din problemstilling - men det er faktisk ikke noget vi kan løse pt. i Dinero.
Vi arbejder dog på en funktion, hvor du kan regulere dine beholdninger.
Jeg vil foreslå dig ikke at købe ind privat på denne måde - indtil da.
De bedste hilsner
Rasmus
Øv… Så er det ikke til megen nytte med iOS-appen for mit vedkommende… Det gi'r lidt ekstra udfordringer omkring bogføring af bildrift. Blot så vi ikke snakker forbi hinanden - jeg ønsker "blot" at være i stand til at bogføre bilag under afsnittet "egenkapital" og en konto, som ligger mellem 8099 - 8199. Det er min revisor, der siger, den skal ligge der…
Jeg tænker at jeg måske også "bare" kan oprette en konto oppe i nærheden af kontorartikler osv, og så flytte dem via kassekladden for hvert kvartal inden momsafregning. Det er ikke smart, men måske blot en mulighed, hvis altså det ovenstående ikke kan lade sig gi' sig..
//Rudi
linkmanden: Øv… Så er det ikke til megen nytte med iOS-appen for mit vedkommende… Det gi'r lidt ekstra udfordringer omkring bogføring af bildrift. Blot så vi ikke snakker forbi hinanden - jeg ønsker "blot" at være i stand til at bogføre bilag under afsnittet "egenkapital" og en konto, som ligger mellem 8099 - 8199. Det er min revisor, der siger, den skal ligge der… Jeg tænker at jeg måske også "bare" kan oprette en konto oppe i nærheden af kontorartikler osv, og så flytte dem via kassekladden for hvert kvartal inden momsafregning. Det er ikke smart, men måske blot en mulighed, hvis altså det ovenstående ikke kan lade sig gi' sig.. //Rudi
Det kan du godt - selv om det lyder lidt som en omvej for at komme i mål :)