Jeg er ved at skifte fra vores gamle Summa til Dinero Pro.
Efter at have læst diverse indlæg osv. har jeg fået forståelsen af at man skal ændre fortegn på alle transaktioner i csv udtrækket? Altså indbetalinger skal markeres med (-) og på udbetalinger skal (-) fjernes!
Hvis det er korrekt forstået, findes der så en nemmere måde end at gøre dette manuelt? Vi har mange indbetalinger hver dag fra forskellige webshops og det vil derfor være er stort manuelt arbejde :-/
Du kan bruge excel til at gøre det.. Jeg har brugt demo excel filen som findes på import siden i dinero.
1. Åben csv filen i Excel.
2. Brug "Text to columns" funktionen så teksten bliver delt op i hvert sit felt.
3. Skriv "-1" i et felt det er lige meget hvor
4 Kopier denne celle (E1 på billedet)
5 Mærker den række der har beløbet stående..
6 Højre klik og vælg "Past special"
7 Vælg "Multiple" under "Operation"
8 Done. Positive tal er nu negative og omvendt
Super det var lige det jeg manglede, mange tak :)
Du skulle vel ikke også hvordan jeg tildeler bilagsnumre automatisk? F.eks fra et bestemt nummer jeg starter med at indtaste?
Klik på "tandhjulet" oppe i højre side.
"Regnskabår"
klik på "mere" ud for regnskabsårs
"Rediger regnskabsår"
Ændre det bilags nr du skal starte med - "Næste købs-/finansbilagnr. i regnskabsår:"
smsaway.dk: Du kan bruge excel til at gøre det.. Jeg har brugt demo excel filen som findes på import siden i dinero. 1. Åben csv filen i Excel. 2. Brug "Text to columns" funktionen så teksten bliver delt op i hvert sit felt. 3. Skriv "-1" i et felt det er lige meget hvor 4 Kopier denne celle (E1 på billedet) 5 Mærker den række der har beløbet stående.. 6 Højre klik og vælg "Past special" 7 Vælg "Multiple" under "Operation" 8 Done. Positive tal er nu negative og omvendt
Hej Smsaway
Sindsygt godt svar !
Må jeg bruge tekst + billede i en guide ?
De bedste hilsner
Rasmus
Rasmus, du snupper det bare.
Rasmus, kom lige til at tænke om det ikke ville være smart hvis der var en checkbox på import siden der hed "Omvendt tegn fortegnelse" eller noget i den stil ?
Det ville gøre det mere brugervenligt for brugeren så man ikke skal rode rundt med excel, selvom mit trick ikke tager mange sekunder.
Evt. få Dinero til analysere posteringerne i CSV filen? Så kommer Dinero med en popup og siger 90% af linierne er postitive tal, om den skal lave "Omvendt tegn fortegnelse"
smsaway.dk: Rasmus, kom lige til at tænke om det ikke ville være smart hvis der var en checkbox på import siden der hed "Omvendt tegn fortegnelse" eller noget i den stil ? Det ville gøre det mere brugervenligt for brugeren så man ikke skal rode rundt med excel, selvom mit trick ikke tager mange sekunder. Evt. få Dinero til analysere posteringerne i CSV filen? Så kommer Dinero med en popup og siger 90% af linierne er postitive tal, om den skal lave "Omvendt tegn fortegnelse"
Hej Hej
God ide ! Det vil jeg lægge op på ønskelisten :)