Når jeg skriver en faktura uden om Dinero og ønsker at den skal ind i systemet, så går jeg ind igenne øvrige bilag og opretter den, vælger konto (1000-salg m moms) sætter beløbet ind som er faktureret (mærkeligt nok med minus foran...!)
Er det beløbet med eller uden moms?...jeg går udfra at det er med moms, men det er ikke åbenlyst!
Der er en anden dropdown kaldet 'modkonto' hvad betyder det? ...jeg går udfra at jeg skal vælge det samme (1000-salg m moms), men det er heller ikke åbenlyst!
Skal faktura nummeret være det samme som mit bilags nummer i systemet? ...det er ikke så let at bruge hvis det skal.
Jeg troede at jeg havde reserveret en nummerrække da jeg i opsætningen valgte hvor fakturaerne skulle starte, men det nummer blev grundlaget for alle billagne også mine køb.....så nu kan jeg vel ikke bruge dem uden at skabe forvirring.
Hvad er anbefalingen?...jeg syntes at købs bilag bør nummereres fra nul, men at man kan vælge et andet start punkt for fakturaerne og kreditnotaer der går ud af huset og som man så kan sikre at de ligger i rækkefølge.
anders
Hej Anders.
Har svaret dig i din anden tråd her :
http://www.amino.dk/groups/dinero_project/forum/p/220597/1450290.aspx#1450290
De bedste hilsner
Rasmus