Hej
jeg prøver at få lidt styr på regnskabet og har fundet dinero.
dog undrer det mig, at efter indtastning af salg, fremgår omsætning som negativ, når man vælger rapport?
er det mig der er gal på den?
mvh.
dan
Hej Dan.
Det er den lidt mere komplicerede regnskabs tekniske del du er under der, men for at svare kort, er det rigtigt nok at det er sådan.
Det kommer sig af at normalt har du Debet og Kredit i din bogføring. Vi kan ikke 100% oversætte det således, men for det meste foregår det sådan : Når du laver et kontantsalg bogfører du det således : varesalg krediteres beløbet, og kassen debiteres beløbet. Hvis vi skal oversætte det til + - sprog : varesalg - beløbet og kassen + beløbet.
Derfor bliver dit varesalg altid i minus, når du kigger på rapporten.
Håber du forstår min lidt kringlede forklaring.
Mvh
Martin - Online24 IT ApS
Martin Albrechtsen - Online24 IT ApS
www.online24.dk
Martin Albrechtsen: Hej Dan. Det er den lidt mere komplicerede regnskabs tekniske del du er under der, men for at svare kort, er det rigtigt nok at det er sådan. Det kommer sig af at normalt har du Debet og Kredit i din bogføring. Vi kan ikke 100% oversætte det således, men for det meste foregår det sådan : Når du laver et kontantsalg bogfører du det således : varesalg krediteres beløbet, og kassen debiteres beløbet. Hvis vi skal oversætte det til + - sprog : varesalg - beløbet og kassen + beløbet. Derfor bliver dit varesalg altid i minus, når du kigger på rapporten. Håber du forstår min lidt kringlede forklaring. Mvh Martin - Online24 IT ApS
Eller sagt på en anden - og i virkeligheden ens - måde. Det er fordi man 'tager' pengene fra kontoen "omsætning"(læs: varesalg) og sætter dem ind på bankkontoen.
Glædelig jul :-)
KH. Lars
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.
Fuldstændig korrekt oversættelse :-)
Glædelig Jul også herfra.
Dejligt med oversættelsen og forklaringen.
Tak for hjælpen, så blev jeg det klogere.
Glædelig jul.
Dan