på Amino

Spørgsmål vedr. salg af informationer om kundernes data i Dinero til tredjemand?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
Amino-karma 44
Fra København
Tilmeldt 28. apr 13
Indlæg ialt: 4
Hans Garde
Skrevet Skrev: 09-11-2013 kl. 10:49

Hej.

Under betingelser står der bl.a. følgende:

"Kundens data

De informationer Kunden indtaster i systemet behandles fortroligt og videregives under ingen omstændigheder til tredjemand i en form, der er identificerbar. Oplysningerne kan dog bruges i statistisk øjemed naturligvis uden, at det kan identificeres, hvorfra oplysningerne kommer.

Information udledt af det statistisk indsamlede materiale kan i særlige tilfælde sælges til tredjemand. Specifikt skal nævnes, at der i den forbindelse på intet tidspunkt vil være tale om, at information om Kunden eller dennes data vil komme til tredjemands kundskab, således at Kunden kan identificeres."

Kan I nævne eksempler på typer og indhold af statistisk indsamlet materiale I påtænker at sælge til tredjemand?

I hvilken grad bliver data anonymiseret? Afhængig af hvor mange kunder der indgår i en give statistik, kan kunderne muligvis være lette at identificere, uanset at data er anonymiserede.

Jeg spørger fordi jeg bliver lidt bekymret ved tanken om at mine regnskabdata, i en eller anden form og tilsigtet eller utilsigtet, bliver tilgængelig for tredjemand.

Vh. Hans

• Amino Karma for indlæg: 12
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 11-11-2013 kl. 10:05

Hej Hans,

Jeg kan ikke give dig et konkret eksempel, men vi vil aldrig lave statistik hvor et firma vil kunne peges ud. Vi vil med andre ord ikke lave nogen form for statistik før vi har nok data til at kunne anonymisere dataen.

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 44
Fra København
Tilmeldt 28. apr 13
Hans Garde
Skrevet Skrev: 15-11-2013 kl. 00:43

Hej David.

Tak for dit svar. 

Kan du komme lidt nærmere ind på hvilken type statistikker, baseret på kundernes regnskabsdata, I forventer at kunne sælge? Når I har en indført en pasus om det i betingelserne, må I have gjort jer nogle overvejelser omkring den forretningsmulighed. :-)

Vh. Hans

• Amino Karma for indlæg: 17
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 16-11-2013 kl. 14:54

Hej Hans

Nej, det kan jeg desværre ikke.

Men som sagt, du kan være helt rolig det bliver aldrig sådan at man kan se data for en enkeltstående virksomhed.

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

• Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 157.459
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. mar 05
Indlæg ialt: 12.315
Martin Thorborg
Fra Amino ApS, Hotel Klippen
Skrevet Skrev: 16-11-2013 kl. 20:53

Jeg vil gerne uddybe det lidt.
Alle andre systemer, bruger ingen data på tværs af kunder og det finder vi uendelig dumt.
En ide vi arbejder med, er at bruge kundernes måde at bogføre på, til at hjælpe andre kunder til at bogføre bedre.
Hvis mange f.eks. bogfører benzin under kontoen "Brændstof" eller hvad den nu hedder, så kan vi hjælpe en ny iværksætter til at gøre det automatisk.
Giver det mening?

De bedste hilsner

Martin

• Amino Karma for indlæg: 21
Amino-karma 21.785
Fra 4261
Tilmeldt 14. feb 09
Indlæg ialt: 4.217
Ib Abildgaard, RÅD & MAL
Fra RÅD & MAL
Skrevet Skrev: 16-11-2013 kl. 21:04

Martin Thorborg:

En ide vi arbejder med, er at bruge kundernes måde at bogføre på, til at hjælpe andre kunder til at bogføre bedre.
Hvis mange f.eks. bogfører benzin under kontoen "Brændstof" eller hvad den nu hedder, så kan vi hjælpe en ny iværksætter til at gøre det automatisk.
Giver det mening?
De bedste hilsner

Martin

Yes Afgjort !!

"Rollemodeller" er altid godt

Amino-karma 44
Fra København
Tilmeldt 28. apr 13
Hans Garde
Skrevet Skrev: 17-11-2013 kl. 01:01

Martin Thorborg:
Alle andre systemer, bruger ingen data på tværs af kunder og det finder vi uendelig dumt.
Giver det mening?

Det giver god mening at opbygge en form for best practice på den vis. Spørgsmålet gik mere på salg af data til tredjemand. David har til dels svaret på det. Tak for jeres svar. 

Vh. Hans :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)

RSS-feed