på Amino

Hjælp mig med redegørelse for modkonti - Kassekladde. Haster lidt i forbindelse med momsafregning...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Amino-karma 271
Fra Søborg
Tilmeldt 18. sep 12
Indlæg ialt: 64
Lasse Voss
Skrevet Skrev: 02-11-2013 kl. 23:30
Hej skarpe dinero og regnskabsfolk.
Det er næsten flovt at jeg ikke kan se logikken i jeres bogføringssystem, da jeg er uddannet bankmand. Men det er sat helt anderledes op, end det som jeg har været vant til!
Håber derfor at der er en sød sjæl, som vil hjælpe mig godt på vej, da det blot er forståelsen af de forskellige konti jeg skal have forklaret :)
Jeg ved selvfølgelig godt at alle beløb som udgangspunkt, både skal debiteres og krediteres to forskellige steder, for at balancen passer. 
Jeg har dog nogle ting, som jeg har lidt svært ved at forstå. Så i må meget gerne komme med lidt klare svar (selvom der sikkert er flere muligheder)

For at starte med det som jeg “tror” at jeg har styr på, så har jeg lavet en liste nedenfor, med formål for mine udgifter, hvilken konto de skal trækkes på, og hvilken konto jeg formoder at skulle modpostere (sætte ind på).
Formål med konto Konto Modkonto
Køb af vare med værdi fx computer, printer mm. 2100 Vareforbrug 6200 Varebeholdning (Da det er vare med værdi)
Køb af Dekoration til virksomheden 4220 Rengøring og Dekoration 6200 Varebeholdning (Da det opbevares i virksomheden)
Sig endelig til, hvis jeg har misforstået det!!! :)
Her kommer der så en liste med konti som jeg ikke helt har styr på, hvorledes de skal posteres.
Formål med konto Konto Modkonto

Google Adwords kampagner og anden markedsføring 4100 Annoncer og Reklame ? - Markedsføring er jo kun en udgift, så hvor bør man modpostere disse beløb? 
Tryksager som jeg bestiller til mine kunder 4370 Kontorartikler og Tryksager ? - Dette er kun en udgift for mig, da jeg bestiller det til kunderne, hvor skal jeg modpostere?