Dinero siger at det er en forkert momstype hvis jeg sælger en EU vare til en dansk kunde. Også selv om at mit firma er registreret i Malmö. Dette har jeg selvfølgelig også indstillet i Dinero.
Skriver jeg det forkerte sted når der er noget der ikke virker?
Hej,
Det er desværre et problem at du har en svensk virksomhed. Dinero er lavet til danske virksomheder og reglen med momstypen er for at få den danske momsangivelse korrekt.
Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk
Mit spørgsmål er lidt let gået over med det svar :)
Jeg forstår godt hvad fejlen skyldes.. Men det kræver ikke meget at den tillade salg med EU vare hvis min virksomhed er indstillet til sverige og køber er indstillet til Danmark, i stedet for at selve systemet er sat til at alt uden for Danmark er export.
Grunden til at det lavet på den måde er at vi automatisk laver en momsangivelse for vores brugere. Og den er baseret på at det er en dansk virksomhed som sælger til kunder i Danmark, til EU eller andre lande i verden. Ved at have den information kan vi udfylde rubrik A-C på den danske momsangivelse.
Jeg er med på at det giver nogle udfordring for dig, som kører en svensk virksomhed. Men for at holde systemet så simpelt som muligt har vi valgt kun at fokusere på danske virksomheder (både i koden og i interfacet).