Jeg har flere forretninger under samme cvr nr , kan jeg skifte mellem logo på mine faktura, eller skal jeg lave det om fra gang til gang ?
mvh Henrik
Hej Henrik,
Du skal lave det gang til gang. Vi har ikke en "skift imellem logo´er" funktion.
Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk
man kunne vel også oprette "firmaet" en gang til med det andet navn/binavn og så indlægge alle oplysningerne om det manuelt - selv skrive helt samme CVR nummer - og så lade det firma ha det andet logo. Så var det bare at skifte firma, det burde vel gå hvis man vælger at lægge firmaoplysningerne manuelt i stedet for at hente fra CVR eller?
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Cookie:man kunne vel også oprette "firmaet" en gang til med det andet navn/binavn og så indlægge alle oplysningerne om det manuelt - selv skrive helt samme CVR nummer - og så lade det firma ha det andet logo. Så var det bare at skifte firma, det burde vel gå hvis man vælger at lægge firmaoplysningerne manuelt i stedet for at hente fra CVR eller?
Du har helt ret, det er også en rigtig god løsning. Dog vil hver firmanavn så få sin egen fakturaserie, så man skal holde tungen lige i munden, hvis man vælger den model. Det giver også lidt udfordringer når vi lancerer regnskabdelen, da dele af ens indtægt i såfald vil stå på et andet regnskab.
jep - men det er lovligt med to forskellige faktura serier så længe man holder dem skarpt og holder nummerrækkefølge for begge. Problemet bliver når I får bogholderidelen med, så dutter den ikke længere for så har man to bogholderier, men det tror jeg er typisk i næsten alle bogholderisystemer og basalt set ville jeg nu nok vælge samme logo for begge forretninger når det var samme CVR. Ellers kan man få hver sit SE nummer og hver sin moms - men ikke om jeg gad
vh john
Der findes allerede løsninger på markedet, der understøtter at man kan have flere fakturalayouts til det samme regnskab,
så man udadtil kan profilere sig forskelligt på fakturaer.
Jeg har I de sidste 12 år arbejdet med udvikling af økonomisystemer og jeg har I de sidste 14 dage været med på en "lytter" på Dinero projektet.
Det vil ikke være nogen stor opgave at designe en funktion I Dinero, som vil kunne understøtte det.
Snakken om anvendelse af flere regnskaber er IKKE en løsning, men en manuel besværlig workaround.
Dinero har høje ambitioner om baade at være 1. billig, 2. nem at bruge og giver indtryk af, at de 3. vil opfylde mange af de mange indkomne ønsker.
Hvis Dinero - som mange andre økonomisystemer tidligere har gjort - vil opfylde de mange ønsker om smarte funktioner - så vil de mange smarte funktioner (punkt 3) - gøre det mere og mere uoverskueligt, hvorfor punkt2 ikke længere kan opfyldes og ønsket om at være billig også kommer I farezonen.
Så - sammenfattet - det her er blot én af de mange tusinde product manager beslutninger, som der skal tages af ledelsen I Dinero projektet.
Skal vi lave denne feature/funktion - Hvordan skal den indbygges I Dinero? (Det kan gøres på mange forskellige måder) Hvad koster det at lave den? Hvor mange af vores brugere vil have brug for den? Er der andre funktioner, som ønskes udviklet af brugerne, som lige nu skal laves først?
Vil vi potentielt få flere betalende brugere på Dinero ved at have funktionen?
Så spørgsmålet fra "God tømrer" må være: " Er mulighed for anvendele af flere logoer/ fakturalayouts på fakturaer en funktion som kommer I Dinero?
Med venlig hilsen
Peter Wismer
Dinero bliver aldrig systemet alle vil kunne bruge, det er helt sikkert.Det bliver et system som de fleste der har almindelige behov kan bruge og for dem vil det være fantastisk.Alle dem med andre behov må vælge noget andet, det er et valg vi fra start har taget.Holder vi ikke den strategi, bliver vi lige så dårlige som alle de andre.