Hej Dinero.
Da jeg (næsten) kun handler med private, kan man så lave det så man indtaster vareprisen inkl. moms, og systemet selv regner momsen ud.
MVH
Ronnie
- Nej du skal oprette varens pris ex moms, og så sætter systemet selv momsen efter den konto du har valgt - så ind med pris uden moms = prisen med moms gange 0,8 - så bliver det korrekt
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Ja alt det med momsen ved jeg, men da jeg har alle priser inkl. moms ville det være noget nemmere at lave en hurtig faktura hvis jeg kunne slippe for at trække momsen ud ved hver vare. Men tak for svaret.
OK jeg forstår - det kunne systemet som sikkert sættes op til også - men generelt går alle regnsbakssystemer som Dinero - ind med varepris uden moms og det er jo samtidigt noget der skal ligge i dit shop system da det jo er uden moms som skal i regnskabets driftsdel - men jeg er med på hvad du mener med lettere for dig med faktura måske,
Ronnie Böhnke:Ja alt det med momsen ved jeg, men da jeg har alle priser inkl. moms ville det være noget nemmere at lave en hurtig faktura hvis jeg kunne slippe for at trække momsen ud ved hver vare. Men tak for svaret.
Det er korrekt at du skal indtaste varens pris ekskl. moms og da du kun har varens pris inkl. moms er det selvfølgelig et problem. Men vi har gjort det rimelig nemt for dig alligevel. Feltet "Stk.pris" kan bruges som en lommeregner. Dvs. at i dit tilfælde kan du blot skrive "0,8x" foran dine priser. Fx. lad os sige at du har en vare som koster 100,00 kr. inkl. moms. For at få prisen ekskl. moms skal du i feltet "Stk.pris" skrive "0,8x100", som så giver "80,00". Giver det mening?
Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk
Nu har jeg intet at bruge Dinero til, men en ting må jeg sige, systemet lyder virkelig til at være gennemarbejdet ned til mindste ting, godt gået Amino og dem der nu har arbejdet på det!
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Ja det havde jeg ikke tænkt på. Jeg prøver.........
Og mange tak.
Er ikke sikker på jeg forstår løsningen på dette problem, jeg sælger ligeledes primært til private, og de eneste priser kunden behøver oplyst er prisen inklusiv moms. Som jeg får det frem nu, står priserne eksl. moms, og momsen tillægges senere - det er naturligvis fint hvis man handler B2B, men er ikke helt brugbart til salg til private.Jeg har altid synes at en kvittering fra Harald Nyborg har været svært at regne efter, da priserne eksl. moms, ikke er dem som står på prisskilte.Kan dette løses?
Uanset om man kun sælger til private, så skal det oplyses på bon/faktura hvor meget momsen udgør!
Helt klart! - Det er vi ikke uenig om.
Det jeg efterlyser, er ligesom en bon fra Bilka der fremgår de priser som kunden reelt betaler, og ikke priserne uden moms.I stedet står der i bunden hvor meget momsen udgør.