på Amino

Priser inkl. moms?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 100
Fra Klarup
Tilmeldt 7. okt 07
Indlæg ialt: 26
Ronnie Böhnke
Skrevet Skrev: 14-05-2013 kl. 23:27

Hej Dinero.

Da jeg (næsten) kun handler med private, kan man så lave det så man indtaster vareprisen inkl. moms, og systemet selv regner momsen ud. 

MVH

Ronnie

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 211.982
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 47.145
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet Skrev: 14-05-2013 kl. 23:36

- Nej du skal oprette varens pris ex moms, og så sætter systemet selv momsen efter den konto du har valgt - så ind med pris uden moms = prisen med moms gange 0,8 - så bliver det korrekt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Amino-karma 100
Fra Klarup
Tilmeldt 7. okt 07
Ronnie Böhnke
Skrevet Skrev: 15-05-2013 kl. 08:45

Ja alt det med momsen ved jeg, men da jeg har alle priser inkl. moms ville det være noget nemmere at lave en hurtig faktura hvis jeg kunne slippe for at trække momsen ud ved hver vare. Men tak for svaret.

Ronnie

• Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 211.982
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 47.145
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet Skrev: 15-05-2013 kl. 10:22

OK jeg forstår - det kunne systemet som sikkert sættes op til også - men generelt går alle regnsbakssystemer som Dinero - ind med varepris uden moms og det er jo samtidigt noget der skal ligge i dit shop system da det jo er uden moms som skal i regnskabets driftsdel - men jeg er med på hvad du mener med lettere for dig med faktura måske,

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

• Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 15-05-2013 kl. 10:36

Ronnie Böhnke:
Ja alt det med momsen ved jeg, men da jeg har alle priser inkl. moms ville det være noget nemmere at lave en hurtig faktura hvis jeg kunne slippe for at trække momsen ud ved hver vare. Men tak for svaret.

Det er korrekt at du skal indtaste varens pris ekskl. moms og da du kun har varens pris inkl. moms er det selvfølgelig et problem. Men vi har gjort det rimelig nemt for dig alligevel. Feltet "Stk.pris" kan bruges som en lommeregner. Dvs. at i dit tilfælde kan du blot skrive "0,8x" foran dine priser. Fx. lad os sige at du har en vare som koster 100,00 kr. inkl. moms. For at få prisen ekskl. moms skal du i feltet "Stk.pris" skrive "0,8x100", som så giver "80,00". Giver det mening?

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

• Amino Karma for indlæg: 13
Amino-karma 12.148
Tilmeldt 17. jul 12
Indlæg ialt: 2.178
Lucas - PerfGrid
Fra PerfGrid
Skrevet Skrev: 15-05-2013 kl. 10:52

Nu har jeg intet at bruge Dinero til, men en ting må jeg sige, systemet lyder virkelig til at være gennemarbejdet ned til mindste ting, godt gået Amino og dem der nu har arbejdet på det!

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Amino-karma 100
Fra Klarup
Tilmeldt 7. okt 07
Ronnie Böhnke
Skrevet Skrev: 15-05-2013 kl. 21:46

Ja det havde jeg ikke tænkt på. Jeg prøver.........

Og mange tak.

Ronnie

Amino-karma 320
Tilmeldt 26. sep 05
Indlæg ialt: 78
Thomas Laursen
Skrevet Skrev: 12-06-2013 kl. 22:51

Er ikke sikker på jeg forstår løsningen på dette problem, jeg sælger ligeledes primært til private, og de eneste priser kunden behøver oplyst er prisen inklusiv moms.
Som jeg får det frem nu, står priserne eksl. moms, og momsen tillægges senere - det er naturligvis fint hvis man handler B2B, men er ikke helt brugbart til salg til private.
Jeg har altid synes at en kvittering fra Harald Nyborg har været svært at regne efter, da priserne eksl. moms, ikke er dem som står på prisskilte.

Kan dette løses?

• Amino Karma for indlæg: 13
Amino-karma 11.780
Tilmeldt 15. maj 12
Indlæg ialt: 2.492
Fru Hartmann
Skrevet Skrev: 12-06-2013 kl. 22:58

Uanset om man kun sælger til private, så skal det oplyses på bon/faktura hvor meget momsen udgør!

Amino-karma 320
Tilmeldt 26. sep 05
Indlæg ialt: 78
Thomas Laursen
Skrevet Skrev: 12-06-2013 kl. 23:03

Helt klart! - Det er vi ikke uenig om.

Det jeg efterlyser, er ligesom en bon fra Bilka der fremgår de priser som kunden reelt betaler, og ikke priserne uden moms.
I stedet står der i bunden hvor meget momsen udgør.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed