når man nu har været i gang med virksom hed i nogle år, så har man en rimelig stor database af var, kunder, leverandør osv. samtidig med at man har web shop, og gerne vil være så mobil som muligt.
Derfor er det af aller største vigtighed når man skal vælge et nyt system at man har Import, API og APP
Import:Det er et must at kunne impotere alle sine vare og kunder, da det ellers vil være næsten uoverskugeligt opgave at skifte (de fleste økonomi programmer kan exportere til CSV fil, men jeg syntes ikke jeg kan finde noget import i jeres system) Er der en Import, som jeg bare ikke kan finde, eller kommer det?
API:når man har web shop, er vil det lette arbejdet helt enormt hvis man kun skal vedligeholde vare et sted, det vil sltså krave et i udstiller et API så jeg kan kode min web shop om til at hente vare ud fra jer.Har i et API eller kommer i til at tilbyde det? APP:Mobilitet er vigtig, derfor er det også interasant at kikke på økonomi systemer i skyen, fordi det nettop giver mobilitet, men det er jo ikke nok med at kunne tilgå det fra en browser på en PC. Det meste af tiden når vi er mobil er det fra en mobil tlf. Her er det vigtig at der er en APP til det. Det ved jeg godt at i arbejder på, MEN,,,,,Er det en HTML app eller er det native APP til Android og IPhone?Og tænker i ofline muligheder ind i det?
Når vi snakker Mobilitet, skal man tænke på at man tit er steder hvor der ikke er net, eller et meget dårligt net, det kan både være rundt omkring i danmark og i udlandet, og det er altså ret uheldig når man står med en kunde og så kan man ikke lige lave en faktura eller finde en pris, fordi der ikke er mobil dækning. det er bare ikke profesionelt, Den "rigtige løsning" er at have en Nativ App, med off line funktioner, det vil sige sync af kunder og vare, mulighed for at oprette faktura og ryger som så afsendes næste gang mobilen får netværk, det vil give den optimale og profesionelle bruger oplevelse (som steve jobs ville lave det)
desværre ser jeg gang på gang det ene efter det andet cloud økonomi system, som springer over, og lave en simpel mobil udgave af deres hjemme side, som de typisk optimere til Iphone og så indlejre den i en Iphone og en Android App.jeg ved godt at det er billiger og letter men det giver bare ikke en god bruger oplevelse, så når i indleder jeres reklame for produktet med (som steve jobs ville lave det) så har jeg jo store forventninger til at i nettop sætter bruger oplevelsen højt og ikke springer over hvor det er lettest og billigst.
Så kan du fortælle mig lidt om jeres kommende App, bliver jeg skuffet eller glad?
mvh Morten Dall Darmer (Windows Software og Android App udvikler)
Hej Morten,
Tusind tak for input.
DiveData:Import:Det er et must at kunne impotere alle sine vare og kunder, da det ellers vil være næsten uoverskugeligt opgave at skifte (de fleste økonomi programmer kan exportere til CSV fil, men jeg syntes ikke jeg kan finde noget import i jeres system) Er der en Import, som jeg bare ikke kan finde, eller kommer det?
Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt, men dit ønske er hermed noteret.
DiveData:API:når man har web shop, er vil det lette arbejdet helt enormt hvis man kun skal vedligeholde vare et sted, det vil sltså krave et i udstiller et API så jeg kan kode min web shop om til at hente vare ud fra jer.Har i et API eller kommer i til at tilbyde det?
Ja, der har været en massiv efterspørgelse på et API, så det kommer...
DiveData:APP:Mobilitet er vigtig, derfor er det også interasant at kikke på økonomi systemer i skyen, fordi det nettop giver mobilitet, men det er jo ikke nok med at kunne tilgå det fra en browser på en PC. Det meste af tiden når vi er mobil er det fra en mobil tlf. Her er det vigtig at der er en APP til det. Det ved jeg godt at i arbejder på, MEN,,,,,Er det en HTML app eller er det native APP til Android og IPhone?Og tænker i ofline muligheder ind i det?
Vi arbejder på flere løsninger lige nu, så indtil videre holder vi kortene tæt til kroppen.
DiveData:Så kan du fortælle mig lidt om jeres kommende App, bliver jeg skuffet eller glad?
Glad selvfølgelig. :)
Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk