Hej
Jeg har en nystartet virksomhed der handler med private kunder.
Som det ser ud nu, kan man vist kun udstede fakturaer til virksomheder.
Vil der i fremtiden være mulighed for at udstede fakturaer til private?
Kh. Emilie Risgaard
Jeg ved ikke hvad du refererer til her. Er det Dinero faktura systemet. Det er klart, at du ikke kan hente alle privates adresser og alt via CPR nummer bare, men her kan du jo bare oprette en faktura - vælge manuelt, og der hvor der står firma navn, skriver du så Ole Olsen - og så videre med adressen, så har du da en faktura til en privat - med moms og alt?
venligst
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Ja som Cookie skriver, så kan du sagtens udskrive fakturaer til private. Din telefonregning er en faktura, din indkøbsbon fra supermarkedet kan betragtes som en faktura. Så, hvis du lige tænker dig om i dagligdagen, så kan de se at alle private modtager tonsvis af fakturaer.
ofte er der selvfølgelig den forskel at ved erhverv, giver man tit kredit, og så skriver man priser på faktuaen ex. moms og så lægger så momsen til nederst på faktuaren.
Til private, er der typisk kontakt betaling, og det er nok derfor du sandsynligvis ikke betragter det som en faktura, men mere en kvittering. Desuden vil man til private typisk angive prisen incl moms, og så blot aller nederst oplyse, hvor meget momsen i alt udgør.
Så send du bare fakturarer til private, men pas med kredit til private. Det er et helvede at drive penge ind, hvis de ikke betaler.
Ja, det er det.
Det tænkte jeg nemlig også, at jeg bare kunne gøre, men når jeg så fx bare skriver "Hans Hansen" og en adresse, kommer der en lille boks ned hvor der står "der skete en fejl", og så highlighter den selve skrivefeltet hvor jeg har skrevet kunden.
Hvis jeg finder en virksomhed og sætter ind i stedet for, er der ingen problemer, så det ser ud til, at man ikke kan fakturere til private.
Kh. Emilie
Beklager, jeg læste ikke dit svar ordentlig igennem.
Det virker! Tak :)
Du skal bare vælge OPRET KONTAKT MANUELT - ellers søger den i CVR registret
Opret ny kontakt - du ser under feltet nu : Klik her for at oprette virksomheden manuelt og klikker du der, så kan du skriver hans hansen eller lige det du synes
Ret betaling til netto kontant ved at klikke på blyanten ved betalingsbetingelser, og få penge sammen med levering eller før du leverer til private
go for it
vh