på Amino

Honorarbegæringer for ikke-momsregistreret

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
Amino-karma 15
Tilmeldt 26. mar 13
Indlæg ialt: 2
mathiaskirkegaard
Fra MathiasKirkegaard.com
Skrevet Skrev: 22-04-2013 kl. 22:12

Min "virksomhed" er teknisk set ikke en formel virksomhed, da det indtil videre er en begrænset størrelse. Jeg tjener endnu ikke nok til, at jeg skal momsregistrere mig. Jeg leverer konsulentydelser, som jeg udsteder honorarbegæringer for. Kan det gøres muligt, at benytte Dinero til at udsende honorarbegæringer når man ikke er en momsregistreret virksomhed?

Lige nu har jeg registreret mig som "enkeltmandsvirksomhed", men hvis dette værktøj gør det nemt at tage springet, så er det da muligt, at jeg registrerer en "rigtig" virksomhed med henblik på at øge aktiviteten.

Vh Mathias

• Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 15
Tilmeldt 26. mar 13
Indlæg ialt: 2
mathiaskirkegaard
Fra MathiasKirkegaard.com
Skrevet Skrev: 22-04-2013 kl. 22:25

Det går efterhånden op for mig, at det snildt kan bruges til mit formål. Jeg har nok alligevel ikke nogen spørgsmål :)

• Amino Karma for indlæg: 12
Amino-karma 3
Tilmeldt 9. sep 10
Indlæg ialt: 1
mlwebinfo
Skrevet Skrev: 21-09-2013 kl. 18:23

Hej Mathias.

Jeg sidder i den præcis samme situation som dig og er lige nu ved at lede efter AL info jeg kan finde om samme.

Er musiker og fungerer pt. stadig som honorarmodtager (med lønmodtagerstatus hos SKAT + A-kasse) og kommer først næste år til at registrere mig som egentlig virksomhed. Ikke desto mindre laver jeg jo regnskab HVERT år alligevel og har virkelig brug for et godt regnskabsprogram som Dinero.

Er du faldet over nogle gode links herinde, som "beskriver" måder at anvende Dineros til "lønmodtager/honormodtager"-regnskab u/moms osv.?

…eller har du bare rodet med det og fundet det brugbart?

Dbh. Mette. 

• Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)

RSS-feed