Efter lidt forslag frem og tilbage på Youtube kanalen forsætter jeg mine spørgsmål og forslag her i gruppen.
Jeg sidder som kasserer i en dykkerklub i København og vi har primært behov for at registrere indtægter som er kontigent og salg af forskellige ting (såsom gas til dykning). Ellers har vi primært udgifter til at drive klubben. Det er ca. 150-200 bilag per år alt efter aktiviteten.
Spørgsmålet var oprindeligt om man kunne forestille sig et abonnement med begrænset funktionalitet i bogføringsdelen til at registrere disse indtægter/udgifter. Det månedlige abonnement skal være til at betale for klubberne som drives af frivillig kraft og indtjeningsneutral. Et forslag til en realistisk pris på bogføringsdelen alene ville være omkring 30-40,- per måned.
Det som gør dette mere interessant er faktisk ikke bogføringsdelen som i mange klubber jeg kender til gøres via Excel eller hjemmegjort i Access. Det er faktisk tanken omkring at sende en kontigent regning ud til medlemmerne. Dette gøres via enten mail med bankoverførsel, Girokort eller den mere kostbare løsning via PBS (Betalingsservice Web). Hvis man kunne forestille sig at Dinero kunne sende faktura eller opkrævning ud per mail til medlemmerne og de så via en betalingsgateway kunne betale med DK-kort og Dinero kunne registrere denne betaling i bøgføringsdelen. Dette ville være en "game changer" for den tid der i dag bruges på at kontrollere og verificere betalingerne.
Dette vil jeg meget gerne være med til at udvikle og sætte op således at det kan bruges i andre foreninger. Det vil skabe en del tidsbesparelser i den månedlige adminsitration. Dette ville også kunne gøre at prisen per måned kunne være lidt højere alt efter hvor smart og automatisk det kan gøres.
"Markedet" er for dette er stort da der er en kæmpe antal mindre foreninger i DK. Alene i DIF regi er der godt 15.000 foreninger.
Kunne dette blive en realitet er jeg klar til at flytte over i Dinero :-)
Hilsen
Henrik
HerrO:Det som gør dette mere interessant er faktisk ikke bogføringsdelen som i mange klubber jeg kender til gøres via Excel eller hjemmegjort i Access. Det er faktisk tanken omkring at sende en kontigent regning ud til medlemmerne. Dette gøres via enten mail med bankoverførsel, Girokort eller den mere kostbare løsning via PBS (Betalingsservice Web). Hvis man kunne forestille sig at Dinero kunne sende faktura eller opkrævning ud per mail til medlemmerne og de så via en betalingsgateway kunne betale med DK-kort og Dinero kunne registrere denne betaling i bøgføringsdelen. Dette ville være en "game changer" for den tid der i dag bruges på at kontrollere og verificere betalingerne.
Det er en rigtig god idé og hele idéen om at kunne sende en faktura selv eller automatisk, som modtageren kan betale med kreditkort og automatisk bogføre, det er noget vi har i kikkerten. Jeg tør ikke sætte en dato på, men det er noget som vi rigtig godt kan se det smarte i! :)
Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk
Hej David.
Takker for svaret - Jeg vil gerne deltage i test og spec af dette om der er behov for det.
Ellers er der det økonimiske aspekt i det som jeg afventer lidt svar på som er en "deal breaker" for en frivillig forening.
/HerrO
HerrO:Takker for svaret - Jeg vil gerne deltage i test og spec af dette om der er behov for det.
HerrO:Ellers er der det økonimiske aspekt i det som jeg afventer lidt svar på som er en "deal breaker" for en frivillig forening.
Hej,
99,- plus moms er nok ikke realistisk for mig at tage. Vi er ikke momsregistreret og at smide næste 1500,- for selve bogføringsdelen per år for 150 poster svarende til 10,- per post er nok ikke rentabelt.
Det som giver værdien er selve opkrævningsdelen hvor jeg kan slippe for PBS og benytte mig af faktureringsdelen og opfølgningen i regnskabet. Når dette er på plads så vil det begynde at give mere mening dog forsat en høj pris.
Er klar over at dankortbetalingen koster noget og dette ser jeg som en "klikpris" per faktura som tilgår Dinero som en add on til den månedlige betaling.
Argumentet for at det skal være billigere per måned er:
1. færre poster - maks 150 eller noget i den stil
2. konto plan kan være begrænset
3. ingen moms regnskab
4. ingen varelager
5. ingen eller begrænset support
Dette må kunne huve prisen ned i et leje som kunne være omkring 50,- inkl moms plus dankort klikprisen som i bør være ligneden den på eksisterende løsninger.
Giver det mening og fornuft - igen - der er mange foreninger derude som har samme behov som os, samt virksomheder som kunne bruge det til at sende abonnementsbetalinger ud automatisk og ligeså bogføring.
Henrik, jeg hører hvad du siger og tænker over det.Vi må kunne finde på noget!