på Amino

API?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 670
Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. apr 08
Indlæg ialt: 156
Kristian
Fra Live Systems ApS
Skrevet Skrev: 19-04-2013 kl. 13:47

Hej!

Har i planer om at lave et API? I så fald, hvordan forestiller i jer at lave det? REST(JSON/XML?)/Webservice/andet?

Jeg bruger lige nu e-conomic og det er et helvede at bruge deres API. Før jeg hørte om dette projekt var vi ved at skifte til Billys Billing, der egentlig har mange af de samme principper der bliver nævnt i videon om Dinero. De har et super fedt API og det tror jeg - specielt i fremtiden - kommer til at være en vigtig faktor i valg af økonomisystem.

Mvh

Kristian Øllegaar

  • Amino Karma for indlæg: 6
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 19-04-2013 kl. 15:13

Kristian Øllegaard:

Hej!

Har i planer om at lave et API? I så fald, hvordan forestiller i jer at lave det? REST(JSON/XML?)/Webservice/andet?

Jeg bruger lige nu e-conomic og det er et helvede at bruge deres API. Før jeg hørte om dette projekt var vi ved at skifte til Billys Billing, der egentlig har mange af de samme principper der bliver nævnt i videon om Dinero. De har et super fedt API og det tror jeg - specielt i fremtiden - kommer til at være en vigtig faktor i valg af økonomisystem.

Mvh

Kristian Øllegaar

Hej Kristian,

Det er en god idé, men vi har ikke umiddelbart nogle planer om at lave et API.

God weekend.

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.392
Fra Odense
Tilmeldt 1. jan 12
Indlæg ialt: 393
Mads Herlev
Fra Babytoys.dk
Skrevet Skrev: 19-04-2013 kl. 16:47

Hej!

Det er altså et must!

Mange små virksomhedsejere, som har en webshop SKAL have API. Jeg bliver på Dinero, hvis i får API, ellers smutter jeg over til Billy's Billing!

Mange hilsner

Mads

  • Amino Karma for indlæg: 12
Amino-karma 157.981
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. mar 05
Indlæg ialt: 12.289
Martin Thorborg
Fra Amino ApS, Hotel Klippen
Skrevet Skrev: 19-04-2013 kl. 17:37

Hej Mads

Det lyder som om Billys Billing eller economic er lige det du søger.
Vi har ingen planer om et API, det er uden for vores målgruppe.

De bedste hilsner

Martin

 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.392
Fra Odense
Tilmeldt 1. jan 12
Indlæg ialt: 393
Mads Herlev
Fra Babytoys.dk
Skrevet Skrev: 19-04-2013 kl. 18:52

Hej Martin.

Det er ikke helt rigtigt.

Dinero skal bruges til små virksomheder (enkeltmandsvirksomheder), det er det jeg er. Jeg vil bruge jeres, men vil så bogføre en måneds salg af gangen og på den måde køre min økonomi. API skal ikke være noget specielt avanceret, men skal bare lige virke til at modtage fakturaer / kreditnotaer, så har jeg ikke en finger og sætte på jeres gode projekt :)

Jeg kan rigtig godt lide at i holder jer ved det lette og enkelte som jeg er stor tilhænger af, som 15 årig iværksætter!

Mange hilsner

Mads

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 31.354
Fra København
Tilmeldt 1. jun 06
Indlæg ialt: 6.114
Mikkel Mikjær Christensen
Fra Mikjaer Consulting ApS
Skrevet Skrev: 19-04-2013 kl. 22:10

Der vil jeg altså også lige stille mig op i koret ... et API er et must for at jeg ville bruge det her, tilgengæld er det også en genial måde for jer at skaffe ambasadører på. Hvis jeg laver en webshop el. lign. der bygger på jeres system så er jeg med til at promovere Dinero uden at det koster jer noget (ja lige bortset fra API'et).

Lige pt. mangler jeg mulighed for at lave automatisk fakturering, det er grunden til at jeg overvejer at lave mit eget faktureringssystem (ikke et helt økonomissystem, bare faktura delen).

  • Amino Karma for indlæg: 19
Amino-karma 859
Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. jul 11
Indlæg ialt: 195
Mikael Syska
Skrevet Skrev: 20-04-2013 kl. 23:28

Hej,

Et API er i min verden ikke noget der burde koste specielt meget at få lavet. De fleste features i backend delen er der jo allerede.

Håber virkelig det bliver en mulighed da jeg ser mange muligheder med det, specielt mht webshps.

  • Amino Karma for indlæg: 12
Amino-karma 832
Fra København
Tilmeldt 21. sep 07
Indlæg ialt: 171
Mathias Hoffmann
Skrevet Skrev: 21-04-2013 kl. 20:38

Jeg er helt enig i at et API er et absolut must - i hvert fald hvis I vil have fat i den store gruppe af selvstændige iværksættere som driver e-handel.

I dag findes der jo e-conomic og Billys Billing-plugins til langt de fleste af de mest udbredte ecommerce-platforme, så hvis ikke I kan tilbyde det samme (der skal nok være nogle i de respektive communities som vil sørge for at udvikle selve plugin'et hvis I stiller en API til rådighed), så vil det være en deal breaker for rigtig mange nystartede webshop-iværksættere når der skal vælges regnskabssystem.

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 1.932
Tilmeldt 15. maj 13
Indlæg ialt: 0
Anonymous1
Skrevet Skrev: 23-04-2013 kl. 14:28

Jeg må slutte mig til API ønskerne.

API SKAL i have på sigt. Små virksomheder har også brug for API og kunne integrere i eks webshop. Og at lave et simpelt API der kan smide faktura og kreditnotaer frem og tilbage, det burde ikke være en kæmpe opgave.

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 10-05-2013 kl. 11:07

Hej alle,

Vi lytter... API´et kommer! :)

http://www.amino.dk/groups/dinero_project/forum/t/196742.aspx

Vi glæder os til at kunne præsentere det for jer.

God weekend.

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

  • Amino Karma for indlæg: 20
Side 1 ud af 2 (17 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed