på Amino

Bank/kasse i Dinero

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Amino-karma 2.769
Fra Horsens
Tilmeldt 21. jul 09
Indlæg ialt: 675
Anders Nielsen
Skrevet Skrev: 22-03-2014 kl. 14:33

Hej,

Jeg kæmper stadig med at finde ud af hvordan jeg laver et startbeløb på min bankkonto - "Bank" i Dinero.

Jeg har brug for fx at fortælle systemet, at jeg havde DKK 8963 på mine bankkonti d. 1/1 2014, hvorfra mit regnskab i Dinero starter.

Hvor gør man det henne?

Måske er mit spørgsmål kompliceret, men systemet holder jo hele tiden rede i hvor meget man betaler og hvor meget der kommer ind på "Bank".

/anders

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.734
Fra København S
Tilmeldt 17. jul 07
Indlæg ialt: 498
Morten Rasmussen
Fra Amino ApS
Skrevet Skrev: 23-03-2014 kl. 13:00

Hej Anders 

Prøv at tage et kig på denne guide: https://dinero.dk/support/guides/flyt-over-til-dinero-i-dag-nemt-og-hurtigt/ den forklarer trin for trin hvordan du får taste de rigtige oplysinger ind i dinero

De bedste hilsner
Morten 

Amino-karma 2.769
Fra Horsens
Tilmeldt 21. jul 09
Indlæg ialt: 675
Anders Nielsen
Skrevet Skrev: 23-03-2014 kl. 14:27

Hej Morten,

Efter at have læst den guide du henviser til, har jeg fundet et sted under Regnskabsår, rediger regnskabsår, hvor jeg, som jeg læser det (det står noget uklart og lidt så man tror det både kan være resultatopgørelse og åbningsbalance) kan indtaste balancer gældende fra regnskabsårets begyndelse.

B – Indtastning af tidligere års regnskabstal i Dinero (flyt regnskabstal)
I forbindelse med oprettelse af regnskabsåret findes der længere nede på siden en åbningsbalance. Såfremt du allerede har klikket lidt rundt i Dinero, kan du klikke på ”regnskabsår” under indstillinger (oppe i højre hjørne).

Indstillinger -> regnskabsår

Herefter skal du i højre side af regnskabsåret trykke på mere og vælge ”Redigere regnskabsår” – som det ses på billedet.

redigere

Nu er du klar til at indtaste din åbningsbalance fra dit gamle regnskabssystem. Dette gøres simpelt ved at begynde at indtaste tallene under de ønskede konti i balancen – under overskriften ”Status”.

Har du f.eks. 10.000 kr. i banken indtastes der 10.000 på konto 55000 (klik på billedet for at se det i stor størrelse).

Jeg taster herefter 18422,54 under konto 55100 "" for at indikere, at der stod 18422,54 på min konto d. 1/1 2014.

Det kan man ikke. Åbningsbalancen skal være nul - siger systemet!

Jeg har derfor ikke løst det problem, at have en startsaldo på "55000 Bank" ved regnskabsåret begyndelse

Af den guide du har sendt, står der, iflg. guiden, at man kan indsætte et beløb under 55000 Bank. 

Men er det kun når regnskabsåret starter? Og har man så misset chancen når man allerede er begyndt at indtaste køb mv. ?

Hvis det er tilfældet tror jeg det er meget vigtigt folk ved det, for så skal man dæleme passe på inden man går igang med at føre et regnskab i fx Excel over i Dinero ved manuelle indtastninger.

VH. Anders

Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 23-03-2014 kl. 21:18

Anders Nielsen:

Hej Morten,

Efter at have læst den guide du henviser til, har jeg fundet et sted under Regnskabsår, rediger regnskabsår, hvor jeg, som jeg læser det (det står noget uklart og lidt så man tror det både kan være resultatopgørelse og åbningsbalance) kan indtaste balancer gældende fra regnskabsårets begyndelse.

B – Indtastning af tidligere års regnskabstal i Dinero (flyt regnskabstal)
I forbindelse med oprettelse af regnskabsåret findes der længere nede på siden en åbningsbalance. Såfremt du allerede har klikket lidt rundt i Dinero, kan du klikke på ”regnskabsår” under indstillinger (oppe i højre hjørne).

Indstillinger -> regnskabsår

Herefter skal du i højre side af regnskabsåret trykke på mere og vælge ”Redigere regnskabsår” – som det ses på billedet.

redigere

Nu er du klar til at indtaste din åbningsbalance fra dit gamle regnskabssystem. Dette gøres simpelt ved at begynde at indtaste tallene under de ønskede konti i balancen – under overskriften ”Status”.

Har du f.eks. 10.000 kr. i banken indtastes der 10.000 på konto 55000 (klik på billedet for at se det i stor størrelse).

Jeg taster herefter 18422,54 under konto 55100 "" for at indikere, at der stod 18422,54 på min konto d. 1/1 2014.

Det kan man ikke. Åbningsbalancen skal være nul - siger systemet!

Jeg har derfor ikke løst det problem, at have en startsaldo på "55000 Bank" ved regnskabsåret begyndelse

Af den guide du har sendt, står der, iflg. guiden, at man kan indsætte et beløb under 55000 Bank. 

Men er det kun når regnskabsåret starter? Og har man så misset chancen når man allerede er begyndt at indtaste køb mv. ?

Hvis det er tilfældet tror jeg det er meget vigtigt folk ved det, for så skal man dæleme passe på inden man går igang med at føre et regnskab i fx Excel over i Dinero ved manuelle indtastninger.

VH. Anders

Hej Anders.

Et regnskab bygger videre på sidste års tal.

Dvs. det er ikke kun din bank som skal indtastes, det er ALLE dine gamle tal på balancen.

Hvis du læser min guide i bunden står der typiske fejl. Den balance du sidder med fra det gamle system giver nul i total, hvilket indtastningen i Dinero også skal gøre. Prøv at taste alle tallene ind i et excelark så du kan følge med.

Alternativt vil jeg anbefale dig at spørge de kloge Amino'er på det normale regnskabsforum.

Det tager dem ikke lang tid, så ofte gør de det gratis.

Jeg må desværre kun yde support på selve systemet.

De bedste hilsner

Rasmus

• Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)

RSS-feed