Hej Alle
Jeg skal oprette en kreditnota i forbindelse med en faktura udstedt i 2013.
Jeg får dog den fejl, at jeg ikke er i det "aktive" regnskabsår?
Dvs. at jeg skal ind i 2013 for at finde den pågældende faktura jeg gerne vil oprette en kredit på, men får ikke lov da vi er i 2014.
/Martin
ThinkFoto: Hej Alle Jeg skal oprette en kreditnota i forbindelse med en faktura udstedt i 2013. Jeg får dog den fejl, at jeg ikke er i det "aktive" regnskabsår? Dvs. at jeg skal ind i 2013 for at finde den pågældende faktura jeg gerne vil oprette en kredit på, men får ikke lov da vi er i 2014. /Martin
Hej Martin.
Det er korrekt - du skal tilbage til 2013 regnskabet.
Se evt. vores FAQ om hvis du er tvivl om hvordan du skifter regnskabsår
http://www.amino.dk/groups/dinero_project/pages/faq-ofte-stillede-sp-248-rgsm-229-l-i-dinero.aspx
De bedste hilsner
Rasmus
Hej Rasmus
Tak for svar, men jeg er ikke sikker på du forstår. Jeg prøver at uddybe.
For at få adgang til fakturaen jeg skal oprette en kreditnota på, SKAL jeg skifte til 2013 regnskabet for at få adgang til den.
Når jeg så prøver at oprette kreditnotaen, får jeg at vide at jeg ikke er i det rigtige (aktive) regnskabsår (2014). Men i 2014 regnskabet har jeg slet ikke 'adgang' til den pågældende faktura.
Jeg håber det giver mening./Martin
ThinkFoto: Hej Rasmus Tak for svar, men jeg er ikke sikker på du forstår. Jeg prøver at uddybe. For at få adgang til fakturaen jeg skal oprette en kreditnota på, SKAL jeg skifte til 2013 regnskabet for at få adgang til den. Når jeg så prøver at oprette kreditnotaen, får jeg at vide at jeg ikke er i det rigtige (aktive) regnskabsår (2014). Men i 2014 regnskabet har jeg slet ikke 'adgang' til den pågældende faktura. Jeg håber det giver mening./Martin
Du skal oprette og datere kreditnotaen i 2013. Dvs. vælge 2013, og vælge en dato i 2013.
Den skal nemlig modregnes den omsætning du har haft i 2013 :)
Giver det mening ?
Jeg forstår, men er ikke sikker på at det giver mening ;)
Jeg skal jo først udsende KN i 2014, altså gik jeg ud fra at den skulle dateres 'korrekt'.
Men tak for råd. Jeg gør som du anbefaler, og får bogholderen til at rode med resten.
ThinkFoto: Hej Rasmus Jeg forstår, men er ikke sikker på at det giver mening ;) Jeg skal jo først udsende KN i 2014, altså gik jeg ud fra at den skulle dateres 'korrekt'. Men tak for råd. Jeg gør som du anbefaler, og får bogholderen til at rode med resten. /Martin
Vi arbejder med en funktion som vil kunne klare en kreditnota i 2014 som vedrører 2013.
Men problemstillingen er netop - at den vedrører omsætningen sidste år. De andre systemer på markedet tager ikke hånd om dette. OG da vi så gerne vil kunne forstås af alle, overvejer vi lige muligheden for løsningen.
Derfor skrev jeg bare hvordan du kommer i mål, uden dette giver de store problemer. Datere den 31/12-2013.
Rasmus,
Kan det passe at der er det samme problem med den nye "Bogfør moms med ét klik"
Når jeg vælge dato: 13/01/2014 for regnskabs år 2013 så giver den denne fejl "Der skete en fejl. Object reference not set to an instance of an object."
Men vælger jeg 31/12/2013 så virker det.
MEN går jeg så til 3. kvartal for 2013 hvor moms afregning er 0(nul) så kan jeg godt klikke bogfør moms og vælge en dato i 2014.. den bogføre så ikke noget.. men der kommer den grønne label : "afregnet"
hans.f: Rasmus, Kan det passe at der er det samme problem med den nye "Bogfør moms med ét klik" Når jeg vælge dato: 13/01/2014 for regnskabs år 2013 så giver den denne fejl "Der skete en fejl. Object reference not set to an instance of an object." Men vælger jeg 31/12/2013 så virker det. MEN går jeg så til 3. kvartal for 2013 hvor moms afregning er 0(nul) så kan jeg godt klikke bogfør moms og vælge en dato i 2014.. den bogføre så ikke noget.. men der kommer den grønne label : "afregnet"
Hej Hans.
Den fejl vil jeg meget gerne se på min skærm.
Kan du sende en mail på support@dinero.dk med nedenstående :
1. uddybning af dit problem
2. link til denne tråd
3. Din url i toppen af browseren fra et vilkårligt sted i dinero (dinero.dl/blabla)