på Amino

Rabat-kolonne & fratræk moms i Dinero

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
Amino-karma 114
Tilmeldt 8. okt 13
Indlæg ialt: 28
linkmanden
Skrevet Skrev: 03-01-2014 kl. 13:39

Hej

Jeg er godt i gang med at bruge Dinero Pro i stedet for SummaSummarum, som ellers har tjent mig i 7 år - for 1600 kr ialt iøvrigt, men det er bare for bøvlet, specielt når den version kun kan fungere på Windows XP… Det var dengang… :)

Jeg mangler flere ting, specielt en kolonne til rabat - altså linierabat… Når jeg kører for en udbyder, så får de typisk en rabat på timelønnen, men denne skal udregnes manuelt, og selvom det er let nok, så skal kunden gerne kunne se, at der er givet rabat...

Summa har en smart ting, som jeg kan se nu, at jeg har brugt flittigt. "Fratræk moms" er en funktion, som er superrar. Jeg indtaster kundens pris på varen - højreklikker og vælger "Fratræk moms" og bum, så står beløbet ex moms… Ikke svært med 2000 kr eller 800 kr, men mere bøvlet med beløb som 699, 925.50 osv osv...

Er det mon på ønskesedlen allerede eller er det kun mig, der savner de ting ? :)

YesYesYesYesYesYes for det gode arbejde!! 

Linkmanden - Rudi

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.734
Fra København S
Tilmeldt 17. jul 07
Indlæg ialt: 498
Morten Rasmussen
Fra Amino ApS
Skrevet Skrev: 03-01-2014 kl. 14:19

Hej Rudi 

Du kan sagtens oprette en rabat, du opretter bare en ny linje hvor du skriver - foran beløbet. 

Der kommer snart en løsning så du slipper for manuelt at skulle fjerne momsen fra dine salg. 

De bedste hilsner
Morten  

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 114
Tilmeldt 8. okt 13
Indlæg ialt: 28
linkmanden
Skrevet Skrev: 03-01-2014 kl. 17:44

Tak for svar, Morten. Jeg er helt rolig - det er jo et program, som kun bliver bedre med tiden - lidt ligesom kvinder… Zip it!

Den med rabatfeltet er sgu dobbeltarbejde i mine øjne - den sætter jeg ind på "skuffet over"-listen, og så må vi se hvilken liste af mine, som vejer tungest, når engang første periode er ovre… :)

Rudi

• Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)

RSS-feed