på Amino

Udskriv kassekladde eller søge på bilagsnummer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
Amino-karma 25
Tilmeldt 4. dec 13
Indlæg ialt: 6
Michael199
Skrevet Skrev: 04-12-2013 kl. 23:32

Hej igen,

da jeg lige sidder og roder med Dinero for at bogføre for første gang så har jeg lidt problemer med at finde ud af diverse ting.

Hvordan udskriver man bogført kassekladde ?

Hvordan finder man et bilagsnummer ?

Og hvordan udskriver man kontospecifikation ?

så skulle der vidst ikke være mere pt. :-)

 

På forhånd tak for svarSmile

 

Michael

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 06-12-2013 kl. 09:54

Hej Michael

1 og 3) Man kan ikke printe/eksportere lister/kassekladder endnu (kommer i 1. kvartal 2014)

2) Jeg forstår ikke dit spørgsmål? Hvad mener du med "Hvordan finder man et bilagsnummer ?"

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 25
Tilmeldt 4. dec 13
Indlæg ialt: 6
Michael199
Skrevet Skrev: 09-12-2013 kl. 20:37

Hej David undskyld det sene svar,

Med hensyn til at finde bilagsnummer. Så kan jeg ikke umiddelbart se hvor bilagsnummeret står når man ser

på posteringerne. Hvis jeg har købt en mobil og bogført i dinero og lige pludselig skal bruge bilaget til forsikringen eksempelvis.

Så kan jeg godt finde selve posteringen hvis jeg søger/ bladre løs. Men når jeg har fundet posteringen kan jeg ikke se bilagsnummeret så jeg kan finde bilaget i den fysiske bilagsmappe.

Det kan godt være muligheden er der, men jeg kan ikke se det

 

med venlig  hilsen

 

Michael

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.734
Fra København S
Tilmeldt 17. jul 07
Indlæg ialt: 498
Morten Rasmussen
Fra Amino ApS
Skrevet Skrev: 10-12-2013 kl. 14:34

Bilags nummeret står hvis du klikker på køb, helt ude til højre står de. 

De bedste hilsner
Morten 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 25
Tilmeldt 4. dec 13
Indlæg ialt: 6
Michael199
Skrevet Skrev: 14-12-2013 kl. 18:28

Hej Morten,

taler du om når jeg står i posteringer.

Er der slet ikke mulighed for at se posteringer på en konto.

Hvis vi holder os til den telefon jeg har købt og skulle finde bilaget, så ville jeg normalt gå ind på den konto som den ville være blevet bogført på.

F.eks. småanskaffelser eller telefoni og så ville jeg lede efter bilagsnummeret på den konto. Men jeg syntes ikke jeg nogen steder har mulighed for at finde bilaget.

Kan du hjælpe og findes der evt et samlet guide til Dinero

 

På forhånd tak

 

Michael

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.734
Fra København S
Tilmeldt 17. jul 07
Indlæg ialt: 498
Morten Rasmussen
Fra Amino ApS
Skrevet Skrev: 16-12-2013 kl. 20:17

Nej, når du har klikke på menupunktet køb og ikke regnskab, her kan du også søge efter et specifikt bilag fx telefon, eller bare bilagsnummeret. 

Der er ikke nogen guide endnu, men det er noget der kommer, sandsynligvis i løbet af det nye år.

De bedste hilsner
Morten 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 127
Fra Aulum
Tilmeldt 23. mar 13
Indlæg ialt: 29
Dennis Pedersen
Fra Nieborg Media
Skrevet Skrev: 16-12-2013 kl. 20:33

Hej Michael,

Du mener at gå ind på din kontoplan, og derefter gå ind på en konto for at se alle posteringer? Så jo, det kan du godt.

Der er en knap (nogle linjer/billede) som du kan klikke på, og derefter kan du se alle posteringer der er på den konto du ser på, eks. småanskaffelser som du nævner.

Håber det hjalp :-) 

Edit:

Men kan selvfølgelig godt se dit problem med bilagsnummer, måske det er muligt at tilføje bilagsnummer til posteringslisten snart - det ville være meget behjælpeligt for mange tror jeg!

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 51
Tilmeldt 9. jun 12
Indlæg ialt: 14
dustbuster.trading@mail.dk
Skrevet Skrev: 29-12-2013 kl. 14:54

Hej dennis,

tak for dit svar. Jeg mangler også at man kan tilføje bilagsnummer når man bogfører en salgsfaktura som betalt.

Jeg forstår ikke helt at der ikke er bilagsnummer for selve betalingen af fakturaen. Når det er sådan at den bare bliver bogført som betralt er det jo umuligt at have fortløbende bilgsnumre, altså hvis det eneste bilagsnummer man har er selve fakturanummeret

 

Michael

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 183
Tilmeldt 15. jan 13
Indlæg ialt: 46
Hornbek
Fra Joras
Skrevet Skrev: 03-01-2014 kl. 10:09

dustbuster.trading@mail.dk:

Hej dennis,

tak for dit svar. Jeg mangler også at man kan tilføje bilagsnummer når man bogfører en salgsfaktura som betalt.

Jeg forstår ikke helt at der ikke er bilagsnummer for selve betalingen af fakturaen. Når det er sådan at den bare bliver bogført som betralt er det jo umuligt at have fortløbende bilgsnumre, altså hvis det eneste bilagsnummer man har er selve fakturanummeret

 

Michael

Har egentlig også spekuleret over det med bilagsnummer i.f.m. registrering af en betaling af en faktura. Der er sikkert en logisk forklaring på at der ikke laves bilagsnummer ved en sådan transaktion i Dinero, men lad os lige få en forklaring på fænomenet.

Bedste hilsner

John

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)

RSS-feed