Jeg bor i Grønland, som er momsfrit område, og prøver at sno mig så mit regnskab her i dinero holdes fri for moms.
Jeg har læst andetsteds i debatten, at systemet er lavet udelukkende til danske forhold, og det er fint nok.
Jeg har også læst, at jeg skal lave en ny konto som er en kopi af den eksisterende konto, og f.eks kalde den kontorartikler uden moms. Det gør jeg også, og så langt så godt.
Men hvilken type moms er det så bedst at vælge ved køb? Jeg vælge varekøb fra verden, og så beregner systemet noget moms, som jeg så skulle betale til de danske myndigheder, hvis jeg altså var i Danmark. Er der en anden kategori, som det er bedre at vælge, hvis man helt vil have moms ud af systemet?
Håber nogen vil give mig en hånd her, selvom systemet ikke er beregnet til grønlandske forhold.
Venlig hilsen
Barfuss Ruge
internettikkut.gl
Hej Barfuss
Det spørgsmål er af en mere generel karakter, så jeg vil anbefale dig at oprette det i debatten på Amino, i stedet for her i gruppen til Dinero. Der er helt sikkert en regnskabs kyndig der kan hjælpe dig med den helt rigtige løsning.
De bedste hilsnerMorten
På tide at skifte ejendomsadministration? - Få 3 tilbud her
Mange tak for svar :-).
Jeg kan se på jeres roadmap, at der kommer noget, der hedder Ekstra momstyper. Er det mon sådan, at der herunder kunne være en momstype på vej, som hed momsfri eller ingen moms?
Tilgiv mig, hvis det er et virkelig dumt spørgsmål. Jeg befinder mig i kernen af jeres målgruppe, jeg aner intet om regnskab. Og derfor elsker jeg Dinero, for det går fint alligevel :-).
Hvis du vil undgå moms på en konto, opretter du den bare uden at vælge momstype.
Se DET var et svar, jeg kunne bruge til noget!
Men som jeg også har skrevet andetsteds, så så jeg den ikke lige komme. Det var aldrig faldet mig ind, at jeg kunne slippe for moms ved at undlade at vælge noget, om jeg så havde rodet med det i årevis :-).