Hejsa.
Muligheden Vis udvidede kontaktoplysninger fungerer ikke mere, kan derfor ikke oprette firmaer i udlandet.
Derudover er der ingen mulighed for at komme til hovedsiden fra denne side:
https://app.dinero.dk/organizations
Derudover - hvor ofte opdaterer i CVR registret? Jeg har for nyligt ændret noget data for min virksomhed (1-2 mdr. siden), men det er kun den gamle info som dukker op. Det står opdateret på CVR.dk
dnlmzw:Muligheden Vis udvidede kontaktoplysninger fungerer ikke mere, kan derfor ikke oprette firmaer i udlandet.
Tak fordi du gøre os opmærksomme på dette problem. Det får vi straks rettet.
dnlmzw: Derudover er der ingen mulighed for at komme til hovedsiden fra denne side: https://app.dinero.dk/organizations
Du skal se denne siden som et niveau over det du kalder hovedsiden. Siden her viser en liste over alle dine virksomheder og for at få vist "hovedsiden" til en af dine virksomheder skal du klikke på navnet på virksomheden i listen under overskriften "Firmaer du er tilknyttet".
dnlmzw:Derudover - hvor ofte opdaterer i CVR registret? Jeg har for nyligt ændret noget data for min virksomhed (1-2 mdr. siden), men det er kun den gamle info som dukker op. Det står opdateret på CVR.dk
Det er ganske rigtig en ældre version vi kører med. Vi er dog tæt på at kunne lancere en opdateret udgave, som automatisk vil blive opdateret dagligt.
Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk
Tak for hurtig respons.
> Du skal se denne siden som et niveau over det du kalder hovedsiden. Siden her viser en liste over alle dine virksomheder og for at få vist "hovedsiden" til en af dine virksomheder skal du klikke på navnet på virksomheden i listen under overskriften "Firmaer du er tilknyttet".
Giver mening når du nævner det, men det var noget jeg har studset over et par gange, så det kunne måske gøres mere tydeligt? Har ihvertfald brugt adressebaren ved at slette /organizations, hvilket jeg derfor mener er et argument for at man kunne tænke lidt over denne del. Kunne evt. løses ved bare at indsætte dinero logoet, men i må se om det er noget andre nævner! :)
Sidste småting:
Noget jeg også mener kunne gøres mere klart var deaktiveringen af dropdowns når CVR er slået til. Det var ikke klart for mig at feltet var deaktiveret, fordi jeg ikke har nogen kontekst til hvordan et aktiveret felt ser ud, og derfor bare antager at der enten ikke findes andre muligheder, eller i mit tilfælde (siden udvidede kontakt oplysninger ikke fungerede) bare troede at det var endnu en funktion der var gået i stykker:
Derudover passer mit navn heller ikke ind i dropdown'en ;)
Derudover bare tak for et smukt produkt! :) Glæder mig til bogføringsdelen kommer. Bruger e-conomics på nuværende tidspunkt, hvilket er alt alt for stort, men jeg er meget glad for bilagsdelen med at kunne sende til en e-mail. Synes dog det kunne gøres lettere med en app ;) *hint hint*. Sikkert nogle tanker i har gjort jer eftersom jeg så at i allerede har lagt jeres app til udbud ;)
Så er det fikset. :)
dnlmzw:Noget jeg også mener kunne gøres mere klart var deaktiveringen af dropdowns når CVR er slået til. Det var ikke klart for mig at feltet var deaktiveret, fordi jeg ikke har nogen kontekst til hvordan et aktiveret felt ser ud, og derfor bare antager at der enten ikke findes andre muligheder, eller i mit tilfælde (siden udvidede kontakt oplysninger ikke fungerede) bare troede at det var endnu en funktion der var gået i stykker:
Ja, det har du ret i. Det må vi gøre mere tydeligt.
Endnu engang tak for feedback!
Skal jeg åbne en ny tråd eller er det okay fortsat at kommentere her når jeg finder yderligere ting?
Bare smid dem ind her. :) Pfh. tak.
Jeg har lige oprettet mig på Dinero, og sendt de første fakturaer ud - lækkert system!
Men jeg har også lavet et par fejl, og derfor slettet nogle fakturaer (der ikke var sendt ud).
Men, når jeg så kigger under produkter, og kan se hvilke varegrupper der er ansvarlig for indtjening, så ser det ud til at den tæller den indtjening med fra de slettede fakturaer og kreditnotaer, er det meningen?
med venlig hilsen
Frode Jensen
Hej Frode,
Velkommen til! :)
Nej, det er fejl at de tæller med. Tak, det får vi straks rettet.
Jeg har også et par indspark igen her:
Jeg arbejder med nogle firmaer i udlandet, som dog er danske hvilket gør at det var meget utydeligt for mig hvordan jeg fik IBAN nr. til at vise sig, da jeg skulle vælge sproget på e-mailen til at være engelsk før det dukkede op. Måske det skulle være afhængigt af hvor firmaet var lokaliseret i stedet for sproget?
Derudover så har jeg ændret firmanavnet på en kunde (samt adresse osv.) men det er kun firmanavnet der bliver opdateret på eksisterende fakturaer (kladder).
Jeg kan derudover ikke finde knappen til at slette eksisterende fakturaer. Var i en særsituation hvor jeg skulle sende en faktura til en kundes danske firma, hvor de derefter ændrede mening, og jeg måtte sende den til deres tyske og ændre betalingen til at være uden moms. Oprettede en ny faktura da jeg ikke kunne ændre / trække den tilbage. Jeg ændrede faktura nummeret, på den nye faktura, til det samme og har nu 2 fakturaer med samme fakturanummer, dog uden at jeg kan slette den gamle.
dnlmzw:Jeg arbejder med nogle firmaer i udlandet, som dog er danske hvilket gør at det var meget utydeligt for mig hvordan jeg fik IBAN nr. til at vise sig, da jeg skulle vælge sproget på e-mailen til at være engelsk før det dukkede op. Måske det skulle være afhængigt af hvor firmaet var lokaliseret i stedet for sproget?
Om du vil have IBAN/SWIFT eller andre oplysninger for den sags skyld afhænger af om du har det i den sprog-skabelon du bruger. Vi kan desværre ikke både tilbyde en fleksibel sprog-skabelon og samtidig give dynamikken, som skulle gøre at visse oplysninger kun vises hvis kunden kommer fra land X. Hvis du vil have vist IBAN og SWIFT på din danske sprog-skabelon kan du nemt gøre det. Du skal blot erstatte teksten i feltet "Indbetalingstekst" med denne tekst:
dnlmzw:Derudover så har jeg ændret firmanavnet på en kunde (samt adresse osv.) men det er kun firmanavnet der bliver opdateret på eksisterende fakturaer (kladder).
Ja, det er rigtig. Grunden til dette er at adressen bliver kopieret ind på fakturaen, så du kan rette i den for gang til gang. Det er praktisk, hvis du fx. blot en enkelt gang skal sende den til en anden att. person, eller samme firma, men en anden adressen. Hvis vi "låser" adressen på fakturaen vil det helt sikkert også give problemer for nogen.
dnlmzw:Jeg kan derudover ikke finde knappen til at slette eksisterende fakturaer. Var i en særsituation hvor jeg skulle sende en faktura til en kundes danske firma, hvor de derefter ændrede mening, og jeg måtte sende den til deres tyske og ændre betalingen til at være uden moms. Oprettede en ny faktura da jeg ikke kunne ændre / trække den tilbage. Jeg ændrede faktura nummeret, på den nye faktura, til det samme og har nu 2 fakturaer med samme fakturanummer, dog uden at jeg kan slette den gamle.
Du kan godt slette en faktura, det gør du ved at klikke ind på den faktura som du ønsker at slette. I højre side finder du "Flere handlinger..." -> "Slet Faktura". Du kan rigtig nok ikke ændre på en allerede godkendt faktura, og det skyldes at vi følger reglerne i bogføringsloven.