Jeg forstår ikke hvad der sker hos dig. Nu lavede jeg en testkunde i UK, og den tager som udgangspunkt fat i salg verden. Jeg lavede så et proidukt jeg produkt som var uden moms -. hvad det vel generelt altid er til virksomhed i udlandet modsat til privat -. og valgte i produktet salg verden og et andet som jeg oprettede med dansk moms, og så får jeg da en faktura som viser det helt korrekt når jeg vælger varene. Ellers kunne jeg også ændre i selve fakturaen ved at trykke rediger moms, og vælge præcis den jeg ville, og overrule det valg jeg havde lagt under varen, as you see faktura fint delt i momsfrit og momset salg:
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hej det er mig igen.Jeg har nu prøvet at slette hele molevitten og prøvet om igen og om igen.TEST 1.Produkter => ok ingen problemer (indstilling af moms/momsfrit)Faktura => ok (produkt 1, 2, 3) => korrekt subtotalTryk "Kladde" => der går totalt ged i TOTAL hele beløbet bliver konverteret til momsfrit salg. Ergo 'kladdefunktionen' er ikke brugbarJeg sletter hele molevitten (faktura og produkter)Jeg prøver om igen. (TEST 2)
Produkter => ok ingen problemer (indstilling af moms/momsfrit)Faktura => ok (produkt 1, 2, 3) => korrekt subtotalTryk "godkend" og faktura dukker op. Korrekt subtotal.Summa summarum det som jeg har lært er, at jeg IKKE skal gemme en faktura som kladde. Fordi så går der ged i den.
DortheG:Summa summarum det som jeg har lært er, at jeg IKKE skal gemme en faktura som kladde. Fordi så går der ged i den.
Skriv til support@dinero.dk ...
Hvis du altid kan genskabe det må der jo være en fejl.
Jeg har dog ikke selv prøvet at se om jeg kan genskabe det.
Hej Dorte,
Det skulle man meget gerne kunne uden at der går ged i den. Hvis Dinero laver en fejl her og sætte alle dine momstyper til "Salg verden", så er det en fejl som vi skal have rettet med det samme. Jeg kan ligesom flere andre desværre heller ikke genskabe fejlen, men tænker at den nok kun opstår i visse browsere. Hvilken browser og styresystem bruge du?
Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk
Jeg kan ikke genskabe i iexplorer 9 - chrome eller firefox nyeste bare til orientering
vh
Cookie: Jeg kan ikke genskabe i iexplorer 9 - chrome eller firefox nyeste bare til orientering vh
Tak for forsøget, vi har heller ikke lige kunne genskabe fejlen i vores browsere. Det er desværre super svært at rette fejlen når vi ikke kan genskabe den. Det er lidt ligesom når man er hos mekanikeren og biler så kører som den skal lige pludselig. :)
Google Chrome og Windows 2007
DortheG:Google Chrome og Windows 2007
Hej igen Dorthe,
Den kontakt du sender til, hvilket land har du sat den til? Hvis det er et land udenfor DK/EU, så er det derfor at du kun kan vælge "Salg verden".
:-) Nå, så det er muligvis der humlen er begravet.Jeg er bosiddende på Færøerne og har indstillet fakturasystemet til at være Færøerne, da min virksomhed er registeret hos Færøsk Told og Skat. Færøerne er uden for EU, bruger møntenhed DKK og pengene bliver trykt i Nationalbanken i Kbh. Færøerne har egne sedler men fælles mønter (50 øre, 1 kr, 2 kr, og 5kr) med resten af kongeriget. Der er 25% moms på varer på samme måde som i DK og du kan som dansk turist købe taxfree på Færøerne.Det samme er gældende for Grønland. Grønland trådte ud af EU i 1985 og Færøerne kom aldrig ind i EU(EF) ved folkeafstemningen i 1972.Jeg ved ikke om Dinero går ind for kongerigets ve og vel, ellers må jeg se mig om efter et andet fakturingssystem - selv om det vil synd for mig og jer. Tænk sig at miste mig som kunde ;-) Lidt har vel også ret.vh Dorthe
Hej Dorthe,
Det har vi ikke været opmærksomme på. Og det er noget vi må kigge på på sigt.
Men indtil da, kan du sætte land til "Danmark" på dit firma og dine kunder på Færøerne, da det ikke kan nogen betydning for dine fakturaer. Så kan du hurtigt komme videre og vi beholder dig som bruger. :)
Vi laver dog ikke selve regnskabsdelen til andet end Danmark.