Hej.
Har lavet min første faktura, men har ikke sendt endnu. Dette fordi momsen bliver ikke registeret korrekt.
1) Jeg laver 2 produkter. Det ene med moms og det andet uden moms.
2) Jeg trykker på kladde og/eller preview (begge muligheder giver samme resultat pkt. 3) .
3) Hele det samlede beløb for begge produkter står nu faktureret som ikke momspligtig, hvilket ikke er i overenstemmelse med det som jeg har tastet ind.
Dette må og skal rettes, hvis Dinero skal være pålidelig.
vhDorthe
DortheG:1) Jeg laver 2 produkter. Det ene med moms og det andet uden moms.
Hvad præcis har du valgt under produktet?
DortheG:3) Hele det samlede beløb for begge produkter står nu faktureret som ikke momspligtig, hvilket ikke er i overenstemmelse med det som jeg har tastet ind.
Virker perfekt her ...
http://screencast.com/t/AiPPPsBM6q
DortheG:Dette må og skal rettes, hvis Dinero skal være pålidelig.
Jeg tror aldrig de har skrevet det er "perfekt" og uden fejl ... derfor de har brugere til at teste reallife scanarier.
Men selvfølgelig skal den da kunne regne :-)
enten er det rettet eller også har du lagt produktet forkert ind. Jeg har lavet test med 100 kr momspligtigt salg og et nyt produkt med 100 momsfrit salg og får helt korrekt 225 kr (og altså 25 kr i moms)? Se billede - det ser vel ok ud eller?
vh
Hej igen.Jeg vedhæfter 4 billeder, som beskriver fænomenet.
1 - dansk salgsmoms2 - momsfrit salg
3- momsfrt salg
4 - total
Du skal ændre moms type på din faktura ikke produktet.... da det ikke slår igennem med tilbage virkende kræft.
Hvis du ændre på produktet slår det ikke igennem på din faktura. Det ville ikke give mening.
Jeg har ingen ide om hvad "Salg verden" dækker over ... men der er jo ikke moms på den. Da du ikke må opkræver moms for et land du ikke har firma i.
Hvad er det præcis du vil opnå? Kan du ikke sætte dansk moms på hvis det er hvad du vil have?
Fint, så er det der, at humlen er begravet.På fakturaen (kladde) dukker 'salg verden' op som DEFAULT både på det ene produkt og det andet og det tredje. Jeg aner ikke, hvor det 'salg verden' kommer fra, da jeg ikke har bedt om det. Det dukker bare op og jeg har ikke andre valgmuligheder. Det logiske ville være at at samtlige valgmuligheder dukker i 'rediger-momstype-rullegardinet' på fakturaren, men det gør der ikke. Der er KUN EN mulighed og det er "Salg verden". Det er ikke muligt at vælge momsfrit eller noget andet for den sags skyld.
Dette medfører at under total bliver det samlede beløb lagt sammen uden at der bliver taget hensyn til momsfrit salg eller ikke.På fakturaren burde beløbene stå adskilt under TOTAL, således at der klart fremgik hvad er momsfrit og ikke.
DortheG:På fakturaren burde beløbene stå adskilt under TOTAL, således at der klart fremgik hvad er momsfrit og ikke.
er det ikke også det de gør - jvnf. mit billede? (scroll ned så du ser de to subtotaler)
DortheG:Fint, så er det der, at humlen er begravet.
Godt vi fandt det.
Gør de også som Cookie er inde på.
DortheG:Der er KUN EN mulighed og det er "Salg verden".
Jeg er jeg enig i at der er noget rod ... jeg kan ikke helt finde ud af hvornår alle og ingen dukker op.
Der skal vi have fat i David Andersen eller Martin. Jeg kan ikke helt regne den del ud.
Jeg har kun været med på en lytter og næsten endnu ikke brugt det.
Men det kommer snart :-)
- Rimelig simpel, du har mulighed for at vælge alle momstyperne - Når du sælger i Danmark
- Når du vælger at dine kunde bor i udlandet (det gør du under kontaktoplsyninger > Land) - er det Salg Verden, da man som standard ikke opkræver moms af kunder fra udlandet.
Kunne også forestille mig at grunden til at man har kaldt det Salg Verden, er når Dinero kommer i fuld udgave som regnskabsprogram, at man her kan hvad man har solgt til udlandet - på denne konto, samt den måde det bliver overføret til momsregnskabet.
Mvh.
Jonas
Som I kan se på dette billede, så dukker 'Salg verden' op i alle tre produkter. Der er ikke andre valg muligheder. Under produkter har jeg indstillet alle produkter til at have korrekte indstillinger. 20.000 kr = momspligtigt2.455 kr = momsfrit280 kr = momsfritUnder total at der ikke står 20.000 kr ved subtotal momspligtigt .