på Amino

fin Idé

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
Amino-karma 35
Tilmeldt 5. jan 09
Indlæg ialt: 8
Søren Th
Skrevet Skrev: 10-03-2009 kl. 10:38

Hej

Fin idé at samle en gruppe +50'ere. Der er masser af udfordringer vi støder på, når vi har masser af energi, idéer og planer. Om du vil være iværksætter, eller stille din kompetence til rådighed for andre, via en ansættelse, i fast job eller freelance. Hvorfor kan man ikke være iværksætter som 55 årig? eller hvorfor kan man ikke lande et job hvor ens lederkompetence og erfaring bliver brugt.   

jeg mangler bare lige at forstå mere præcist hvor du vil hen med sitet. Eller sagt på en anden måde,så tror jeg  formålet  skal være skarpere, hvis man skal aktivere de webaktive +50 folk.  Det ville være fint hvis du kunne beskrive det mere præcist. Mulighederne er sikkert uendelige. 

 

Hilsen

Søren Th

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 178
Fra København
Tilmeldt 22. dec 08
Indlæg ialt: 43
Experience
Skrevet Skrev: 10-03-2009 kl. 12:26

Hej Søren,

Idéen med den nye aldersmålrettede community er at den skal leve sit eget liv, og ikke lade sig styre af faste rammer og regler.

Det er meningen at brugerne skal oprette de tråde som de synes er vigtige lige nu og her.

Hvor går man f.eks hen og morer sig som 50 årig, og hvilket rejseselskab betjener os bedst, ( pris, kvalitet, service etc. ) evt. sat op i et system mv.

Trådene kunne også være af mere blød karakter, for at høre andres mening om tingene og for at få en publikum for sine tanker.

Når jeg har forhørt mig lidt rundt omkring med hensyn til teknisk opsætning af www.fit50.dk , så regner jeg med at jeg fortsætter herinde med at promovere sitet.

 

hilsen

Peter

 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 35
Tilmeldt 5. jan 09
Indlæg ialt: 8
Søren Th
Skrevet Skrev: 10-03-2009 kl. 13:25

Hej Peter

 

OKI - jeg køber din argumentation. Det er en åben dagsorden - og det kan jo udvikle sig til mange spændende ting. Jeg troede at temaet var iværksætteri, men det kan jo handle om alt muligt andet. 

 

Held og lykke med projektet. Jeg vil følge med herinde, og håber at se dig fit50.dk online snart. 

 

Hilsen

Søren

 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 178
Fra København
Tilmeldt 22. dec 08
Indlæg ialt: 43
Experience
Skrevet Skrev: 11-03-2009 kl. 10:11

Hej Søren,

 

Jo iværksætteri kommer ind ved at jeg er iværksætteren og andre med samme profil er velkommen med idéer og tanker.....Big Smile

 

hilsen

Peter

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 14
Fra Vilnius
Tilmeldt 13. mar 09
Indlæg ialt: 4
Finn Elith Petersen
Skrevet Skrev: 14-03-2009 kl. 13:35

Hej Peter

Jeg syntes det er en god ide der også giver mulighed for at aflive mange myterne om "alder janteloven" samtidig vi kan udvikle ideer.

Selv genstartede jeg som iværksætter i en alder af 55 år i et helt nyt land med helt nye ideer efter 2 år viste det sig at det ikke fungerede tilfredsstillende så genstartede jeg igen med de erfaringer i "baghånden" og nu har det  kørt fint i 3½ år. 

Jeg håber denne site kan være med til at mange flere specielt Danskere med erfaring i livet vil blive iværksættere.

Hilsen

Finn

Amino-karma 178
Fra København
Tilmeldt 22. dec 08
Indlæg ialt: 43
Experience
Skrevet Skrev: 14-03-2009 kl. 14:01

Hej Finn,

Tak for dit indlæg.

Du er jo et rigtigt godt eksempelv på at det nytter noget at bryde janteloven. Jeg startede allerede min første virksomhed som 28 årig, og det lærte jeg en del af. Har siden været selvstændig flere gange, med mere eller mindre held - men sådan er iværksætterlivet - det væsentlige er at man fortsætter med at beskæftige sig med de arbejsområder man føler noget for - det er der man har succes.

Du skriver ikke hvad du arbejder med ?

hilsen

Peter

 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 14
Fra Vilnius
Tilmeldt 13. mar 09
Indlæg ialt: 4
Finn Elith Petersen
Skrevet Skrev: 14-03-2009 kl. 14:31

Hej Peter,

Som jeg nævnte så genstartede jeg, for jeg startede som iværksætter første gang 13 Marts 1970. Har været inde og ude af iværksætter situationen gennem årene men mest inde faktisk har jeg hele tiden haft egen virksomhed ved siden af at være "ansat".

Jeg arbejder med lederuddannelse på alle niveauer, Coaching, bestyrelses arbejde under flere former, Assesment værktøjer og master akkreditering af samme pt. i 9 lande...

Hvad arbejder du med Peter

Hilsen

Finn

www.ipm.lt

www.facet5.com/ipm

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)

RSS-feed