Det mest positive ved dagens udsendelse var helt klart Lars Larsen, som Sune nævnte. Man får sgu et helt andet billede af manden, der løb i skole for at spare busbilleten, og badede sig selv i edefuglefjer på landsdækkende TV, mens han brølte: "A har en goed tilbus til dæ"
Cool. Og lækker slæde han kørte i. Det er den Dario fra mobil-pit drømmer om
Men virksomhederne interesserede heller ikke mig så meget, som dem i sidste program, men sådan er vi jo så forskellige. Mener dog absolut, at det var den rigtige vandt. Han skal nok nå noget, hvis han fortsat lytter til Hr. Jysk....
Det var lidt sjovt at høre Lars Larsen, med hans kommentar til virksomhedsformen: "Nogen føler jo, at ApS står for ÆPrøver Sq, og så kan man evt. tilføje et i bagefter (ApSi) ÆPrøver Sq Igen". Jeg vidste det før han sagde det :D Jeg tog min HH på samme handelsskole som ham, og kan ligeså tydelig huske vores lærer i erhvervsøkonomi sige den samme sætning... kunne være spændende at vide om skolen har den fra ham, eller omvendt ;) Er den almindelig kendt?
Jeg forstår egentlig ikke, at han gerne ville have det som et A/S, men så ikke gjorde det? Med varelager på en million, har han jo værdi nok i virksomheden - er måske noget regnskabsmæssigt?
Jeg synes det er rigtig godt at det er forskellige slags virksomheder der er med. Helsekostbutikken var det der kom nærmest på det jeg selv vil være iværksætter med en dag, så der lyttede jeg meget opmærksomt. Men der er noget at lære af alle virksomhederne alligevel. Syntes især det var spændende i dag at se hvor meget markedsføring betyder.
Jeg synes virksomhederne var godt valgt, idet mange iværksættere netop starter en virksomhed, der ikke lige nødvendigvis har med de mest innovative produkter og markeder at gøre - størstedelen er jo folk, der starter f.eks. en ganske almindelig butik. Derfor synes jeg også de offentlige såkaldte "frisørlån" bestemt er berettiget. Nå men... det er jo en helt anden sag.
Det var nok den rigtige der vandt, ja, flot med et overskud allerede efter 3 måneder...
Men nu skal man jo ikke undervurdere at Gaia''s Bazar''s radioreklame var lavet hos os, så det er garanteret VÆLTET med kunder ind efterfølgende
Og Lars Larsen var helt i top - synes han kom med nogle gode råd. Det gjorde Stig Bøgh Karlsen sikkert også - men produktionsselskabet havde vel bare valgt ikke at tage det med. Synes stadig det er en skam at de ikke er mere inde over virksomhederne som mentorer.
Jeg opfattede det sådan at Lars Larsens modstand mod "ApS" var meget direkte knyttet til den konkrete branche. I andre brancher vil opfattelsen hos målgruppen med garanti være helt anderledes. I min egen branche, for eksempel, er der så mange på markedet der kalder sig "søgemaskineeksperter" men ikke engang har pengene til et ApS - og kun ganske få i hele verden i denne branche er organiseret i større "A/S" (og lignende) selskabformer. På Nettet fremstiller mange af de mindste sig selv som store og dygtige leverandører, men når en seriøs indkøber så kan konstatere at de ikke engang har et ApS (måske blot et I/S eller enkeltmandsvirksomhed) så tror jeg at ApS''et kan være en fordel.
Men, jeg vil give Lars Larsen ret i at det godt kan være en ide at droppe ApS-navnet for en brugtsbilforhandler. Jeg ville heller ikke stole på en bank eller investeringsvirksomhed der var organiseret som et ApS. Eller et flyselskab. På den anden side ville jeg undre mig hvis min grønsthandler eller cykelsmed var et A/S ...
Jeg forstår egentlig ikke, at han gerne ville have det som et A/S, men så ikke gjorde det? Med varelager på en million, har han jo værdi nok i virksomheden - er måske noget regnskabsmæssigt?
Det kunne han ihvertfald sagtens have gjort...men jeg mener at der nogle udgifter til bestyrelsemedlemmer osv. Det kan være derfor at han har valgt det fra....--
Nu var jeg blevet helt interesseret, og vil gerne se det program, som I debatterer så meget om - men kan ikke finde det i ugens program guide? Var det ikke på Tv2 om torsdagen, at springet kan ses???
Umiddelbart synes jeg at KC Foods stresser sig selv unødvendigt i starten. Det virker som en rimelig arbejdstung produktion de har gang i, og som det bliver fremstillet på tv, en proces som enhver kan håndtere. Var det så ikke smartere at ansætte en studerende til 90-100 kroner i timen? - Det er umiddelbart min første tanke.
Det skulle næsten ikke undre mig, om kommunen har en arbejdskraft til dem, som de kan få tilskud til de første 2 måneder - men en studerende var selvfølgelig mere fleksibel.
Baggårds Bryggeriet A/S: De siger bevidst, at de har sat stopklodser op for sig selv.... det er nok til, at jeg vil gætte på at de ikke vinder :)