Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Springet på TV2- hvad synes I?

Side 6 ud af 15 (141 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/21/2005 10:19:52 AM
Forfatter: Jesper Norbøll
''..nu er det jo også snart weekend - det bliver dejligt....'' - og han står med hovedet nede i skraldespanden med et opgivende look i ansigtet og svarer ''.....ja....''. Efterfølgende kommer så diskussionen om han skal aflyse det ellers planlagte besøg af hans mor eller ej.

Uf, der krummede jeg godt nok tæer. Jeg håber dælme der var undtagelsen mere en reglen at han skulle føle sig i klemme fordi kæresten ikke havde nogen forståelse for situationen. Jeg håber meget at det er en fordom jeg har (heldigvis over for mit eget køn så ), men er det ikke mest kvinder der laver den der, eller ses det også hos mænd?

Anja
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Volkswagen Fredericia Skrevet kl. 01:04
nse, lille "rettelse" - TDC er jo forhandler. Distributør er oftest importør eller distributør som har distribution af varer for en udenlandsk producent/brand, som så har sine forhandlere
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:35

Dato: 10/22/2005 12:24:56 AM Forfatter: AnjaKL
Dato: 10/21/2005 10:19:52 AM Forfatter: Jesper Norbøll ''..nu er det jo også snart weekend - det bliver dejligt....'' - og han står med hovedet nede i skraldespanden med et opgivende look i ansigtet og svarer ''.....ja....''. Efterfølgende kommer så diskussionen om han skal aflyse det ellers planlagte besøg af hans mor eller ej.
Uf, der krummede jeg godt nok tæer. Jeg håber dælme der var undtagelsen mere en reglen at han skulle føle sig i klemme fordi kæresten ikke havde nogen forståelse for situationen. Jeg håber meget at det er en fordom jeg har (heldigvis over for mit eget køn så ), men er det ikke mest kvinder der laver den der, eller ses det også hos mænd? Anja

Det kommer jo an på om de er enige. Det er jo ikke sikkert at det er hendes drøm at han skal være selvstændig. Jeg har heldigvis en kone der har været med hele vejen og derfor finder hun sig også i det. Men hvis jeg havde mødt hende før jeg blev selvstændig og hun ikke var enig i at det var det der skulle ske, havde vi sikkert ikke været sammen i dag. Jeg mistede faktisk min kæreste gennem 4 år efter at have været selvstændig i 1 års tid, så jeg har været der.
Så lektien må være at afstemme forventninger med hinanden.

Dbh Martin

Dbh Martin

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 11:23

Dato: 10/22/2005 1:04:12 AM Forfatter: Balesic nse, lille ''rettelse'' - TDC er jo forhandler. Distributør er oftest importør eller distributør som har distribution af varer for en udenlandsk producent/brand, som så har sine forhandlere

TDC handler gennem distributøren Milcom. I dette tilfælde besøgte HMI dem også, så der skal være distributør med i kalkulen :)

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Apr 05
Fra  Volkswagen Fredericia Skrevet kl. 11:29
Hvem er milcom og HMI? MEner at det firma med mobilpit hed noget med trading....?
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:32
HMI trading hedder firmaet bag mobilpit. http://www.hmi-trading.com

Milcom : http://www.milcom.dk/

Håber det hjalp lidt :)
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 11:36

Dato: 10/22/2005 11:29:18 AM Forfatter: Balesic Hvem er milcom og HMI? MEner at det firma med mobilpit hed noget med trading....?

Dem der laver Mobil Pit hedder HMI Trading, og den distributør der sælger deres Mobil Pit til TDC hedder Milcom. Det var dem de besøgte..

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 11:37

Tag udsendelsen som den er, måske virker nogle beslutninger på os udenforstående ikke logiske,
men det er voksne mennesker, og andre vil altid have en tendens til at ryste på hovedet, såfremt
man tager en stor risiko, det er altid nemmere og mere ansvarsfrit at fraråde end at tilråde.
Da jeg startede for 5 år siden troede alle at jeg var moden til tosseanstalten, og jeg tror
flere havde lidt ondt at min familie ( hvordan ska det ikke ende )
I dag har jeg lidt ondt af alle de kloge mennesker der ikke turde ta springet, de undlader heller ikke at
fortælle at jeg har haft tiderne med mig
Fra Århus
Tilmeldt 10. Jul 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:52

Så lige udsendelsen på sputnik i nat :-)

Mobilpit-fyrene: Jeg har svært ved at se hvad de alle sammen laver i firmaet udover at være indehaver af fine titler? Hvorfor er det nødvendigt at tage hele banden på kunde-besøg? Det synes jeg virker useriøst - istedet skulle de dele sig op i 3 hold og tage ud til alle TDC butikkerne og gøre det på en tredjedel af tiden. 

Dario's Mercer-køb er da temmelig sjovt, og jeg HÅBER da at produktionsselskabet har manipuleret i klipningen eller lignende - for han kan da ikke være ved sine fulde fem og stadig mene, at det er på rette tide at købe en Mercer :-) At det kommer med i udsendelsen er da fint - det beviser at nogle iværksættere mister jordforbindelsen, når først man får lidt fremgang og begynder at skrue de unødige omkostninger (fryns) i vejret - for derefter at øge risikoen for at hele projektet falder til jorden med et brag.

Og så tror jeg heller ikke på at gruppen som helhed kan finde ud af at arbejde sammen. De har startet virksomhed,fordi de er venner, og ikke fordi de har kan supplere hinanden med forskellige kompetencer.

En skam - for det er sgu et meget fedt produkt. Jeg er selv faldet over min mobiloplader-ledning MASSER af gange - så jeg graver nok en ekstra gang i Risalamanden i håb om at få mandelgaven i år :-)

Smokesolution: Fedt produkt - etisk rigtigt og meget oppe i tiden. Selvfølgelig skulle de have testet mere. Jeg kan godt lide at de er så ydmyge over for deres produkt og kunderne generelt. Det virker godt. Og så virker det da til at der er rigtig gode kroner i de mange årlige vedligeholdelsesabonnementer fremover, når først produktet er solgt. Jeg tror det er der de henter deres største DB. Og så kender jeg alt til privatlivet kontra iværksætteriet. Havde også et 4-årigt forhold, der kuldsejlede blandt andet på grund af mit stigende iværksætteri.

Glæder mig til næste program. :-)

mvh
Søren Arnsbo
Bidt af en gal iværksætter...! :-)

Søren Arnsbo, Stifter og CIO i VoiceArchive

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Apr 05
Fra  Volkswagen Fredericia Skrevet kl. 12:43

Så er jeg med. Jeg så ikke programmet fra starten, og derfor jeg ikke vidste hvem milcon var.

Efter min mening syntes jeg så det er helt henne i skoven med at have en distributør på det danske marked, for det med salg og markedsføring skulle de nu kunne klare selv på hjemmemarkedet. Distributører bruges jo primært ved eksport.
I dette tilfælde er der jo 3 led der skal have noget profit ud af dette ved salg af mobilpitten på det danske marked.. HMI - milcon - forhandlere (TDC og andre) ... kan så kun sige DOUGH
Side 6 ud af 15 (141 indlæg)