Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Springet på TV2- hvad synes I?

Side 7 ud af 15 (141 indlæg)
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/22/2005 12:42:35 PM Forfatter: Balesic

Så er jeg med. Jeg så ikke programmet fra starten, og derfor jeg ikke vidste hvem milcon var.

Efter min mening syntes jeg så det er helt henne i skoven med at have en distributør på det danske marked, for det med salg og markedsføring skulle de nu kunne klare selv på hjemmemarkedet. Distributører bruges jo primært ved eksport.
I dette tilfælde er der jo 3 led der skal have noget profit ud af dette ved salg af mobilpitten på det danske marked.. HMI - milcon - forhandlere (TDC og andre) ... kan så kun sige DOUGH

Distributionsleddet er oftest tosset, men absolut nødvendigt, hvis du skal handle med større spillere. TDC vil nok kun handle med størrere distributører, og det er derfor nødvendigt for HMI at gå igennem Milcom.
Samme problematik er der ved at handle med Dansk Supermarked mv. Det er meget sjældent, at du vil kunne få dit produkt direkte ind hos dem. Derfor bliver du nød til at gå igennem en distributør, der allerede har kontakten.
Den er hel gal, hvis du skal til udlandet. Selvom om dit produkt er unkit, og du er stor med danske øjne, sund økonomi og international er det næsten umuligt at sælge direkte til fx. Carrefour, og det er endda selvom om du leverer private label til dem. Derfor er distributører nødvendig både indlandsk og udlandsk, hvis du skal have fat i volumekunderne...
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Volkswagen Fredericia Skrevet kl. 15:18
Også det jeg sagde - hvis der er tale om direkte eksport så er en distributør et must, MEN i DK kan denne muligvis spares, hvis arbejdet fra HMI var gjort ordentlig! For de ringede jo bare til Dansk Supermarked og ville sælge over telefonen. I stedet skulle de jo aftalt et møde med en indkøber hvor de skulle vise dem deres produkt osv.
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Oct 05
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 17:28
Jeg synes som sådan at programmet var god underholdning, da jeg i nat ved 4-tidenlangt om længe fik sputnik til at virke, men virksomhederne var en blandet fornøjelse.

De tre gutter i mobilpitten var/er tydeligvis meget forskellige, og i dette tilfælde er det ikke en god kombination. Fint nok at man får en god idé (eller ens kone gør) og man vælger at gå sammen tre venner og investere i idéen, men har ingen af de implicerede nogen som helst handelsmæssig eller iværksætter-baggrund eller sådanne forudsætninger, bør man altså søge noget mere professionel hjælp, og så holde sig i baggrunden og holde sig til rollen som investor.
Selve produktidéen kunne jeg såmænd godt lide, selvom 69,- kr måske var lidt pebret. Skulle de ikke have fået afsat hele lageret, skal det her program i hvert fald nok hjælpe på det :-).

Mht. til produktionsprisen af mobilpitten, ved jeg at skal man have lavet noget i plastik, skal man først have støbt en plastikform som alene koster 50.000 - altså en slags opstarts"gebyr".

Smokesolution kunne jeg derimod bedre lide, og team-sammensætningen var omend ikke perfekt, så meget bedre. I hvert fald klogt af Martin at alliere sig med den meget udavendte og sympatiske Jon. De var begge to betydeligt mere engagerede i driften, og var ikke så "tjene-kassen"-fikserede, selvom Martin havde smidt over 2 mio kr af egen lomme i projektet.

Alt i alt er jeg enig i at Smokesolution var den rigtige vinder, og ser frem til de næste ugers programmer :-)

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 21:18
Jamen jeg bliver jo nød til at fortsætte denne tråd nu, hvor en ny udsendelse har været på. Jeg vil spørge igen, som jeg startede tråden:

Har netop slukket for pragrammet Springet på TV2, der følger en række iværksættere. Hvad synes I om programmet, og ikke mindst hvad synes I om virksomhederne????

søger ligesindede i Sønderjylland

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22

Det var en noget anden udsendelse, synes I ikke? Begge partner var, i mine øjne, utrolig tiltalende og havde nogle gode forretninger - dog ikke så nyskabende som sidst, men stadig gode forretninger.

Jeg tror nu nok, at de begge skal have en chance for at gøre det godt. Lars Larsen fremstod også utrolig dygtig, og var god til at finde de svage punkter og gode råd... virker som en flink mand, med forstand på forretning.

Jeg havde svært ved, at regne ud hvem han ville vælge, men det var vel egentlig logisk nok. Det havde været svært at udnævne helsekost-forretningen til vinder, når hun blev ved med at holde på, at have en underskudsgivende kategori som ikke engang kunne forsvares med at tiltrække kunder.
Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 21:25

Med venlig hilsen
René Nielsen

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:36
Jeg synes at Lars Larsen spillede en langt mere interessant rolle, og virkede mere engageret, end Stig B. Karlsen gjorde i det sidste afsnit. Hvad angår virksomhederne har jeg ikke det store at sige, men jeg synes det lød meget fornuftigt at Lønne Biler vandt med den flotte økonomiske udvikling han havde haft.

Jeg havde nok været mere frisk på at se nogle forretninger indenfor så innovative områder som sidst, men bestemt thumbs up her fra alligevel til begge deltagere :)
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:50
Har ikke gidet læse samtlige indlæg i denne debat. Men ville bare lige sige at jeg synes man kan lære noget af alle dem som er med. Mobilpitten viste at man ikke behøver et kompliceret og teknisk revolutionerende produkt, men at et simpelt produkt der opfylder et lille problem kan gøre det. Smoke solution viste at man skal være sikker på at have testet ens produkt inden man går igang, det kunne have kostet kunder og dårlig omtale den fejl de havde.
De to idag viste noget om hvor vigtigt markedsføring er, og man kunne lære lidt om at få styr på familielivet. Og at man skal være skrap med hvilke produkter man har i butikken.
Har selv altid fokuseret meget på markedsføring, og synes derfor at det var hovedrystende hvad de havde gang i i første program. Til gengæld tænkte jeg også over at jeg måske får markedsføringen til at virke, men har et indviklet og dyrt produkt, eller aldrig får lavet lige netop det rigtige produkt til markedet. Så man kan altid lære lidt af at se folk med anden baggrund udfolde sig.
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Volkswagen Fredericia Skrevet kl. 21:50
Æv, nåede ikk at se det .. hvornår er der genudsendelse?
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 21:54
Du kan se det på TV2 Sputnik engang imorgen :)
Side 7 ud af 15 (141 indlæg)