Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dybt rystet i min grundvold!

Side 7 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Hej Henrik

Henrik Krogh:
Der var da to medlemmer af Amino som stod frem og beklagede sig over at deres selskab var sendt til tvangsopløsning.

Det er korrekt, men nu er det en gang sådan, at jeg faktisk i mit første indlæg sidste søndag skrev om den ene af dem, og baggrunden for start af en tråd.

I dette indlæg redegjorde jeg ligeledes for, hvordan vi forholdte os med disse ejere, hvilket vi stadig står ved.

Tonny

Det er da fuldstændig ligegyldigt hvad du gør, om I vil betale dem de 4.000 kr. tilbage eller stifte et nyt selskab for dem (hvis de ellers tør det og I kan jo heller ikke rigtig stifte det over webreg).   

Det ændrer da ikke ved at der er tale om Amino brugere og det ændrer heller ikke ved at I har efterladt disse iværksættere (selskabsejere kan vi jo af gode grunde ikke kalde dem) i en situation hvor de ikke bare er bombet tilbage til før selskabsstiftelserne. De står også i en situation hvor de nu vil blive personligt beskattet af de - forhåbentlig - mange penge  de har tjent i "selskabernes "leveperiode".

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:32

Skattekonsulenterne:

Det er da fuldstændig ligegyldigt hvad du gør, om I vil betale dem de 4.000 kr. tilbage eller stifte et nyt selskab for dem (hvis de ellers tør det og I kan jo heller ikke rigtig stifte det over webreg).   

Det ændrer da ikke ved at der er tale om Amino brugere og det ændrer heller ikke ved at I har efterladt disse iværksættere (selskabsejere kan vi jo af gode grunde ikke kalde dem) i en situation hvor de ikke bare er bombet tilbage til før selskabsstiftelserne. De står også i en situation hvor de nu vil blive personligt beskattet af de - forhåbentlig - mange penge  de har tjent i "selskabernes "leveperiode".

Det her er præcis, hvad jeg mener. Nu blev det igen utrolig plat og uden hold i noget som helst.

Så m.h.t. rådgivning uden at kende de faktuelle forhold, så må du jo være mesteren.

Jeg hopper af nu, med mindre du finder på flere løgne!!!!

Jeg kan desværre ikke kommentere mere i sagen på nuværende tidspunkt, men det fatter du nok heller ikke.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:32

Tonny Skov Pedersen:

Jeg derimod erkender imidlertid åbent, hvad jeg har medvirket til, og tager følgelig også de konsekvenser, som det måtte medføre i det etablerede retssystem, og absolut ikke i en "standret" på Amino, som drives af personlige interesser for de personer, som deltager heri.Tonny

Respekt for det. Så ville jeg også overveje at holde meget lav profil. Hvad det med personlig interesser angår så har hverken Henrik eller jeg personlige interesser i denne sag.  Over and out.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Iryna.dk:
Har i ikke nogen email adresser eller telefoner i kan bruge indbyrdes eller er det absolut en nødvendighed at iværksætter-Danmark skal involveres i det her?

For mig at se JA

Det er en rigtig vigtig oplysning hvordan man skal forholde sig til forskellige konsktruktioner, og det kan for nogen der må ty til den type løsninger være givtigt at man ser på hvor påpasselig man skal være.

Iryna.dk:
14årige drenge opfører sig 1000 gange mere professionelle end folk der har overskredet 50års alderen.. en omvendt verden på Amino!

Den udtalelse må så stå for din egen regning, og ret beset, er det den type udtalelser du fremkommer med som du jo gerne vil undgå ender i en diskussion ikke?

For mig at se, og gentager sig her, så har de 2 debatter været ganske lødige, indtil der kom forskellige svartyper.

Det man skal huske på her er, at der er nogen der som konsekvens af disse selskabslukninger står uden virksomhed og derved i princippet driver ulovlig handel i mange henseender. Den situation har intet at gøre med om man mister 4K eller ej, det er en forbandet situation som nogen kan få meget meget store udfordringer med. Eksempelvis hvis man har afleveret et bud på en licitation. Når virksomheden tjekkes op, så står der pludselig tvangsopløst på cvr.dk. Det kan have uoverskuelige konskvenser.

Hvis den udfordring sortere under barnligheder og du mener 14-årige klarer det bedre, så alt held og lykke fremover.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:20
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ja den står for min egen regning. Jeg synes heller ikke at jeg har givet udtryk for andet.

Jeg kan dog undre mig at emnet og personlige mudderkast bliver ved, til trods for at Martin har valgt at slette de andre tråde (jo nok med god grund, for han står jo for indholdet af det, der bliver produceret herinde).

Hvis du synes at det er interessant at høre på, så er det fint for mig. At min udtalelse skal være under niveau af det vi ellers sådan oplever her er en subjektiv vurdering. Jeg er i hvert fald ikke enig.

Men i er da velkommen til at fortsætte og så ser vi hvad der sker. Jeg kan jo også bare rette min fokus på ting der ikke vedkommer mig ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:23

Rettelse: sidste sætning skulle hedde: Jeg kan jo også bare tage mig af ting der vedkommer mig.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:42

Iryna.dk:
Jeg kan dog undre mig at emnet og personlige mudderkast bliver ved, til trods for at Martin har valgt at slette de andre tråde (jo nok med god grund, for han står jo for indholdet af det, der bliver produceret herinde).

Jeg er nu ikke af den opfattelse at der er specielt meget personlig mudderkastning i denne tråd, og grunden til at den anden tråd blev slettet skyldtes mere nogle henvendelser omkring mulige injuriesager, ifølge det MT selv skriver.

Iryna.dk:
Hvis du synes at det er interessant at høre på, så er det fint for mig. At min udtalelse skal være under niveau af det vi ellers sådan oplever her er en subjektiv vurdering. Jeg er i hvert fald ikke enig.

Du behøver skam ikke at være enig med mig, men substansen i de udfordringer som der er en direkte følge af disse selskabskonstruktioner er uomtvisteligt beklagelige. Og det er jo det debatten omhandler, og dog tager en drejning, præcis som debatten tager en drejning til off topic når du skriver som du gør.

Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt jeg synes det er interessant at læse eller ej, da det står mig og dig og alle andre aldeles frit for at læse tingene. Men jeg medgiver at tråde ofte afspores af indlæg som ikke har substans i forhold til emnet, men dette er en følge af populariteten.

Så hvis vi skal debattere det mere, så lad os holde os til emnet og konskevensen det har været for nogle at vælge en selskabskonstruktion ud fra en fortolkning af lovgivningen.

Det skal dertil tilføjes, at der heldigvis bl.a. på grund af Amino, er et hav af unge mennesker der vil være iværksættere. Udfordringen med dette har affødt vejledninger fra Skat, som for os næsten 50-årige er indforståede og vi kan med bind for øjnene, men for nye virksomheder/iværksættere til tider er som en by i Rusland.

Dette afstedkommer også mulig søgen efter alternative muligheder for selskabskonstruktioner, herunder eksempelvis dem der diskutteres her, og derved er substansen af dette indlæg ekstremt vigtig, hvilket MT så også har udtrykt ønske om at få en WIKI forklaring omkring.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 19:48
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Er det ærligtalt ikke ved at være på tide at begynde at snakke iværksætteri - igen? Det irretere mig dybt at man ikke lytter til Martin, når han klart udmelder at det er helt slut med alt den mudderkastning, og skænderier. 

Jeg har ikke læst alle indlæg i denne debat, men dem jeg har læst er ikke gennemtænkt efter Aminos nye mållinjer. Sæt i gang, og tjen nogen penge.. 

Og læg mærke til, jeg ikke er skyld i debatten ;-) jeg har sommerferie, og nyder vejret, gør det samme! 

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 19:52

Thomas: Sommerferie er en by i Rusland !!

men helt enig med dig..

Vi har tidligere set i tråd hvor det bar hen af og nu ved hvem nogen er af dem man skal passe på

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:45
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Thomas De Oliveira:

Er det ærligtalt ikke ved at være på tide at begynde at snakke iværksætteri - igen? Det irretere mig dybt at man ikke lytter til Martin, når han klart udmelder at det er helt slut med alt den mudderkastning, og skænderier. 

Jeg har ikke læst alle indlæg i denne debat, men dem jeg har læst er ikke gennemtænkt efter Aminos nye mållinjer. Sæt i gang, og tjen nogen penge.. 

Thomas, Hvis du havde ulejliget det med at læse tråden inden du drager din konklusioner ville du have opdaget at en væsentlig del af debatten i dag gik på hvordan vi kunne forbedre Amino. Tråden er tillige placeret i Cafeen, hvor der er vide grænser for hvilke emner der kan tages op.  Thorborg har selv været på banen i dag og der erefter min opfattelse intet der direkte strider imod amino's regelsæt.

Personligt synes jeg at dit, Iryna og Mikkels indlæg skaber mere fnidder end noget andet i tråden. Som i alle andre tråde er der ingen læsetvang, ligesom det er upassende at gøre sig til smagsdommer for hvad bør og ikke bør diskutere - specielt når du ikke har ulejliget dig med at læse tråden igennem forinden.....

/Henrik

Side 7 ud af 10 (94 indlæg)