Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dybt rystet i min grundvold!

Side 9 ud af 10 (94 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Thomas De Oliveira:

Martin Thorborg:

Thomas, du skal ikke låse noget som helst.
Det er dejligt at du bakker op om Amino, men nogen gange skal du bare lære at blande dig uden om.

Dbh Martin

Yes - jer er ude - det er bedre i diskutere, hvordan Amino bliver et bedre sted at være uden mudderkastning m.m. 

Jeg gider ikke diskutere denne sag mere. De har fået den "omtale" de skal have og den er - her i sidste ombæring - ikke blevet slettet. Fint nok.

Hvis nogle vil diskutere hvordan Amino bliver et bedre sted at være uden mudderkastning så værsgo. I denne sag kunne jeg bare godt se det som udtryk for at nogle går højere op i Amino end i at skabe bedre vilkår for iværksætterne. Jeg ved godt at det ikke er tilfældet men siger blot at man ikke skal undgå "mudderkastning" for enhver pris. Sandheder skal frem. Tænk på de 32 iværksættere der er kommet i klemme i stedet. Målet - set ud fra et iværksættersynspunkt må da kort og godt være at sikre at andre iværksættere ikke kommer i samme klemme.   

YesBeerYes Meget enig med Bent fra Skattekonsulenterne

Plat og svindel skal der slåes hårdt ned på. Pyt med at man så måske i første omgang får slået for hårdt.

Det må fortsat være vigtigere og tage hensyn til offer (de 32) eller i det tilfælde "banditten" SELSKABSFABRIKANTEN. Når Erhverv & Selskabsstyrelsen dømmer ude, må det da have en "hvis" betydning.

Jeg fatter ikke hvad man er bange for på Amino.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jamen så får du da forklaringen endnu engang Ib.

Martin Thorborg:

Problemet med de debatter der har været omkring de personer du hentyder til, er at de er fulde af ondskab og injurier. Hvis folk kunne debattere sagligt og ordentligt omkring den slags, så ville vi måske have en chance for også at lægger ryg til. Men på 2 dage endte vi med at blive truet med advokater af 3 forskellige personer og folk var helt oppe på de høje nagler.

Problemet er, at vi på Amino er juridisk ansvarlige for det der bliver skrevet, når vi bliver gjort opmærksom på at det eksisterer og i denne sag fik vi vel 10 henvendelser.

Med andre ord, så skulle jeg tage ansvaret for at folk blev kaldt svindlere og forbrydere og det aner jeg af gode grunde ikke om de er. Der er jo stor forskel på at begå fejl og så svindle, forskellen kan for mig være en tur i retten og mange tusinde kr. i erstatning.

Havde det været den eneste sag på Amino, så kunne vi måske overkomme turen i retten og alt det andet, men der dukker nye ting op hver dag og vi har bare ikke de ressourcer og heller ikke lysten til at dømme folk uden rettergang, for det er faktisk det du beder om Bent.

Men for alle dem der mener at vi skal facilitere en gabestok for alle dem der træder andre over tæerner, så mener jeg at de selv bør lave deres eget debatforum. Den slags fås gratis og jeg vil ønske held og lykke med det.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Og jeg kan lige tilføje, at jeg har kendskab til flere tilfælde, hvor folk på Amino har måttet betale 25.000 kr. i erstatning til personer og virksomheder som de har sværtet til.

Så jeg prøver faktisk også at beskytte iværksættere der ikke er klar over, at ytringsfrihed ikke betyder at man kan beskylde folk for alverdens ting og sager.

Hvad ville du Ib sige til at folk skrev at du kørte en svindelbiks, fordi du på et tidspunkt havde lavet et stykke dårligt arbejde?

Der er meget stor forskel på svindel og dårligt arbejde og jeg kan på ingen måde vide hvad alle folk tænker og gør, så derfor er reglerne som de er.

Dbh Martin

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Big SmileHej alle & Martin Thorborg !

YesJa Martin jeg respekterer og kan godt et langt stykke af vejen forstå dine bevæg baggrunde.

WinkOg ja selvfølgelig er der gradbøjninger på dårlig arbejde & svindel & plat.

Jeg mener denne "sag" var og er meget speciel og for såvidt dybt tragisk. Så den juridiske "kompetence" ville vil også tale om formidlende omstændigheder i forbindelse med omtale af denne.

Nu er det jo hellere ikke hvilken som helst der "dømmer", nemlig Erhvervs & Selskabsstyrelsen.

Jeg ved også at virkelig mange iværksættere og selvstændige læser Amino, samtidig med at kendskab niveauet til siden er meget højt hos befolkningen.

Derfor ser jeg selvfølgelig også dette "middel" (Amino) godt egnet til at advare mod diverse.

Ja hvis RÅD & MAL blev beskyldt for plat & svindel eller dårligt udført arbejde, gik jeg da også udfra, at jeg fik lejlihed til at forsvare dette ? Og måske også finde en "sort/hvid advokat" til at vinde en masse penge til mig. Jeg deler forøvrigt til fuldkommenhed dine betragtninger omkring de juridiske løsninger eller manglende på samme.

Men ellers er jeg meget enig i at mudderkastning og dårlig stemming ikke hører hjemme på Amino. I den forbindelse mener jeg også, at der desværre ofte er for meget private kæpheste der skal hyppes på Amino, til skade for trådstarters spørgsmål og problemstillinger.

Nu har jeg med tilfredshed set blogge der kører omtalte sag, f.eks. "Iværksætteri uden filter". Der har også været en artikel i Erhvervsbladet. De her omtalte når nok bare ikke målgruppen i samme omfang som Amino.

Men jeg trivler ikke på, at du Martin forsøger at gøre det bedste. men selv med det udgangspunkt kan man ikke forvente at alle er enige.

Vi er også mange selvstændige der mener vi gør vores bedste i hverdgen, det er ikke det amme som, vi får ja eller accept fra alle. Sådan er det vel, og sådan skal det vel også være ???

Vi bør vel også huske på at Amino også er et debat forum. Og som en tidligere har skrevet hvad gør www.trustpilot.dk ????

WinkLad os alle sammen ønske hinanden en god sommer, og lad os gå efter boldene og ikke "mændene".

Bedste hilsener

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk   

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:12

Hvis pengene betales tilbage, så er der vel ikke tale om snyd, men bare dårlig rådgivning. Det er selvfølgeligt klart, at det would-be selskabsejerne har lidt væsentlig skade, men sådan kan det åbenbart gå når man prøver at stifte ApS uden at kunne opfylde kravene.

Jeg antager at Selskabsfabrikken, ikke længere opretter selskaber på denne måde, så der er vel ikke rigtigt noget at advarer imod fremover.

(Sætning fjernet af Thorborg)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:16
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Lundsby:
Hvis pengene betales tilbage, så er der vel ikke tale om snyd, men bare dårlig rådgivning

Hvis jeg røver en bank og afleverer pengene tilbage er der vel tale om et banklån.Wink

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 21:17

Du mener ikke det er svindel fordi de er taget med bukserne nede herinde og så vælger at betale tilbage efter E & S har nedlagt selskaberne??????????

Det mest grinagtige er at jeg fik et brev i sidste uge om at de kun kunne afdrage med kr.500.- pr. mdr...Uden at rive op i fortiden igen kan jeg kun sige at de penge ikke er problemet men alle de ting som ikke kan gøres op i penge!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:22

Henrik Krogh:

Lundsby:
Hvis pengene betales tilbage, så er der vel ikke tale om snyd, men bare dårlig rådgivning

Hvis jeg røver en bank og afleverer pengene tilbage er der vel tale om et banklån.Wink

Nu kan vi vil godt blive enige om at der ikke er noget ulovligt i, at stifte et selskab. Mens bankrøveri er stærkt strafbart!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Malermester:
Du mener ikke det er svindel fordi de er taget med bukserne nede herinde og så vælger at betale tilbage efter E & S har nedlagt selskaberne??????????

Nej, jeg kan ikke se at det er svindel, hvis der ikke er nogen der vinder noget ved det. Denne sag har kun tabere der er så vidt jeg kan se, ingen der vinder noget på det!

Men det betyder skam ikke, at jeg ikke har sympati, for din situation. Jeg ville også være rigtigt rigtigt sur i dit sted. Men omvendt så tror jeg heller ikke at Tonny render rundt med det største smil på læben for tiden.

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 21:31

Nu nævnte jeg ingen navne, men nej det tror jeg skam heller ikke de gør. Om det er svindel eller ej er op til domstolene at afgøre, jeg forholder mig bare til fakta lige nu. Og jeg håber da snart alt det her er overstået så vi kan komme videre.

Side 9 ud af 10 (94 indlæg)