Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offline annoncer gir ikke online salg?

Side 3 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
At WUPTI brænder en masse penge af på TV-reklamer betyder ikke at der er profit på dem. Det ville undre mig meget hvis der var det. En så massiv TV-kampagne tror jeg de kommer til at skulle forrente over en meget lang periode! Jeg kan ikke forestille mig den tjener sig hjem - krone for krone, ret hurtigt. Om nogensinde. TV kan gøre dit navn kendt, ingen tvivl om det, men at konvertere det til et salg - ovenikøbet et online salg, er langtfra særlig let.

Der var en meget god grund til at de gamle dot-com virksomheder stoppede den voldsome TV-reklamering som vi så i sen 90'erne - de gik nemlig konkurs :)

Der har iøvrigt været ven livlig diskusion om WUPTI ovre på min blog siden et par uger før de startede ...

Tilmeldt 15. Oct 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ikke den store erfaring, men fulgte martins råd. jeg har dog prøvet på et tidspunkt at lave 50 målrettede reklamer til private (for lige at se om der ville ske noget) så jeg kunne få det bekræftet på egen butik, men måtte konstatere at den time kunne være brugt bedre :)

 

Når jeg sidder ved min computer kan jeg aldrig huske de webadresser jeg skulle tjekke. Jeg kan lige huske bilka.dk, men dem jeg har set i diverse annoncer dem glemmer jeg altid igen. Har i hvert fald ikke set noget endnu hvor jeg ligefrem gemte den og tog den med ned og tjekkede annonce. Jeg læste på et tidspunkt om noget online legetøj, men da jeg så kom ned kunne jeg ikke huske hvad den hed og så var det nemmere at huske br.dk :)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Uden at vide det vil jeg tro, at Wupti har købt indrykninger i tv for et sted mellem 2 og 4 millioner kroner. De har sikkert 20-35% avance på det, de sælger (max.). Så skal der bare regnes lidt....

Også ovre hos mig er Wupti blevet heftigt debatteret :-)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu blev Wupti.com bragt på banen som et super eksempel på et nystartet webhandels firma som prøver at markedsføre sig offline.

Med det samme jeg så dem i TV - og hver gang jeg ser en ny reklame for et .dk eller .com firma, så er jeg inde og tjekke og se hvordan de markedsfører sig eller. Og som Mikkel snakker om i sin blog, så er det dæleme minimalt hvad der bliver brugt af online markedsføring deriblandt søgemaskiner. Jeg har set ét banner ét sted, og det var på forsiden af tv2.dk. Det er dæleme ikke meget!

Jeg ved at NRGI er med i rykken, med mange millioner, men er det nok? Det bliver ihvertfald utroligt spændende at følge wupti.com de næste måneder. De kan godt bruge TV reklame til branding, men at de fyrer TV reklame af for flere millioner på den første måned, gør jo ikke at jeg køber der om et år. Jeg kender dem måske ikke engang om et år. Det virker som et klassisk eksempel fra starten af 2000 slutningen af 1990 hvor der blev brugt virkeligt mange penge på offline markedsføring, og det eneste det i de fleste tilfælde bragte med sig var konkurser og lukkede firmaer.

 

Hvis de har så mange penge i ryggen, hvorfor har de fx så ikke adwords for hver eneste produkt, eller kategorier. Og hvorfor er der ikke gjort en masse ud at markedsføre sig via søgemaskinerne generelt. Man kan håbe at Wupti.com bliver bedre til deres online markedsføring, ellers tror jeg - ligesom mange andre - heller ikke at de kommer til at holde mere end et år. Fortjenesten på elektronik som computere og cameraer er så lav, at for at køre store TV reklamer og tjene pengene ind igen, så skal der virkeligt noget salg igennem.

Og hvorfor har de ikke haft fat i dig demib til at give dem en god plads i søgemaskinerne. Jeg kan ikke lade være med at sidde og krumme tæer og tænke at jeg kunne bruge de penge de bruger, på en meget bedre måde, og føler egentligt bare at pengene foræres til TV stationerne. Det kan godt være at de har kørt en del reklame, og selvom jeg har set dem, så kan jeg ærligt talt næsten ikke huske hvad de handlede om.

Jeg tror nu at pixmania.com klarer sig bedre end wupti.com kommer til at gøre.

Man kan håbe på at deres strategi er at køre en masse TV reklame, for at booste salget og gøre deres varemærke velkendt, for derefter at kaste sig ud i en seriøs og kontinuerlig online markedsføring som giver dem noget fortjeneste.

Wupti.com er da helt sikkert et projekt jeg godt gad at være fluen på væggen i. Forestiller mig at de sidder med kufferter med penge, omkring mødebordet og ikke rigtige ved hvor de skal kaste alle de penge hen. Det virker meget useriøst at de ikke gør brug af mere online markedsføring.

 

De kunne lære meget af at læse i kategorien "online markedsføring" her på amino ;-)
 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan godt være at der er 20-35% avance på hvidevarer - ved jeg intet om - men på navigation, cameraer og computere kommer vi ikke over 10% det er helt sikkert. Ellers producerer de sgu selv varemærker i deres kælder ;-)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis jeg skulle bruge mange millioner på TV-reklamer ville jeg i hvert fald aldrig gøre det på det tidspunkt WUPTI har gjort. Jeg ville have lavet en "soft-launch, og kørt shoppen langsomt igang over de næste måneder, så de værste fejl (som der ALTID er) bliver rettet til, og konverteringerne kan blive optimeret. Der er INGEN der kan launche den perfekte shop dag 1. Der vil altid være små fejl. Der vil altid være processer og forløb der kan optimeres henimod et bedre salg. Forskellen på den første uge, og så uge 30 (ved en ihærdig indsats) kan sagtens være en dobbelt så god konvertering, totalt set. Ved at vente 6 måneder med TV-reklamerne ville de i det tlfælde ende med en ROI på det dobbelte.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Rent marketingmæssigt så er de lallende amatører og sitet er heller ikke noget at skrive hjem om.
Det er typisk arbejde fra offline reklamefolk og de kommer til at tabe monster mange penge.
Måske på sigt når de har lært hvad nettet er, kan de komme til at tjene penge. Men så har de lige et par års fejltagelser der skal betales af på...
Jeg satte ikke mine sparepenge i den pram..

Dbh Martin

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-11-2006 22:27:04 Forfatter: Mikkel deMib Hvis jeg skulle bruge mange millioner på TV-reklamer ville jeg i hvert fald aldrig gøre det på det tidspunkt WUPTI har gjort. Jeg ville have lavet en ''soft-launch, og kørt shoppen langsomt igang over de næste måneder, så de værste fejl (som der ALTID er) bliver rettet til, og konverteringerne kan blive optimeret. Der er INGEN der kan launche den perfekte shop dag 1. Der vil altid være små fejl. Der vil altid være processer og forløb der kan optimeres henimod et bedre salg. Forskellen på den første uge, og så uge 30 (ved en ihærdig indsats) kan sagtens være en dobbelt så god konvertering, totalt set. Ved at vente 6 måneder med TV-reklamerne ville de i det tlfælde ende med en ROI på det dobbelte.


Enig, det er rent boo.com

De kørte også offline i flere måneder før de gik i luften og det gik dem som bekendt ikke godt.
Amatører..

Dbh Martin

Fra Helsinge
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-11-2006 22:27:04 Forfatter: Mikkel deMib Hvis jeg skulle bruge mange millioner på TV-reklamer ville jeg i hvert fald aldrig gøre det på det tidspunkt WUPTI har gjort. Jeg ville have lavet en ''soft-launch, og kørt shoppen langsomt igang over de næste måneder, så de værste fejl (som der ALTID er) bliver rettet til, og konverteringerne kan blive optimeret. Der er INGEN der kan launche den perfekte shop dag 1. Der vil altid være små fejl. Der vil altid være processer og forløb der kan optimeres henimod et bedre salg. Forskellen på den første uge, og så uge 30 (ved en ihærdig indsats) kan sagtens være en dobbelt så god konvertering, totalt set. Ved at vente 6 måneder med TV-reklamerne ville de i det tlfælde ende med en ROI på det dobbelte.

 

Mon ikke de har valgt at launche nu for at få del i julehandlen, som sikkert udgør en pæn andel af det årlige salg indenfor de produktgrupper som de beskæftiger sig med?

 

Jeg syntes iøvrigt at markedsføringen virker ganske fornuftig, man satser masivt på at få brandet kendt blandt "Hr. og Fru. Danmark" mens de sidder og drikker aftenkaffen. Jeg kan godt forestille mig, at det vil få en del til lige at bestille den der julegave til xx.

 

Iøvrigt har jeg da set deres bannere flere forskellige steder på nettet, den anden dag var BT helt overplastret med deres logo.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-11-2006 22:35:52 Forfatter: miker

Jeg syntes iøvrigt at markedsføringen virker ganske fornuftig, man satser masivt på at få brandet kendt blandt ''Hr. og Fru. Danmark'' mens de sidder og drikker aftenkaffen. Jeg kan godt forestille mig, at det vil få en del til lige at bestille den der julegave til xx.


Strategien har været prøvet før, og den virkede ikke.
Side 3 ud af 8 (73 indlæg)