At WUPTI brænder en masse penge af på TV-reklamer betyder ikke at der er profit på dem. Det ville undre mig meget hvis der var det. En så massiv TV-kampagne tror jeg de kommer til at skulle forrente over en meget lang periode! Jeg kan ikke forestille mig den tjener sig hjem - krone for krone, ret hurtigt. Om nogensinde. TV kan gøre dit navn kendt, ingen tvivl om det, men at konvertere det til et salg - ovenikøbet et online salg, er langtfra særlig let. Der var en meget god grund til at de gamle dot-com virksomheder stoppede den voldsome TV-reklamering som vi så i sen 90'erne - de gik nemlig konkurs :) Der har iøvrigt været ven livlig diskusion om WUPTI ovre på min blog siden et par uger før de startede ... |
Jeg har ikke den store erfaring, men fulgte martins råd. jeg har dog prøvet på et tidspunkt at lave 50 målrettede reklamer til private (for lige at se om der ville ske noget) så jeg kunne få det bekræftet på egen butik, men måtte konstatere at den time kunne være brugt bedre :)
Når jeg sidder ved min computer kan jeg aldrig huske de webadresser jeg skulle tjekke. Jeg kan lige huske bilka.dk, men dem jeg har set i diverse annoncer dem glemmer jeg altid igen. Har i hvert fald ikke set noget endnu hvor jeg ligefrem gemte den og tog den med ned og tjekkede annonce. Jeg læste på et tidspunkt om noget online legetøj, men da jeg så kom ned kunne jeg ikke huske hvad den hed og så var det nemmere at huske br.dk :)