Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offline annoncer gir ikke online salg?

Side 5 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :
"Jeg syntes iøvrigt at markedsføringen virker ganske fornuftig, man satser masivt på at få brandet kendt blandt ''Hr. og Fru. Danmark'' mens de sidder og drikker aftenkaffen. Jeg kan godt forestille mig, at det vil få en del til lige at bestille den der julegave til xx." 

Jeg kan huske fra min tid i branchen, at salget af den slags forbrugsgoder wupti.com sælger er mere jævnt fordelt på hele året end tidligere. Engang var en video, eller noget i den stil, noget man sparede op til, og ønskede sig til jul. Men i dag hvor folk har friværdi og penge mellem hænderne købes elektroniske forbrugsgoder i højere grad når man har lyst. Men radio/TV forhandlerne gik altid amok i en julerus og fyldte lagrene totalt op til jul, og så hørte man ikke fra dem før februar/marts i det nye år, da de altid havde været for optimistiske da de købte ind.

Men bortset fra det, så bliver det rigtig spændende at se hvordan wupti.com kommer til at klare sig, og hvad de vil gøre for at erobre markedsandele. Det er jo i et lidt andet målestok end de fleste Aminoer formår mht. markedsføringsbudgetter, men det bliver det jo ikke mindre lærerigt af

mvh Carsten
Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tør vædde på at wupti er væk indenfor et år. Selvom de har nok så mange penge i ryggen, så handler det jo om at tjene penge og det kommer til at vare laaaaang tid.

 

Udover at dumme sig i markedsføringen, skriver de også at de har ansat 12 mand til at tage sig af biksen fra start med deraf følgende lønomkostninger så der skal hgodt nok sælges noget....

 

 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ret sikker på, at der i markedsføringssprog i fremtiden bliver tale om "en wupti", lissom der også er tale om "en boo" - men den har de nok ikke hørt om hos wupti.

 

Iøvrigt synes jeg det er sjovt at forestille mig det første møde, der fandt sted før dether firma blev stablet på benene: "Jeg har sgu fået en idé: vi laver et firma der hedder Wupti, der sælger hårde hvidevarer - det er pissegenialt"

 

 

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er muligt at Wupti er væk om et år. Man kunne frygte det for dem, men jeg tror nu snarere, at det bliver en succes. De har jo tydeligvis sat deres spor - og selv reklamebinde typer som undertegnede og Mikkel deMib (det er jeg selvfølgelig ikke klar over om deMib er, men det forestiller jeg mig) har slået et smut forbi Wupti.

Jeg smider samtlige papirreklamer ud, så snart de kommer ind af døren. Normalt har jeg et "Ingen reklamer, tak" skilt på døren, men jeg er lige flyttet og har ikke fået sat det op endnu, så der vælter flere kg ind om dagen, der ryger ud med det samme. Jeg mindes ikke at have købt et produkt, fordi jeg så en reklame for det (ej heller fordi det lå i min underbevisthed og jeg derfor valgte det frem for et andet), men Wupti har alligevel gjort et indtryk. Når jeg inden længe skal købe en fladskærm, tager jeg rundt og kigger på dem "live". Derefter får Wupti stensikkert et besøg, da deres tilbud ser ret attraktive ude.

De kunne meget vel være et eksempel på, at offline markedsføring kan betale sig for butikker online. Det er en teori. Jeg hælder lidt til begge sider, men jeg er i hvert fald ikke overbevist om, at det er en dårlig strategi de har valgt. 

Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bo

 

philipson wine er da et meget godt eksempel på offline annoncering, der giver afkast online, men de bruger jo nok det samme aantal kroner som diverse sites du selv nævnte.

 

Har selv prøvet lidt i Berligerne, det gav da også online kunder, men jeg må nok erkende at, hvis det lige frem skulle betale sig selv hjem og oven i købet give overskud, så skulle der nok astronomiske beløb til, så den stoppede vi indtil videre.

 

Du spørger hvordan man så får folk, der ikke allerede shoper online til at shoppe online, når ikke man laver offline markedsføring? Hvad med bare at glemme disse offline kunder indtil videre og så gå efter online kunderne til a starte med? Der er jo stadigvæk et stort kundepotentiale, hvis du skærer offline kunderne væk

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer,

 

Den bedste reklame man kan få, - er mund-til-øre. Sørg for at give dine kunder den bedste

service i hele verden, så avler det sig selv, og du vil mærke "langsomt" men effektivt, at

flere og flere kommer i din butik! (Jeg plejer at komme hos den bager eller slagter, som

min omgangskreds anbefaler)

 

Men lidt banner-reklame på nettet skader aldrig, - det handler bare om at finde de gode

steder, hvor du har størst chance for at ramme din målgruppe. En anden meget vigtig ting

er, at du skal prutte om prisen hos annoncøren - de er mere sulten end de lyder til! Prøv

at lokke dem til at give dig en slags prøveperiode til fornuftige penge.

 

De bedste hilsner,

 

Bo Saksager

ComputerButik A/S

 


Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig.
Jeg fik blomster med bud fra en kunde i går fordi han var så glad for min hjælp

Det har jeg sgu'' aldrig prøvet før... men det er jo sådanne kunder, der går rundt og anbefaler en til alle andre de kommer i nærheden af

Mvh, Christian

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Er også enige... Dog er det ikke kun service der skal være i top.  Et godt produkt er lige så vigtig, end da måske vigtiger. Hvad hjælper det at sælge noget "lort" hvis servicen er i top :-)


Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er maser af gode eksempler på "lort" der sælger gennem vedvarende og ekstrem agressiv markedsføring. Faktisk er det langt fra altid det bedste produkt der vinder. VHS/Betamax er blot en ud af mange sådanne eksempler, hvor markedet som helhed vælger er underlegent produkt.
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
jojo Udtrykket "undtagelsen der bekræfter reglen" bruges som regel, når man har fundet en undtagelse 

Side 5 ud af 8 (73 indlæg)