I sin bog E-pusher skriver Martin Thorborg, at man kun skal markedsføre netbutikker på nettet: ”Offline annoncer giver ikke online salg”. Reklame udenfor nettet – f.eks. i aviser, i TV, bag på busser, husstands-omdelte foldere osv osv – er spild af penge. Kan det virkelig passe? Nu snakker vi ikke om de store poker-sider eller om CDON.com og sådan nogle, som poster millioner af penge i TV-reklamer. Vi snakker kun om almindelige markedsførings-budgetter hos iværksættere og små firmaer. Kender du eksempler på, at det kan lade sig gøre at markedsføre en netbutik ”offline”, at det var en god idé at gøre det, at det kunne betale sig? Hvis Martin har ret, hvordan får man så fat i potentielle kunder, som endnu ikke shopper på nettet? mvh. Bo Jensen Butik Go’aften |
Dato: 21-11-2006 01:03:44
Forfatter:GoaftenKan det virkelig passe?
Omdeling af 2.500 reklamer for online ferieudlejning i et sommerhusområde gav én henvendelse, gæt selv om det var profitabel. Omdeling af 20.000 flyvers på danske skoler, universiteter og i nogle områder også husstande gav et par hundrede nye brugere af en online gratis service. Det kunne heller ikke ligefrem betale sig :)
Aldrig mere offline markedsføring for et online tiltag herfra. Så de positive historier kan jeg ikke hjælpe med
