Velkommen til :) Jeg synes du misser lidt pointen i denne tråd, så lad mig lige opsumere ...
Der er mange måder at markedsføre sig online på - søgemaskiner er blot en af dem
Der er også mange måder man kan markedsføre sig off-line på - annoncer i magasiner og blade er en mulighed
Online er det muligt at måle hver enkel reklamepåvirkning og respons meget præcist - off-line kan det langt fra gøres ligeså præcist
Påstanden fra mange, inklusiv migselv, Martin Thorborg og mange andre, i denne tråd er, at online markedsføring skaber online salg - det gør off-line markedsføring slet ikke i samme grad. Det synes jeg på ingen måder du med dit indlæg har tilbagebevist - du har, for nu at være lidt fræk, bare reklameret for endnu et off-line medie (og ikke et ondt ord om det, iøvrigt :)) - ikke skubbet ved det fundament som der egentligt diskuteres i denne tråd.
Når det undersøges hvad det koster at generere et salg til en given virksomhed fra off-line medier og online medier, er online medierne altid billigere - hvilket igen giver en højere ROI/ROAS. Sammenlignes online medierne, er søgemaskiner som oftest den billigste metode. Det betyder dog ikke, jvf. ovenstående, at det bør stå alene. Det er aldrig klogt at satse alt på et brædt!
En af de største udfordringer i online markedsføring kan være, når helt nye produkttyper skal lanceres. Der er ingen der søger efter en bil med 5 hjul - for ingen ved den findes (hvis den nu gjorde ...). Og der er ingen online debatter, communities eller blogs, der beskæftiger sig med 5-hjulede biler. Kort sagt - der er ikke så meget at bygge på. Det gør det dog ikke umuligt - bare lidt sværere. Det kræver man tænker virkelig kreativt. Og det er der masser af gode eksempler på - Skype, Kazaa eller SpamFighter har såvidt jeg ved aldrig brugt penge på off-line markedsføring og alligevel fået banket nogle OK butikker op :)