Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offline annoncer gir ikke online salg?

Side 4 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :


Som du siger Mikkel en soft launch havde været bedre, umiddelbart virker det som om at de bruger deres millioner til at teste om de kan tjene penge på offline markedsføring, hvilket de så finder ud af at de ikke kan.

Måske var det lige den nemmest måde de kunne se for at kunne måle sig til deres ROI på TV reklame, uden at skulle filtrere diverse andre besøgende fra, fra diverse sites, søgemaskiner og direkte besøgende ;-)

Ved virkeligt ikke hvad de tænker på, men som sagt så bliver det da superspændende at følge. Jeg er bare ked af at der går så mange penge til spilde på sådan et projekt. At der sidder nogle uvidende naive folk i NRGI''s ledelse er da skamligt.

Fandt lige et sted hvor der var en der skrev at de havde haft 13.000 besøgende fra de åbnede siden kl 00.00 mandag den 13 og til de mødte på arbejde, hvilket vel betyder omkring kl 9. Det er da en pæn sjat, men hvor mange der har købt af dem, er svært at sige men under 0.1% er vel meget godt spået ;-) Men de skrev også at de havde haft 7000 besøgende dagen før, altså om søndagen. Det er dæleme da ringe for en landsdækkende TV reklame!


Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Det jeg ikke forstår er at grossister af de kente mærke vil sælge til dem, det er mig en gåde -jeg tror ikke El-giganten, Punkt1 osv. sådan lige slipper deres "ret".   Er WUPTI.com ikke bare  en af de stor er som bare vil lave en ekstra shop ???  eller hvem er de ?
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
"Jeg syntes iøvrigt at markedsføringen virker ganske fornuftig, man satser masivt på at få brandet kendt blandt ''Hr. og Fru. Danmark'' mens de sidder og drikker aftenkaffen. Jeg kan godt forestille mig, at det vil få en del til lige at bestille den der julegave til xx." 

 


Problemet er bare at "hr og fru danmark" som sidder og drikker aftenskaffe, er elendige til at konvertere! Og endda endnu værre til at konvertere når de høre en reklame som kun nævner varekategorier. Elendig markedsføring for en onlinebutik, håber der dukker noget uventet op som kan retfærdiggøre deres offline markedsføring ellers er det latterligt.

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Det man også kunne tænke sig (kan se der mange Philips ting på WUPTI  ) at reklame spots er betalt ½ af dem, eller noget i den retning... Da philips næsten er lige glad om det er WUPTI eller en anden som sælger -bare reklamen   kommer ud. Og TV er jo nogen de kan lide de kære BRAND ejer...

 

Jeg selv var lige ved at købe en ekstra støvsuger til huset i går  (en Philips), men så tænkte jeg sku at jeg lige vil ud at se i en fysisk butik først, da jeg tænkte at WUPTI nok ikke er der om1-2år (garantien) 

 

Philips er hvis også en af de mærker der lettes at blive forhandler af, af de rigtig kentemærker...

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke et paradoks, at hvis webadressen er skrevet i en annonce, så kan de potentielle kunder ikke huske den. Men hvis man laver en PR-kampagne eller en event for at slå et firmanavn fast, så kan kunderne godt huske det, gå hen til puteren, skrive www.firmanavn.dk og handle på livet løs?


 


mvh. Bo Jensen


Butik Go’aften


www.goaften.dk


Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :


Dato: 21-11-2006 22:51:33 Forfatter: Kim Sand
Fandt lige et sted hvor der var en der skrev at de havde haft 13.000 besøgende fra de åbnede siden kl 00.00 mandag den 13 og til de mødte på arbejde, hvilket vel betyder omkring kl 9. Det er da en pæn sjat, men hvor mange der har købt af dem, er svært at sige men under 0.1% er vel meget godt spået ;-) Men de skrev også at de havde haft 7000 besøgende dagen før, altså om søndagen. Det er dæleme da ringe for en landsdækkende TV reklame!







Jeg kan huske nogle tal fra dengang Toycity lancerede med samme voldsomme styrke, tilbage i slut 90'erne. De "pralede" efterfølgende af, at de havde skaffet 16 millioner besøg på 3 måneder - og 216 salg! Det er en konvertering på 0,00135% De glemte så at sige, at langt de fleste af dem endte med at få en email på engelsk d. 24 december om at de alligevel ikke kunne få det legetøj de havde bestilt til deres børn.

Med denne konvertering, vil besøg fra f.eks. Google AdWords til 1 krone pr. klik (hvilket er lavt sat) koste 74.074 kroner pr. konvertering. Og godt nok er avancerne på legetøj høje, men ikke SÅ høje :)





Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Man må ihvertfald sige at Wupti''s offline marketing, har skabt rimeligt meget online omtale :-)

 

 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-11-2006 23:11:20
Forfatter: Mikkel deMib


Jeg kan huske nogle tal fra dengang Toycity lancerede med samme voldsomme styrke, tilbage i slut 90''erne. De ''pralede'' efterfølgende af, at de havde skaffet 16 millioner besøg på 3 måneder - og 216 salg! Det er en konvertering på 0,00135% De glemte så at sige, at langt de fleste af dem endte med at få en email på engelsk d. 24 december om at de alligevel ikke kunne få det legetøj de havde bestilt til deres børn.

Med denne konvertering, vil besøg fra f.eks. Google AdWords til 1 krone pr. klik (hvilket er lavt sat) koste 74.074 kroner pr. konvertering. Og godt nok er avancerne på legetøj høje, men ikke SÅ høje :)



Yep... Toycity ror jeg nok jeg kan jeg også huske. Vi havde på det tidspunkt Best Buy Toys som kunde (Toycitys hovedselskab dengang). Desværre valgte de at bruge et af de store bureauer istedenfor os da de mente vi var for lille til at løfte opgaven. Fair enough.. men at smide 10 millioner i en løsning der i de bedste tider havde et meget begrænset udvalg hjalp heller ikke på ROI. Desuden var det altså stadig meget få mennesker der handlede på nettet og de var typisk IT interesserede folk. Det er altså begrænset hvor meget lejetøj man kan sælge til dem. En "softlaunch" som Mikkel siger + en lidt mindre forkromet løsning + ikke at starte i 10 lande med det samme ville nok havde været en bedre ide. Og deres offline markedsføring hjalp ihvertfald ikke på konverteringen, kun på besøgstallet. Jeg syntes også jeg kan mindes at det var uhyggeligt svært at bestille på siden dengang. De skulle nok lige have kigget på e-pusher :0)

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

OG WUPTI - Sikke en debat , mit indlæg skabte  Det må vel være fordi det er det bedste/værste eksempel på offline reklame for en online butik, lige pt. (som man nu ser på det). Jeg kunne egentlig godt tænke mig også at være en "flue på væggen" når de holdt markedsførings strategi møder, -for lige at  høre hvad deres mål er (Branding ? eller skubbe konkurrenter af banen ? eller ???) Og hvor de forventer at være om f.eks. et år ? -I har ret, -det bliver spændende at se om de overlever


Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Tilmeldt 31. Oct 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-11-2006 10:35:55
Forfatter: Biz. Since 1992
En god billige offline reklame = noget som jeg selv bruger er en lille reklame evt. A5/A4 som er vedlagt i pakken som man sender sine netkunde hvergang  (også fysik butiks kunder, med i posen), altså et tilbud mere / nyheds produkt = et mere salg.  Det er dumt ikke at vedligge et ekstra tilbud når man anyway sender ud...



Hvorfor ikke spørge kunden med det samme, når nu kunden alligevel skal til at betale?
Er det ikke bedre at "presse" dem til en beslutning inden de forlader butikken med 10% rabat end at risikere at de glemmer produktet? Du kan jo på et tidlig tidspunkt få afklaret/forklaret evt. tvivl i kundens sind og måske finde nogle vitaminer i hvorfor de ikke vil have det produkt men istedet for et andet.

Side 4 ud af 8 (73 indlæg)