Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offline annoncer gir ikke online salg?

Side 2 ud af 8 (73 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-11-2006 10:50:34 Forfatter: Anne Fogel

Hej



Jeg vil gerne bidrage med en god historie.



Jeg annoncerede sidste år i et gratis blad (mode) med 3 produkter. Det ene var der en super respons på, de 2 andre var der ingen (billederne helt elendige)



Hvis det ikke var fordi, at bladet konstant laver fejl, så ville jeg bruge det ofte.



Dog er jeg sikker på, at den succes jeg havde, handlede kraftigt om den rigtige pris, de rigtige øreringe og det rette tidspunkt.



Kender mange der har haft/har annoncer i og ikke får 'a dime' ud af det. De venter bare på at have brugt det op (sikkert tegnet sig for et år)






Anne







 



Hej Anne, måske du er blevet "fusket" men minder du ren faktis har solgt...  Jeg har haft nogen i samme stil...  Det var et kendt modemagasin for unge, hvor de tager nogen udplukket produkter ud og laver en slags anmeldelser. (det ser dog ud som om de gør det gartis, når læserne ser det, men det er det ikke)  Men her  var der ret stor respons på gik jeg og troede i nogen uger, og tænkte FUCK DETTE RYKKER SKU DE DER "ANNONCER" :-)  SIKKER ALLE DEM SOM RINGER!!! OG SPØRG HVOR DE KAN KØBE PRODUKTET/MÆRKET -men men men ekstra salg udeblev WHY ?  joooo jeg tror sku det var dem som ejer magasinet som ringe og spurgte selv sådan 20-30gange ca.  med lidt forskelige folk. hehe.  Sener på mdr. ringe de om jeg ville være med igen HAHAHA NEJ TAKKKK DU :-) men først gang var gratis :-)



Fra Svaneke
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 69
Fra  Skøde Centret Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil kun bidrage med endnu en dårlig erfaring med offline markedsføring.

I vores firma prøvede vi i starten at markedsføre os via den almindelige offline kanal. Det er også 3-4 år siden nu, så tiden var en lidt anden. Men hverken løbesedler eller aviser gav noget særligt.

Derfor vendte vi blikket mod nettet, og det har vi ikke fortrudt....

Siden har vi ikke brugt en krone på offline markedsføring (ikke engang i form af flotte konvolutter med prof. tryk). Idag bruger vi iøvrigt slet ingen penge på markedsføring overhovedet, heller ikke online (bortset fra webhotel og domæner). De kunder vi har brug for, kommer ind via de organiske søgelister. Så kan det jo ikke blive billigere.

Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Igen

 

Nej nej den var altså god nok. Det var salg.

Jeg har jo også forhandlere.... Jeg har gået i "flinkeskole" og sendte salget videre til dem (nej jeg er ikke blondine)

Da mine smykker jo bliver lavet i "limited editions" så er der fuld tjek på hvad der bliver solgt og hvornår

Og de der gratis magasiner bruger da helt ad h...... til metoder. Det jo nærmest som en sekt

Iøvrigt syntes jeg rigtig dårligt om den metode med at "snyde" læseren med "guides" når det reelt er reklame.

Så selvom jeg kunne havde lavet en forretning med at annoncere der, så er det skod i mine øjne. Men det jo så en anden snak.

Så det jeg vil sige er; har du et produkt, med en rigtig god pris eller tilbud og det rette medie, så tror jeg godt det kan lade sig gøre, at få god "payback". Skal du ses, brug andre metoder

Anne

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

 


 


Vi kan også bidrage med dårlige resultater af off-line markedsføring.. Da jeg startede virksomheden i 2003 udsendte vi en brochure til 80.000 husstande i og omkring Århus… med meget begrænset resultat.. Jeg har forsøgt med annoncer i meget målrettede magasiner og fagblade, med meget begrænsede resultater..


For nylig har jeg udgivet en guide til den nye haveejer,(udarbejdet af Christian Berton som er aktiv Aminobruger) som en lille appetitvækker, for at få kunderne til at gå på hjemmesiden og finde resten af informationerne.. Denne folder blev sendt meget målrettet til nybyggede husstande i Danmark.. Mere målrettet kan jeg næsten ikke forestille mig vi kan gøre det.. Tidspunktet vi udsendte var ikke helt optimal, og vi giver det et nyt forsøg her til foråret.. Men den umiddelbare reaktion er til at komme over… Dog har jeg en tro på at det kan give lidt på sigt..  


 


Mit råd må derfor være, brug primært online-markedtion til e-handel.. og forsøg i det små med de offline muligheder der måtte være.. Generelt PR arbejde har vi haft held med, men det kræver dog en del ressourcer…


Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Samme erfaring.

 

Annonce i lokalavisen for en LOKAL internetportal: Ikke een ekstra besøgende.

 

Lad os lege lidt med tallene for at forstå, hvorfor det er sådan:

Vi er vandt til Google AdWords og søgemaskineoptimerede hjemmesider. Folk finder OS fordi de har brug for det, vi kan.... og det tager 2 sekunder at finde os. De ved fre søgeresultatet, at vi potentielt burde kunne levere varen allerede INDEN de kommer ind på vores hjemmeside. Det er målrettet, brugerstyret.... og ikke mindst behovsstyret.

Til sammenligning er off line annoncering det stik modsatte: Vi fyrer med dyre spredehagl i både tid og rum.

Lad os sige, at vi sender 1000 målrettede breve ud.


Vi skal mase os ind på den potentielle kunde i hård konkurence med alle mulige andre. Lad os antage, at grundet "input owerflow" ryger 500 breve direkte i reklamebunken uden at blive åbnet. Sådan en har jeg i hvert tilfælde... og "input owerflow" har jeg også masser af. Man bliver altså nødt til at sortere væsentlig fra uvæsentligt.

 

For 450 af dem, der åbner de 500 breve, er timingen forkert. De har enten købt for nylig, eller har alle mulige grunde til, at det ikke lige er NU, de skal købe.

Så er der 50 tilbage.

 

25 får aldrig logget sig ind på hjemmesiden, fordi alle mulige andre vigtige ting pressede sig på, hunden spiste brevet, eller i mit tilfælde, bagsiden blev brugt til at skrive en genial ide ned på, som jeg skal checke, næste gang jeg logger på.

Af de 25 der er tilbage gælder vores almindelige konvertering på nettet. Hvis denne i forvejen er på 1%, ja, så skal vi runde 0.25 i konvertering nedefter til et rungende 0.

 

Dertil kan vi lægge folks holdning: De vil IKKE påduttes et produkt eller en løsning inden de SELV har været ude at søge efter tilsvarende produkter... for at sammenligne pris og ydelse... og alt muligt andet.

 

Jeg ved godt, at det kun er tal... og det kan godt være, at der er en masse andre faktorer, som OGSÅ bremser.

 

Jeg siger IKKE, at offline markedsføring ikke virker, generelt. Det jeg siger er, at den måde man laver offline markedsføring på i Danmark ligger på et ALT for lavt plan for at kunne generere salg, der betyder noget.

Informationen er over en bred kam flad, upersonlig og uvedkommende.

 

Der skal helt andre boller på suppen, hvis det skal virke.

Efter min opfattelse så MÅLER offline markedsføringsfolk ikke effekten af det de laver. De kalder det "Branding".

De fravælger altså bevidst muligheden for at kunne gøre tingene bedre og få feedback. Jeg føler i høj grad af denne indstilling til at se nye muligheder i markedsføringen har været årsagen til, at visse offline mediebereauer og trykkerier har haft svære tider efter at Internettet er kommet.

Fik jeg ikke feedback fra alt hvad jeg laver, så performede jeg ikke 1% af det jeg gør i dag. Jeg kunne slet ikke se, hvordan jeg kunne tillade mig at tage penge for det jeg arbejder med, hvis ikke kunden stort set med det samme kan se, at min hjælp ryger direkte ind på bundlinien gange en eller anden god faktor.  

Hvis du har brug for offline markedsføring, så synes jeg, at det kunne være sjovt at bruge min erfaring fra online markedsføring og overføre teknikkerne og principperne til offline markedsføring... DET må da rykke

Mvh,

Christian

 

 

 

 
 

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bo

Jeg kan kun støtte Martins udtalelse. Da jeg investerede i radioreklamer oplevede jeg ingen effekt - rent faktisk har jeg ikke solgt dårligere end i den periode reklamerne kørte...

Det er sure penge at give ud som helt nystartet, så jeg er da glad for, at Martin har advaret en hel del andre.

Held og lykke med onlineannoncerne;-)

Alle gode ønsker

 

Leena Fyhn

Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!



Martin ønsker lidt positivt, hvis det findes.



Jeg kan ikke hjælpe med købt markedsføring, men en omtale i et ugeblad, og omtalen var to små billeder og et par linjer tekst, gav pote.



Produktet havde en udsalgspris på 130,- kr. og omtalen gav et mersalg på 40.000 kr.



MVH



Erling



Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror du skal skelne mellem off-line annoncering og så PR. God PR, sjove events osv er ofte en god ide - det er relativt billigt, og virker tit bedre end annoncer.
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel!



Det har du helt ret i, det var også kun ment som en appetitvækker.



Modsat kan jeg fortælle om annoncering i den lokale ugeavis, to gange, den ene midt på forsiden.



Ideen var at man kunne komme og besøge on-line butikken fysisk.



Dem der kom, var ikke på grund af annoncerne, de var kommet alligevel.



Selv har vi lige haft til diskusion, om der skulle annonceres i Århus Stiftstidende, det er forkastet.



Pengene bliver anvendt on-line.



MVH



Erling



Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med Wupti.com ??? De bruger da masser af penge på offline reklame.. Kunne de mon være undtagelsen, som bekræfter reglen ??? Jeg har selvfølgelig ingen anelse om de har mer-salg pga. dette - eller om de primært tænker branding.. Måske er der nogen herinde, som kender dem og ved mere ?


Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Side 2 ud af 8 (73 indlæg)