Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offline annoncer gir ikke online salg?

Side 1 ud af 8 (73 indlæg)
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

I sin bog E-pusher skriver Martin Thorborg, at man kun skal markedsføre netbutikker på nettet: ”Offline annoncer giver ikke online salg”. Reklame udenfor nettet – f.eks. i aviser, i TV, bag på busser, husstands-omdelte foldere osv osv – er spild af penge.



Kan det virkelig passe?



Nu snakker vi ikke om de store poker-sider eller om CDON.com og sådan nogle, som poster millioner af penge i TV-reklamer. Vi snakker kun om almindelige markedsførings-budgetter hos iværksættere og små firmaer.



Kender du eksempler på, at det kan lade sig gøre at markedsføre en netbutik ”offline”, at det var en god idé at gøre det, at det kunne betale sig?



Hvis Martin har ret, hvordan får man så fat i potentielle kunder, som endnu ikke shopper på nettet?



mvh. Bo Jensen


Butik Go’aften


www.goaften.dk



Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-11-2006 01:03:44
Forfatter:Goaften

Kan det virkelig passe?





Omdeling af 2.500 reklamer for online ferieudlejning i et sommerhusområde gav én henvendelse, gæt selv om det var profitabel. Omdeling af 20.000 flyvers på danske skoler, universiteter og i nogle områder også husstande gav et par hundrede nye brugere af en online gratis service. Det kunne heller ikke ligefrem betale sig :)

Aldrig mere offline markedsføring for et online tiltag herfra. Så de positive historier kan jeg ikke hjælpe med

Tilmeldt 31. Oct 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøvede en overgang at annoncere i et blad. Det kostede 7500kr pr gang. Ikke en eneste henvendelse selvom det udkom til flere tusinde mulige kunder.

 

Min svorger har en Imerco forretning. Han har god omsætning når Imerco avisen udkommer men kun på de tilbud der står i avisen. Så køberne affødt af offline annoncer skal nok lokkes med en gulerod der hedder rabat. En rabatkupon eller lignende.

 

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
> Hvis Martin har ret, hvordan får man så fat i potentielle kunder, som endnu ikke shopper på nettet?

Det er en alt for stor opgave først at få folk til at bruge Nettet, og herefter få dem til at bruge din butik. Drop det. Koncentrer dig om dem der allerede ER på Nettet.
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-11-2006 09:14:11 Forfatter: Mikkel deMib > Det er en alt for stor opgave først at få folk til at bruge Nettet, og herefter få dem til at bruge din butik. Drop det. Koncentrer dig om dem der allerede ER på Nettet.

 

Dertil kan man vel ligeledes sige, at i modsætning til IRL så er det der primært har fået folk til at bruge nettet historisk set er internettets samlede tiltrækningskraft og ikke blot en enkelt. Historisk har mange virksomheder (ikke blot en) gjort opmærksom på internettets mangfoldigheder.

 

Onlinemediet og det tryktemedie dækker hver især forskellige behov. Du nævner selv de der benytter reklamer på TV, men her er deres umiddelbare målsætning nok mere kendelseseffekten end egentligt trafik. Dertil kommer ejerledede virksomheders optimerede muligheder for en exitplan hvis og såfremt de har formået at opbygge et "brand" i den brede befolkning.

 

Som Mikkel skriver, så må det primære for dig at være i øjenhøjde for de brugere du ønsker at tiltrække online.

 

Hver gang vi har fået en ny medarbejder i vor marketing, så har det også altid været det samme. TV, Radio det er deres primære interesse. Og så har jeg taget mig tiden til at fortælle en lille historie, som måske kan bruges i en ultrakort og revideret udgave.

 

Bilka ligger som regel i udkanten af byerne grundet deres butikkers størrelser. Hvis du skal starte bilen for at køre derhen, så skal din købelyst mere end blot almindelig vækkes. Derfor modtager vi uge efter uge, en bunke reklamer.

Førhen, ved ikke om den stadig ligger der, så var der en frugthandler på Nørreportstation, hvor mange reklamer tror du han udsendte?

Nej, vel. Han behøvede det ikke for han var præcis der hvor behovet var, eller endnu bedre han var det helt rigtige sted for at vække kundernes behov - om det så var "jeg har glemt min mad på vej til arbejde" eller "jeg burde faktisk gøre mere ved min sunde side" eller "wow, det æble ser godt nok frisk og lækkert ud"

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror det er næsten rigtig hvad Martin skriver/mener, der er dog altid undtagelers... For at finde undtagelers, skal man hvis bare se på sig selv.   eks. hvis jeg får en reklame/avis ind af døren med en annonce for et produkt jeg står og mangler OG JEG ER NÆR PCen går jeg ofte hen og tjeker siden hvis der stod en webadresse. Men hvis jeg ikke var nær PCen så har jeg sku sikkert  glemt den fysike annonce anyway, før jeg kommer til PCen igen. Derfor virker fysiske annoncer ikke til netbutikker i mange tilfælde. Det virker måske lidt beder hvis der var en HUSKER RABAT som Heineken snakker om. Eller en meget fastsat målgruppe. eks. min søn som går op i rollespil som får en rekalme (ude på marken/skoven) som virker intr. på ham. og der står i annoncen -se mere på hvor webside bla bla.. Det kan godt trække et mere salg.  Men for dem som sælger alm. ting til det brede folk virker det ikke. eks. en web ur-butik, som deler lidt reklame ud her og der på en gågade = spil af penge.  Eller den med reklame på pizza bakker virker helle ikke tror jeg, kun for rigtig storer firme som har råd til at brande deres "LOGO"
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Vores erfaringer siger præcis det samme. Penge på offline marketing er
stort set spildt. Pengene er langt bedre brugt på Google Adwords eller
endnu bedre - søgemaskineoptimering.



De folk, der ikke handler på nettet, skal ikke omvendes af dig, men af
deres venner. Du skal simpelthen levere den bedste
pris/service/hjemmeside whatever og så skal dine kunder fortælle det
til deres venner. Det er selvfølgelig prisværdigt, hvis du finder nye
internet-shoppere, men jeg tror, du knækker nakken på at omvende folk.
Lad deres venner om den opgave.



Efter over fem år med en e-butik, kan jeg kun støtte påstanden om, at offline marketing er nytteløst for online butikker.




Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-11-2006 10:00:57 Forfatter: Biz. Since 1992 Jeg tror det er næsten rigtig hvad Martin skriver/mener, der er dog altid undtagelers... For at finde undtagelers, skal man hvis bare se på sig selv.  eks. hvis jeg får en reklame/avis ind af døren med en annonce for et produkt jeg står og mangler OG JEG ER NÆR PCen går jeg ofte hen og tjeker siden hvis der stod en webadresse. Men hvis jeg ikke var nær PCen så har jeg sku sikkert  glemt den fysike annonce anyway, før jeg kommer til PCen igen. Derfor virker fysiske annoncer ikke til netbutikker i mange tilfælde. Det virker måske lidt beder hvis der var en HUSKER RABAT som Heineken snakker om. Eller en meget fastsat målgruppe. eks. min søn som går op i rollespil som får en rekalme (ude på marken/skoven) som virker intr. på ham. og der står i annoncen -se mere på hvor webside bla bla.. Det kan godt trække et mere salg.  Men for dem som sælger alm. ting til det brede folk virker det ikke. eks. en web ur-butik, som deler lidt reklame ud her og der på en gågade = spil af penge.  Eller den med reklame på pizza bakker virker helle ikke tror jeg, kun for rigtig storer firme som har råd til at brande deres ''LOGO''


Misforstå nu ikke min pointe. Jeg siger ikke at man ikke får besøgende ved at købe helsider i berlingeren, eller husstandsomdeler reklamer til alle danskere. Min pointe er at kontaktprisen er alt, alt for høj. Der er sikkert undtagelser og det vil være rart at høre om nogen der rent faktik havde haft succes med offline annoncer til online salg. Jeg har aldrig hørt om nogen, men der må da være nogen, lige som folk vinder i tips og den slags ;-)

Dbh Martin
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
En god billige offline reklame = noget som jeg selv bruger er en lille reklame evt. A5/A4 som er vedlagt i pakken som man sender sine netkunde hvergang  (også fysik butiks kunder, med i posen), altså et tilbud mere / nyheds produkt = et mere salg.  Det er dumt ikke at vedligge et ekstra tilbud når man anyway sender ud...


Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg vil gerne bidrage med en god historie.

Jeg annoncerede sidste år i et gratis blad (mode) med 3 produkter. Det ene var der en super respons på, de 2 andre var der ingen (billederne helt elendige)

Hvis det ikke var fordi, at bladet konstant laver fejl, så ville jeg bruge det ofte.

Dog er jeg sikker på, at den succes jeg havde, handlede kraftigt om den rigtige pris, de rigtige øreringe og det rette tidspunkt.

Kender mange der har haft/har annoncer i og ikke får "a dime" ud af det. De venter bare på at have brugt det op (sikkert tegnet sig for et år)

 

Anne

Anne Fogel - smykker med mod
Side 1 ud af 8 (73 indlæg)