Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indlæg slettet

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Oprindeligt var "Jeg har et godt tilbud til dig" kategorien til, for at Aminoer kunne give andre Aminoer nogle gode tilbud - altså en rabat på noget.

Hvis vi nu skal være lidt objektive, Jimi, så indeholdt dine indlæg hverken en nærmere beskrivelse (du skriver selv at du synes det er bedre folk bare kontakter dig) eller en særlig god Amino-pris. Når det så krydres med de mange indlæg i træk, hvoraf flere var næsten identiske (blot med forskellig keyword fokus), så synes jeg egentligt det er meget rimeligt at slette dem.

Jeg vil foreslå, at Amino overvejer at blokere søgemaskinerne fra at indeksere tilbudskategorien. Dels fordi det så måske kan reducere motivationen for den type "SEO spam" og dels fordi, det ikke rigtig skaber nogen værdi for søgebrugere at komme ind og se et 3 år gammelt tilbud, der for længst er løbet ud.

YesSå kan det vist ikke siges tydeligere og pænere, tak Mikkel. Så kan der (forhåbentlig) vist ikke koges mere på denne tråd.

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 16:55

Der må vi nok give Jimi ret, hvad enten vi synes om det han siger eller ej.

8 ud af 10 indlæg på Amino ender op med at nogen stjæler tråden  til at poste en masse crap, nedgøren, eller selvforherligelse i.

Læg mærke til at de samme debattører stort set byder ind på nærmest alle tråde (for at få en smule linkbuilding formentlig)

Hvis vi kigger lidt på hvordan denne forum adfærd ellers ser ud, så minder det lidt om når knægtene i skolegården skulle imponere hinanden, nogle viser noget nyt de har fået, andre står og hævder sig ved at råbe se også mig, se også min, og nogle kommenterer nedladende på andres nyheder og hævder at have noget meget bedre og større end de andre har. Smile

Ja er det ikke sammenfaldende så meget det minder om.

Det kan være at vi skal anmode om at få udfærdiget en "generel forum etikette" på Amino, så det ikke bare ender med at gå som på de fleste andre forumms, at jungleloven tager over, og normale mennesker uden kamphunde gener stille og roligt begynder at sive bort.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:58

Så hvis jeg skrev 10 % til Aminoer, var der ingen ko på isen ? Og hvorfor er et tilbud løbet ud om 3 år ? Er de tilbud du har lagt i kategorien om SEO Supporten løbet ud om 3 år ? Og fordi de er, behøver andres jo ikke at være det . Mine tilbud er ikke løbet ud om 3 år.

At lave noindex på kategorien vil kun flytte tilbuddene et andet sted hen, ind i indlæg som slet ikke har noget med tilbud at gøre. Og så bliver der først ballade. Så må man lave nofollow på hele Amino i stedet.

Ellers kan man gøre som Henrik siger, skabe et separat forum for den slags underlødige indlæg med links i brødteksten. Eller ja understrege at "Godt tilbud.. " forummet kun er for tilbud internt imellem Aminoer. I så fald vil jeg gerne have genoprettet mine indlæg, med teksten " 10 % til Aminoer " inkluderet

Men altså hvorfor ikke udnyttet at Amino er pissegodt til online markedsføring ? Er det ikke en af grundene til at vi er her ? Eller er den seneste hetz på SEO herinde gået jer så meget på, at i nu må statuere eksempler for at tækkes alle ? Dem der har kritiseret SEO herinde ved ikke hvad det er , og bidrager stort set heller ikke med andet end at brokke sig. Så har jeg sgu mere respekt for SEO folkene, de rykker, og de rykker nu.

Jeg troede det var det vi skulle. I stedet for at tale om det. Dem siger Martin nemlig er tabere , og sådan en vil jeg ikke være i Martins øjne. Så bliver jeg nemlig ked af det :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:02

Ps:

Hvis det er et problem med Google kan jeg forstå det. At de betragter det som linkspam der kan skade jeres forum. Hvis det er det det handler om, jamen så lukker i bare ned for de indlæg. No sweat

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:02

E-Concepter:

Der må vi nok give Jimi ret, hvad enten vi synes om det han siger eller ej.

8 ud af 10 indlæg på Amino ender op med at nogen stjæler tråden  til at poste en masse crap, nedgøren, eller selvforherligelse i.

Læg mærke til at de samme debattører stort set byder ind på nærmest alle tråde (for at få en smule linkbuilding formentlig)

Hvis vi kigger lidt på hvordan denne forum adfærd ellers ser ud, så minder det lidt om når knægtene i skolegården skulle imponere hinanden, nogle viser noget nyt de har fået, andre står og hævder sig ved at råbe se også mig, se også min, og nogle kommenterer nedladende på andres nyheder og hævder at have noget meget bedre og større end de andre har. Smile

Ja er det ikke sammenfaldende så meget det minder om.

Det kan være at vi skal anmode om at få udfærdiget en "generel forum etikette" på Amino, så det ikke bare ender med at gå som på de fleste andre forumms, at jungleloven tager over, og normale mennesker uden kamphunde gener stille og roligt begynder at sive bort.

Jeg er helt enig i dine betragtninger, men jeg er også træt af alle de, der bruger Amino som gratis reklame for deres firmaer. Indlæg som "Vi har et firma - kig på vores hjemmeside" synes jeg er ganske ligegyldige sålænge de indeholder specielle tilbud, der er relevante for Aminoer. Og det er jo sådanne annoncer, som trådstarter har fået slettet, hvilket jeg synes er enormt stærkt af Amino i deres bestræbelser for at lave det et brugbart forum med informativt indhold og ikke blot en linkside...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:10

Vi har ikke rigtigt nogen regler på Amino og det er der gode grunde til.
Havde vi det, så skulle vi ansætte 1 mand på fuld tid til at håndhæve dem og et har vi ikke råd til og dertil vil Amino hurtigt blive et meget kedeligt sted at være.

Vi har valgt at lade nogle rare og dygtige moderatorer bruge deres sunde fornuft til at dømme i sager og der hvor de bliver i tvivl, der tager jeg en beslutning. Den praksis fungerer rigtigt godt og gør at Amino er et rart sted at være.

Den beslutning Sune har taget er jeg helt ok med. Det er muligt at jeg selv havde ladet et indlæg stå tilbage, men jeg er ikke sikker. Vi skal have lov til at markedsføre vores produkter, men vi skal også gøre det på en hensynsfuld måde.

At lave "no follow" på tilbudskategorien virker umiddelbart som en god ide, men problemet er at folk så bare vil skrive deres tilbud alle andre steder og så ender det mere kaos. Det er også derfor jeg lever med MLM kategorien, som slet ikke fungerer. Men den holder den slags ting på et sted, frem for vi ser det over det hele.

At 8 ud af 10 indlæg  bliver spammet er noget vrøvl. Men jeg er ved at være vandt til at mange folk ser verden sort/hvid og fred være med det. Brug selv 5 min på at gå indlæg igennem og se at 95 % skriver gode og konstruktive svar og det er dejligt.

Så lad os vise hensyn til hinanden og på en god måde hjælpe dem der ikke forstår hvordan man får det fulde udbytte af Amino, så kommer vi alle rigtig langt :-)

Dbh Martin 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:11

Hej Brian

For det første er det ikke gratis at være Amino + medlem. Og i øvrigt, så jeg har snart skrevet 1000 indlæg. Mit gæt er at 10 af dem handler om tilbud fra mit firma. Jeg tror ikke du finder en lavere frekvens af reklame hos særlig mange andre på Amino. Også fra debatører her i tråden.

Så du burde måske underbygge dine påstande lidt mere, end du kategoriserer mig som èn der blot er her for at lave reklame.

Og en stor del af at have virksomhed er markedsføring, og en stor del af markedsføring i den nye moderne verden er : SEO. Det er der så en del der ikke kan lide. Og sådan er det.

Men jeg må trække mig lidt tilbage og betragte udviklingen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:16

Martin Thorborg:
At lave "no follow" på tilbudskategorien

Bare lige for at rette en misforståelse her - mit forslag var ikke at lægge rel=NOFOLLOW på links i denne kategori, men at udelukke den fra søgemaskinerne via robots.txt eller META- robots. Jeg kan nemlig ikke helt se værdien for søgebrugerne i, at kunne finde gamle "rubrikannoncer" fra Amino i Google. Og i forhold til Amino's søgemaskineoptimering ville det faktisk være bedre at udelukke denne kategori, da der dels er større chance for, at det er en bedre side fra sitet der dukker op på relevante søgninger, samt at man undgår den ender med at blive opfattet af Google som en link-spam kategori.

Der er i forvejen rigeligt med tekniske SEO problemer på Amino - ingen grund til at tilføje flere :)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:17
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Du er jo i Buddha mode Martin.

Ja jeg skulle have mindst et indlæg blevet stående, men jeg forstår også godt at Sune synes det var lidt voldsomt. Så der var kompromisset og vi kan alle finde dyb indre fred igen

Ps:

Sune abonnerer nu på mine indlæg, og har sat sig som vagthund på mig. Men vi ved alle , at de indlæg kommer tilbage.. senere, når du vender ryggen til. Man kan ikke stoppe en mand på en mission :-)

Hav det hyggeligt Sune. Jeg skal nok slappe af, så bare stryg dit abonnement ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:21

Jimi Hove:

Hej Brian

For det første er det ikke gratis at være Amino + medlem. Og i øvrigt, så jeg har snart skrevet 1000 indlæg. Mit gæt er at 10 af dem handler om tilbud fra mit firma. Jeg tror ikke du finder en lavere frekvens af reklame hos særlig mange andre på Amino. Også fra debatører her i tråden.

Så du burde måske underbygge dine påstande lidt mere, end du kategoriserer mig som èn der blot er her for at lave reklame.

Og en stor del af at have virksomhed er markedsføring, og en stor del af markedsføring i den nye moderne verden er : SEO. Det er der så en del der ikke kan lide. Og sådan er det.

Men jeg må trække mig lidt tilbage og betragte udviklingen

Hej Jimi,
katagoriserer dig ikke , men vil blot give udtryk for, at jeg synes det er fint og nødvendigt at Amino sorterer i mange af disse indlæg, der blot går ud på at promovere egne firmaer. Og underkender bestemt heller ikke SEO, tværtimod, men vel ikke ligesom det et forum som Amino skal bruges til?
Så det er bestemt ikke personligt, Jimi. Tværtimod nyder jeg din store aktivitet, som bestemt bidrager til at Amino er et forum jeg hart lyst til at deltage.

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)