Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gider du at lytte på en SEO lydbog?

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok ikke ret sandsynligt at hele bogen ender som lydbog. Der er for meget indhold og en del af det er helt afhængige af illustrationer, specialtegn og den slags, som er svært at formidle i den eksisterende form som ren oplæsning.

Jeg tror mere det ender med nogle enkelte kapitler - sikkert nogle af dem der ikke er i light-versionen, som en yderligere teaser til bogen ...

Frank Hellerup Madsen:
Og efter e-bogen, den trykte bog og den kommende lydbog mangler vi snart kun dvd-versionen, før der kan vælges på alle hylder Smile

Jeg tror ikke der kommer en DVD-version ... af denne bog, men der deMib dukker, plakater, energidrik og G-strenge på vej :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:00

Hey Mikkel.

Jeg mener som du ved, at det er en god ide med en lydbog. Når man fx har travlt med at programmerer hjemmesider, lave flash, designe eller andet, så kunne det for mig være Cool hvis man kunne lytte til bogen imens. Da jeg havde travlt med både studie og firma, gjorde jeg det samme, så jeg både kunne arbejde, men samtidig lærer det som jeg nu skulle på mit studie.

Så jeg ville byde det meget velkommen Wink

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 23:03

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg tror ikke der kommer en DVD-version ... af denne bog, men der deMib dukker, plakater, energidrik og G-strenge på vej :)

Jeg køber gerne en deMib dukke Cool

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:30

Det er vist godt min kone ikke læser med her, Simona :)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:40

YesGeeked

/Jesper

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 23:42

Mikkel deMib Svendsen:

Det er vist godt min kone ikke læser med her, Simona :)

HAHA Big Smile

Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 23:56

Hej

Jeg har (indtil videre) kun læst light-udgaven af SEO 2.0.

En lydbog er en god idé, fordi lytteren er mindre aktiv end ved læsning. Det er ikke populært at anstrenge sig eller fordybe sig. Alle initiativer, der gør det lettere for modtageren at opfatte budskabet, er gode. Noget helt andet er så, om det er omkostningseffektivt.

De mere tekniske afsnit og koder, der kan kopieres, bør være på skrift. Smile

Da jeg hørte din indledning til bogen her kom jeg forresten til at tænke på, om SEM opfattes som en del af en virksomheds branding på internettet. Hvad mener du?

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 00:09

En lydbog er altid spændende, men som mange andre også påpeger, så vil de fleste nok bruge din bog som et opslagsværk. 

Hvad med om istedet koncentrerede lyddelen til at omhandle specifikke emner i din bog, hvor der er kommet ændringer siden sidst du udgav bogen? Således at du giver de seneste opdaterede nyheder omkring indholdet i din bog, som leveres med din sprøde stemme blot en uge efter google har skruet på de relevante parametre? Dette kunne fx give folk et incitament til at abonnere på en sådan lydbogs-dims, for på den måde altid at være på forkant med de seneste nye... også selv om det ikke står beskrevet i SEO Lex.

Anyways - min pointe er nok, at jeg ikke tror du vil få den store forretningsmæssige succes med at lave en sådan lydbog, der spænder over alle 700sider (eller hvor mange der nu er). Koncentrerer dig  istedet om mindre brudstykker, som du mener er særligt relevante. 

Om ikke andet, så forsæt endelig med at smide gratis lydfiler ud herinde...For så længe de er gratis vil jeg i hvert fald gerne abonnere på dem ;P

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 00:17

Jeg tror at du vil få forskellige svar alt afhængigt af hvilken indlæringstype den enkelte person er.

Den skrevne bog er for de visuelt indlærende og en lydbog for de auditivt indlærende.

Personligt ville jeg aldrig investere i en lydbog til indlæring. Jeg vil have noget at kigge på og lave notater i. (jeg har det også sådan hvis jeg skal forklare nogen noget komplekst - så gør jeg det bedst med en illustration - ikke så meget for modpartens skyld, men for at jeg kan forklare det bedre)

Skulle jeg høre en lydbog ville det nok være af skønlitterær art.

mvh

Jan

Fra Allerød
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:23

Hej Mikkel

Jeg er den lykkelige indehaver af en lydbogsbutik EnNyBog.dk og sælger flere tusinde lydbøger om året. Jeg er også selv ivrig lydbogslytter, og hører 2-4 lydbøger om måneden. Desuden har jeg selv udgivet en dansk oversættelse af en amerikansk halv-faglig super-bestseller som lydbog.  Så langt for min erfaring Geeked

Min vurdering er følgende:

- Der er kun et meget lille marked for lydbøger generelt. Et godt slag på tasken siger, at hvis du kan sælge 1000 bøger, så sælger du højest 100 lydbøger.

- De der køber lydbøger, går normalt meget op i oplæsningen, og normalt er en professionel oplæser det der skal til. Dit tempo i dit lille klip var dog fint. De fleste tror man skal tale hurtigt, men de bedste oplæsere taler faktisk noget langsommere, for at gøre det tydeligt for lytterne. Lyt til et sample på den bog jeg har udgivet (Skabt til at klæbe). Stemmen er en smagssag, men rolige, dybe stemmer fungerer ofte godt. Din stemme fungerer også godt til et fagligt emne, men jeg ville ikke satse på at indtale romaner, hvis jeg var dig Wink

- Fagbøger sælger generelt ikke særligt godt. Min egen udgivelse er i den faglige genre, og tilbagemeldingerne er, at de fleste gerne vil have mulighed for at slå op, sætte et mærke i bogen, overstrege osv. Jeg har selv løst det ved at lave et mindmap man kan downloade, som indeholder en oversigt, som giver mening for de der har hørt bogen, men ellers ikke. Check det selv her: http://skabttilatklaebe.dk/bogindhold.html

Du er velkommen til at skrive til mig direkte, eller ringe, hvis du vil høre mere om udgivelse af lydbøger. Kontaktinfo står nederst på EnNyBog.dk

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)